Beantwoorden
Sandra1906
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 4
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

betaalfilms gehackt?

hallo

ik zit met een heel erg raar probleem.  Op de afrekening van mijn telenet staat 87 (!) betaalfilms.  Ik heb de detail hiervan gekregen en het blijken allemaal 18+ films te zijn.  Ik woon samen met mijn broer en mijn zoon van bijna 9.  Ikzelf heb deze films niet gehuurd, en uiteraard mijn zoon ook niet.  Mijn broer blijft volhouden dat hij deze niet heeft gehuurd.  Telenet heeft zijn IT dienst hierop gezet en zij zeggen dat mijn digicorder niet gehackt is maar dat die wel degelijk gehuurd zijn op het moment dat mijn digicorder en smart tv aan stonden...  iemand een andere verklaring hiervoor???  HELP

0 Likes
12 reacties
Ex-Netweter
 

betaalfilms gehackt?

@Sandra1906  blokkeer die 18+ in elk geval dringend met een code die enkel u kent, en kijk in mijn telenet eens naar uw gebruikers er staat misschien ne vreemde tussen.

Jos

Sandra1906
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 4
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

betaalfilms gehackt?

heb alles geblokkeerd nu en budgetcontrole opgezet, ook code is veranderd.  Ik ga dat idd even checken, bij mijn gebruikers!

0 Likes
Ex-Netweter
 

betaalfilms gehackt?

@Sandra1906  ik heb efkes aan het zoeken geweest maar vind het niet, zodat u dagelijks kan controleren of er een film gehuurd is, ik huur bijna nooit daarom weet ik ni hoe controleren (zou toch moeten kunnen)

Jos

0 Likes
Sandra1906
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 4
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

betaalfilms gehackt?

dat zit bij instellingen, dat heb ik al gevonden...

0 Likes
Ex-Netweter
 

betaalfilms gehackt?

@Sandra1906  kan u de tijdstippen wanneer gehuurd niet controleren en vergelijken, er moet toch een oorzaak zijn.

Jos

0 Likes
Sandra1906
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 4
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

betaalfilms gehackt?

heb ik gedaan...  allemaal vreemde tijdstippen, zaterdagnachten voornamelijk

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

betaalfilms gehackt?

@Sandra1906  vermoedelijk gaat uw decoder niet gehackt zijn. Ik vrees er voor dat er toch iemand binnen de gezinsleden naar deze films aan kijken is geweest. Heb in het verleden jammer genoeg dit nog bij andere mensen gehoord en het bleek dat er toch gezins leden waren die dit bekijkten. Hopelijk gaat er een uitkomst zijn met de budget controle en de verandering van de code. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

betaalfilms gehackt?

@Sandra1906 ik zit ook te denken aan die smartphone, ergens onbeheerd laten liggen, is die niet gehackt en daar een app op? ik zou alle wachtwoorden veranderen die je maar kan bedenken.

Hier zat ik efkes mis films huren via app of website kan blijkbaar niet.

Jos

0 Likes

betaalfilms gehackt?

Ik zou het nog eens aan uw broer vragen. 

🙂


Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

betaalfilms gehackt?


@Ex-Netweter  schreef:

@Sandra1906 ik zit ook te denken aan die smartphone, ergens onbeheerd laten liggen, is die niet gehackt en daar een app op? ik zou alle wachtwoorden veranderen die je maar kan bedenken.

Jos


@Ex-Netweter, hier vul ik graag even aan met een Telenet klantenservice artikel. Het is niet mogelijk om betalende films te bestellen via de app of website. Meer info vind je onderaan het artikel bij Goed om te weten. Deze bestellingen moeten dus effectief door iemand gedaan zijn die op de decoder kan. Zo lang ik me kan herinneren als medewerker bij Telenet zijn de geregistreerde betaalde films nog nooit fout geweest. Sowieso is het goed om de pincode te wijzigen en je verbruik even op dagbasis in de gaten te houden. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Ex-Netweter
 

betaalfilms gehackt?

@Suzy  goed om weten, ik dacht dat ge met die app dat ook kon, voor mij al zeker een geruststelling.

Jos

0 Likes

betaalfilms gehackt?

@Sandra1906  is het probleem nu gestopt?

Jos

0 Likes