Beantwoorden
VDP
Freshman Beetjesweter
Berichten: 18
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

2 nieuwe defecte digicorders op 2 weken tijd

Half december begon onze oude digicorder die inmiddels 8 jaar vrolijk gebold heeft kuren te verkopen. Uiteindelijk een wissel gedaan bij telenet center en een vervanger gehad. Mijn inziens een "nieuw" exemplaar gelet op de aanwezigheid van plastic folie op het front. Wel nog steeds een digicorder gelet op het feit dat ik modem only heb staan thuis.

Na een 2 weken gebruik plots de bekende softwareloop met alle gevolgen vandien, een onbruikbare digicorder.

Wederom naar telenet center gegaan en een andere gekregen...

Gisteren plots om de haverklap zwart beeld en onbruikbaar...Na alle kabels te hebben uitgetrokken start deze een softwareupdate die niet lukt en start verder gewoon op.

Nog steeds om de haverklap zwart beeld en dus weer onbruikbare digicorder...

 

Op nog geen 3 weken tijd 2 defecte "nieuwe" digicorders.....

0 Likes
11 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

2 nieuwe defecte digicorders op 2 weken tijd

@VDP waarom niet voor de tv box gekozen ? U zegt een modem only te hebben , die heb ik ook , en de tv box heb ik ook en werkt perfect samen. Maar heeft u de bekabeling ook al eens nagezien of er daar niet ergens een probleem ligt . 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
VDP
Freshman Beetjesweter
Berichten: 18
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

2 nieuwe defecte digicorders op 2 weken tijd

Ik kreeg geen tvbox mee omdat de medewerker van telenet zei dat ik op modem only zat en dit niet zou gaan...ik weet dat het technisch mogelijk is, maar kreeg em niet dus.... Bekabeling is in orde, heb nieuwe voeding meegekregen en hdmi kabel doet het ook goed

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

2 nieuwe defecte digicorders op 2 weken tijd

@VDP  zou gewoon terug gaan en de tv box vragen. Zoals ik al zei het werkt goed geen problemen mee. Als u zeker bent dat de bekabeling in orde is en ook de HDMI bekabeling dan niet twijfelen. Zou wel naar een telenet center gaan en geen telenet verdeler.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
VDP
Freshman Beetjesweter
Berichten: 18
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

2 nieuwe defecte digicorders op 2 weken tijd

Hebt u de tvbox achter de modem steken of achter eigen router? 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

2 nieuwe defecte digicorders op 2 weken tijd

@VDP  alles wordt gedaan via een 16 poort GB switch achter de EMTA modem. En de wifi wordt geregeld door een mesch wifi systeem. Heb geen router staan in huis . 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

2 nieuwe defecte digicorders op 2 weken tijd


@VDP  schreef:

Ik kreeg geen tvbox mee omdat de medewerker van telenet zei dat ik op modem only zat en dit niet zou gaan...ik weet dat het technisch mogelijk is, maar kreeg em niet dus.... 


Je zal hem niet krijgen, want de medewerker kan via zijn systeem geen TV box inboeken bij een modem-only klant (zelfs als zou hij de TV-Box willen meegeven).

 

@patrick37  schreef:

alles wordt gedaan via een 16 poort GB switch achter de EMTA modem. En de wifi wordt geregeld door een mesch wifi systeem. Heb geen router staan in huis . 

Meen jij dat nu echt, dat je géén firewall hebt, en al jouw apparaten dus rechtsreeks op het internet staan (krijgen allemaal een individueel publiek IPv4 adres) ?

Dat is trouwens ook een van de argumenten voor Telenet (security) op geen TV-Box toe te laten op een modem-only!

 

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

2 nieuwe defecte digicorders op 2 weken tijd

@Ex-Netweter  ik heb overal een firewall tussen zitten. Daar is allemaal aan gedacht dus geen probleem. Eventueel zou ik nog mijn VPN connectie kunnen aanzetten want daar is de gehele installatie ook op voorzien.Maar de firewall doet zijn werk 🙂 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

2 nieuwe defecte digicorders op 2 weken tijd

@patrick37 

 

Ik weet niet welk mesh systeem jij hebt, maar normaal gezien is er steeds één van de toestellen die als basis dient. Dit toestel is dan via UTP met de modem verbonden en heeft ook alle router functionaliteiten aan boord.

je hebt dus wel degelijk een router in uw systeem.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

2 nieuwe defecte digicorders op 2 weken tijd

@StefaanH  ja de basis node die regelt alles dus ja daar zit dan een router functie in natuurlijk 🙂 

Maar heb geen aparte router staan dat is eigenlijk wat ik bedoel .


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

2 nieuwe defecte digicorders op 2 weken tijd


@patrick37  schreef:

@StefaanH  ja de basis node die regelt alles dus ja daar zit dan een router functie in natuurlijk 🙂 

Maar heb geen aparte router staan dat is eigenlijk wat ik bedoel .


Dat is zo een beetje gelijk veel mensen met een HGW. Die spreken van hun "modem" terwijl ook daar een router bij inzit. 😋


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

2 nieuwe defecte digicorders op 2 weken tijd


@Ex-Netweter  schreef:

@VDP  schreef:

Ik kreeg geen tvbox mee omdat de medewerker van telenet zei dat ik op modem only zat en dit niet zou gaan...ik weet dat het technisch mogelijk is, maar kreeg em niet dus.... 


Je zal hem niet krijgen, want de medewerker kan via zijn systeem geen TV box inboeken bij een modem-only klant (zelfs als zou hij de TV-Box willen meegeven).


Wat @Ex-Netweter klopt volledig, medewerkers van Telenet mogen en kunnen geen TV-box registeren in combinatie met een modem-only. 

 

@patrick37 als dit bij jou gelukt is (TV-box krijgen met een modem-only), wil dit eigenlijk zeggen dat er een fout gemaakt is en dit toen nog mogelijk was in de systemen. En positief dat het voor jou werkt, maar ik zou willen vragen klanten die een modem-only niet aan te raden naar een TV-box te vragen, want ze gaan teleurgesteld terug naar huis moeten keren. 

 

Heb al meermaals aangegeven op De Netweters dat het technisch mogelijk is om het achter een modem-only te gebruiken, maar Telenet er voor gekozen heeft dit niet toe te laten. Redenen zijn hier en enkele malen aangehaald. Wil je een TV-box dan moet je op dit moment dus een HGW modem hebben of de nieuwe E-router (CV8560E). En deze laatste krijg je op dit moment alleen als je een Giga Speedboost optie neemt (indien in voorraad). Vermoedelijk verandert deze policy nog wel in de toekomst. Als ik er nieuws over verneem, deel ik het zeker met jullie Netweters. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.