24777
netweters
|
152632
antwoorden
|
20725
vragen
|
hallo
ik zit met een heel erg raar probleem. Op de afrekening van mijn telenet staat 87 (!) betaalfilms. Ik heb de detail hiervan gekregen en het blijken allemaal 18+ films te zijn. Ik woon samen met mijn broer en mijn zoon van bijna 9. Ikzelf heb deze films niet gehuurd, en uiteraard mijn zoon ook niet. Mijn broer blijft volhouden dat hij deze niet heeft gehuurd. Telenet heeft zijn IT dienst hierop gezet en zij zeggen dat mijn digicorder niet gehackt is maar dat die wel degelijk gehuurd zijn op het moment dat mijn digicorder en smart tv aan stonden... iemand een andere verklaring hiervoor??? HELP
@Ex-Netweter blokkeer die 18+ in elk geval dringend met een code die enkel u kent, en kijk in mijn telenet eens naar uw gebruikers er staat misschien ne vreemde tussen.
Jos
heb alles geblokkeerd nu en budgetcontrole opgezet, ook code is veranderd. Ik ga dat idd even checken, bij mijn gebruikers!
@Ex-Netweter ik heb efkes aan het zoeken geweest maar vind het niet, zodat u dagelijks kan controleren of er een film gehuurd is, ik huur bijna nooit daarom weet ik ni hoe controleren (zou toch moeten kunnen)
Jos
dat zit bij instellingen, dat heb ik al gevonden...
@Ex-Netweter kan u de tijdstippen wanneer gehuurd niet controleren en vergelijken, er moet toch een oorzaak zijn.
Jos
heb ik gedaan... allemaal vreemde tijdstippen, zaterdagnachten voornamelijk
@Ex-Netweter vermoedelijk gaat uw decoder niet gehackt zijn. Ik vrees er voor dat er toch iemand binnen de gezinsleden naar deze films aan kijken is geweest. Heb in het verleden jammer genoeg dit nog bij andere mensen gehoord en het bleek dat er toch gezins leden waren die dit bekijkten. Hopelijk gaat er een uitkomst zijn met de budget controle en de verandering van de code.
@Ex-Netweter ik zit ook te denken aan die smartphone, ergens onbeheerd laten liggen, is die niet gehackt en daar een app op? ik zou alle wachtwoorden veranderen die je maar kan bedenken.
Hier zat ik efkes mis films huren via app of website kan blijkbaar niet.
Jos
Ik zou het nog eens aan uw broer vragen.
🙂
@Ex-Netweter schreef:
@Ex-Netweter ik zit ook te denken aan die smartphone, ergens onbeheerd laten liggen, is die niet gehackt en daar een app op? ik zou alle wachtwoorden veranderen die je maar kan bedenken.
Jos
@Ex-Netweter, hier vul ik graag even aan met een Telenet klantenservice artikel. Het is niet mogelijk om betalende films te bestellen via de app of website. Meer info vind je onderaan het artikel bij Goed om te weten. Deze bestellingen moeten dus effectief door iemand gedaan zijn die op de decoder kan. Zo lang ik me kan herinneren als medewerker bij Telenet zijn de geregistreerde betaalde films nog nooit fout geweest. Sowieso is het goed om de pincode te wijzigen en je verbruik even op dagbasis in de gaten te houden.
@Suzy goed om weten, ik dacht dat ge met die app dat ook kon, voor mij al zeker een geruststelling.
Jos
@Ex-Netweter is het probleem nu gestopt?
Jos