24748
netweters
|
152287
antwoorden
|
20688
vragen
|
Hallo
Ik ben een echte beginner op de raspberry pi. Ik had graag in raspbian naar yelo play tv gekeken maar ik krijg dit maar niet aan de praat.
Chrome installeren gaat niet.
Chromium werkt maar daar kom ik de winevine cdm te kort en deze kan ik ook nie bijinstalleren.
Als ik dan met firefox probeer dan vraagt de site altijd of ik wil upgraden maar ik heb reeds de hoogste versie voor linux. 45.7.0
Heeft iemand een idee hoe ik dit aan de praat krijg eventueel met een stappenplan hoe ik het moet doen?
Heb je hier iets aan?
https://www.youtube.com/watch?v=mHPFw5ycCA8
Heb je zelf overigens al gezocht naar mogelijke oplossingen? 'raspbian install firefox' levert heel wat resultaten op.
Nee dit werkt niet.
Ik heb reeds firefox en chromium geïnstalleerd en beide werken niet. De laatste release van iceweasel (firefox) is 45.7.0.
Maar de yeloplay site herkent de firefox niet en zegt dat ik moet upgraden.
Zelf heb ik al veel opzoekingswerk gedaan naar zowel firefox als chromium maar allemaal zonder succes. Daarom dat ik hier wilde vragen. Misschien dat het hier al iemand gelukt is. Volgens mij moet het mogelijk zijn want het lukt wel op een gewone pc.
Wat gebeurt er als je een andere user agent string toevoegt aan Firefox of een addon gebruikt zoals User Agent Switcher om Yelo Play te misleiden dat je een andere browser hebt ?
@Ex-Netweter
Je kan widevine normaal wel installeren op chromium.
https://forum.manjaro.org/t/how-to-install-widevine-on-chromium-to-wacth-netflix/4176
En de laatste versie van Firefox is 52 ik denk dat je toch iets fout doet.
Kijk dat even na.
Ik heb het al aan de praat gekregen op mint en op Ubuntu.
Op raspbian nog niet maar er staat nu Windows 10 IoT Core op mijn RP3 en ik heb momenteel geen tijd om het te veranderen.
@Arthur2 schreef:En de laatste versie van Firefox is 52 ik denk dat je toch iets fout doet.
Kijk dat even na.
De meest recente versie van Fx is 53.x, maar ik heb begrepen dat dat kan verschillen naargelang de distributie die je gebruikt.
Close but no sigar
Bij de widevine chromium installatie kan je niet verder dan stap 4.
bij makepkg -sri krijg je de fout dat de opdracht niet kan gevonden worden.
makepkg behoort tot een package genaamd pacman maar die is van een andere OS.
Het equivalent hiervan op raspbian is apt-get install
Maar dit werkt niet.
Voor de firefox is de 45.7.0 de officiele versie.
Alles erboven is nog beta voor linux.
Kheb reeds de beta links toegevoegd aan mijn sources.list file maar dat werkt jammergenoeg ook niet.
Wil graag raspbian houden omdat ik momenteel die quadboot gebruik van http://www.multibootpi.com/ .
Anders had ik inderdaad al andere os erop gezet.
@Ex-Netweter
Waar zie jij dan dat het beta is?
Ik heb het recent nog gedaan op Mint en dat was geen beta en werkte perfect (dat was Firefox 52)
Edit: welke raspberry pi heb je? Je hebt namelijk 64-bit nodig volgens een post ergens (geen idee)
raspberry pi ondersteunt geen 64-bit (er is geen kernel)
Edit2: Probeer dit eens. Mogelijk werkt het ook op raspbian.
Edit3 sorry, ik ben vergeten te melden dat ik het niet op mijn Raspberry pi had gedaan maar op een gewone pc... Ik ken niet zoveel van Linux al heb ik er al een paar keer wat mee 'gespeeld'.
Heb yelo play werkende gekregen op een raspberry pi 3 b, maar het streamen gaat veel te traag,
de laatste versie van firefox crashed op de pi bij het opstarten , de firefox ESR kan wel worden geinstalleerd, maat het is niet mogelijk om de widevine plugin te installeren
je moet chromium downgraden naar versie 56 zoals beschreven op https://thepi.io/how-to-watch-netflix-on-the-raspberry-pi/
alleen stap 1 en stap 2,
bij mij is de GPU van de pi is te traag om goed te streamen, jammer
@Ex-Netweter: Ik heb de chromium gedowngrade + die user agent toegevoegd (stap 2 tem 4) zoals voor Netflix.
Echter wanneer ik naar yeloplay ga, krijg ik de melding om firefox of chrome te installeren.
Bij die user agent string heb ik al eens FFW gezet om zich voor te doen als Firefox maar zonder resultaat.
Zie ik iets over het hoofd?
Verder laat je weten dat het te traag gaat, heb je je video memory al eens verhoogt? Dat heeft mij bij geholpen om YouTube deftig te kunnen streamen.
is het uberhaupt al iemand gelukt om via webbrowser yelo tv te kijken.
ik krijg steeds de boodschap dat er een streaming probleem is, maar daar geraakt een mens ook niet mee verder.
Firefox ERS52 - geen resultaat
Chrome geinstalleerd - geen resultaat
Default chromium browser raak ik het verste, enkel dat streaming probleem
Om hoger dan die FF versie ESR52 te geraken moogt ge geen te oud OS hebben. Met Vista bvb gaat het niet meer lukken, en dan is het idd end of game om nog naar yelo tekijken, het zal niet lukken.