Beantwoorden
martine-
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

yelo tv

Ik begrijp niet dat ik iedere keer als ik naar yelo wil kijken moet opnieuw registreren op me laptop

 

Naam (nickname)
 
lappie Aanpassen
Toestel
 
Niet gekend  
We konden je toestel niet herkennen, maar dit heeft geen invloed op je Yelo Play-ervaring op dit toestel.
Geregistreerd op
 
07/02/2018
Verwijderen mogelijk vanaf
 
08/05/2018
Je kunt dit toestel pas 90 dagen na de registratie verwijderen.
Naam (nickname)
 
lappie Aanpassen
Toestel
 
Niet gekend  
We konden je toestel niet herkennen, maar dit heeft geen invloed op je Yelo Play-ervaring op dit toestel.
Geregistreerd op
 
08/02/2018
Verwijderen mogelijk vanaf
 
09/05/2018
Je kunt dit toestel pas 90 dagen na de registratie verwijderen.
Naam (nickname)
 
lappie Aanpassen
Toestel
 
Niet gekend  
We konden je toestel niet herkennen, maar dit heeft geen invloed op je Yelo Play-ervaring op dit toestel.
Geregistreerd op
 
11/02/2018
Verwijderen mogelijk vanaf
 
12/05/2018
0 Likes
9 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

yelo tv

Ik weet uit eigen ervaring dat als je op dezelfde machine Yelo met een andere browser opent dit als een andere machine gezien wordt. Ik vermoed echter dat jij steeds met dezelfde browser werkt, dus dat zal het wel niet zijn. Of toch misschien?

 

Ik weet eigenlijk niet op basis van wat Yelo een machine identificeert. Als het bvb met cookies gaat werken en jij verwijdert systematisch alle cookies dan zou het daaraan kunnen liggen. Maar dat is natuurlijk slechts een wilde veronderstelling van mijnentwege, hoe die identificatie juist gebeurt zal toch een medewerken van TN moeten uitleggen vrees ik ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
martine-
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

yelo tv

Ja inderdaad elke keer dezelfde browser en inderdaad als ik me lappie cleande was het weg maar zoals je ziet is dit nu al drie keer na elkaar en zit ik vast zonder te cleanen, vind dit heel ongemakkelijk want terwijl mijn man op tv keek kon ik op me lappie kijken naar wat ik wou; Op me ipad geen probleem ben daar al 5 maanden aan kijken; zonder probleem

 

0 Likes
Stevenet
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

yelo tv

Yelo gaat inderdaad een sleutel maken op je computer wanneer je registreert.

Wanneer je de laptop 'cleaned' aka 'opkuist' gaat deze sleutel ook verloren en zal je opnieuw een registratie moeten doen.

Het is onnodig dat je de laptop elke week opkuist met een 'schoonmaak'programma. vb. CCCleaner,...

Ik raad aan om de instellingen van je 'schoonmaak'programma' te herbekijken en in te stellen dat deze maar 1x per maand of (liefst) 2 maandelijks loopt.

 

De toestellen die een registratie hebben staan kan je na 3 maanden verwijderen via MijnTelenet, zo heb je altijd ruimte om een registratie uit te voeren nadat je laptop opgekuist is.

Moest het zo zijn dat je het maximum aantal toestellen hebt bereikt, kan je een uitzondering aanvragen via de klantendienst dat zij dit éénmalig voor u proper maken (de toestellen die dubbel staan). Zo kan je opnieuw registreren en weet je ineens waar het aan lag om dit in de toekomst te vermijden.

 

Om je een idee te geven hoe vaak ik mijn PC opkuis (dagelijks gebruik van ettelijke uren):

1x per 8 maanden.

 

Succes!

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

yelo tv

Heb je eigenlijk dit probleem al eens voorgelegd aan de klantendienst van TN zelf? Ik denk als zij het eens bekijken zou het toch in orde moeten kunnen komen, tenslotte zijn zij het die de politiek bepalen en implementeren.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Stevenet
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

yelo tv

Dit is geen technisch probleem hoor Stefaan.

 

OT: Via volgende link kan je alles terugvinden over wanneer je het toestel meermaals opnieuw moet registreren:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hulp-bij-geregistreerde-toestellen-yelo-app-yelotvbe/

Dit onder ' Ik heb deze computer al geregistreerd. Waarom opnieuw? '

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

yelo tv

Het is onnodig dat je de laptop elke week opkuist met een 'schoonmaak'programma. vb. CCCleaner,...

Ik raad aan om de instellingen van je 'schoonmaak'programma' te herbekijken en in te stellen dat deze maar 1x per maand of (liefst) 2 maandelijks loopt.

 

Laat die ' ' maar gerust weg, CCleaner is één van de betere die er zijn, al valt het af te wachten wat Avast ermee zal doen. Buiten die registry cleaner (snake oil) kan je CCleaner makkelijk elke dag laten draaien.

 

Om je een idee te geven hoe vaak ik mijn PC opkuis (dagelijks gebruik van ettelijke uren):

1x per 8 maanden.

 

CCleaner draait hier automatisch van zodra ik mijn PC opstart. Ook heb ik Fx ingesteld om cookies automatisch te verwijderen na het afsluiten, dus die cookies verdwijnen sowieso, daar hoeft CCleaner niet eens aan te pas te komen.  Overigens, je kan in CCleaner instellen welke cookies bewaard moeten blijven (Cookies to Keep).

 

Ik maak wekelijks (en elke Patch Tuesday) een image van mijn C: , dus hoe minder rommel, hoe beter. 😉 In elk geval, het is irritant dat Yelo Play zoveel afhangt van die cookies. Kunnen ze niet gewoon kijken naar het IP of het MAC-adres van het toestel (of een combinaite) dat verbinding maakt?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
martine-
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

yelo tv

Ik kuis hem niet elke dag hoor, zoals je zag moest ik  in 1 week  3x registreren maar als ik dan weer inlog staat er vind je toestel niet her registreren, vandaag kan ik weer ene registreren omdat er 90 dagen voorbij zijn maar durf haast niet want als ik dit weer heb kan ik niks in 90 dagen doen.

0 Likes
martine-
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

yelo tv

miskeken is maar 13-3 dat ik kan verwijderen

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

yelo tv

@martine-

Neem zeker eens even contact op met Telenet via Facebook of Twitter. Zij kunnen je na een ID-check helpen met het leegmaken van deze lijst met toestellen. Gezien je anders totaal geen Yelo Play meer kan bekijken.

 

En  zoals de andere Netweters reeds aangekaart hebben, het cleanen van je cache en cookies zorgt ervoor dat je in Yelo Play opnieuw moet registreren. Dit doe je voor de browser waar je Yelo Play in kijkt dus best niet te vaak. Een software update van je besturingssysteem kan dit probleem trouwens ook veroorzaken, maar die gebeuren zeker en vast niet wekelijks. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes