Beantwoorden
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

2de Telenet abonnement op zelfde adres (voor bijwoonst)

Hey,

 

Mss is hier al een topic over?

 

Is het mogelijk om 1 adres op te splitsen zodat er 2 abonnementen op kunnen met elk een apart klantennummer?

 

 Situatie is als volgt:

Mijn vriendin en ik gaan tijdelijk intrekken bij haar ouders, zijnde op de boven verdieping waar we ons "eigen verbouwde" stekje hebben. Dit is dus wel op hetzelfde adres dan mijn schoonouders.

 

Nu zouden we uiteraard graag voor Telenet gaan (obviously)

Maar is dit praktisch mogelijk omdat we wel op hetzelfde adres wonen?

 

We zouden dus graag zelf een pakket aangaan met een eigen klantennummer zodat wij ons ding kunnen doen losstaand van mijn schoonouders.

 

Thx for the help ☺️

0 Likes
20 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

2de Telenet abonnement op zelfde adres (voor bijwoonst)

@TMCLS93 

Ik heb zulke oplossing gezien. Een gedeelte van de woning verhuurd en beide delen volledig apart bij Telenet aangesloten. In hoeverre dat verdelen van de woning officieel moet zijn weet ik niet.

Best eens contact nemen denk ik.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

2de Telenet abonnement op zelfde adres (voor bijwoonst)

@TMCLS93   Als er maar 1 kabelaansluiting is wordt het moeilijk. Een 2e kabelaansluiting is mogelijk als het een officieel adres is bij de gemeente.

Maar wat belet er u om gewoon een extra digicorder ofzo aan te schaffen in geval van TV. Dezelfde internetaansluiting te gebruiken met eventueel eigen mailboxen en een zwaarder abonnement. Mijn dochter, schoonzoon en de kleinkinderen hebben zo 2 jaar bij ons gewoond.

Deel gewoon de kosten. Je gaat ook geen aparte electriciteitsaansluiting, wateraansluiting enz. nemen? Huisvuilophaling zal ook wat meer zijn maar ook niet apart.

En voor het internet. Je ouders zullen wel geen grootgebruikers zijn. Dat wil zeggen dat zij misschien 50GB van de FUP gebruiken en jij de rest. maar om daarvoor de moeite van een aparte aansluiting te doen???

Doe de moeite van een aparte aansluiting niet en betaal gewoon hetgeen je meer wil aan de ouders terug.  Zo kan je meer centjes sparen voor jullie uiteindelijke eigen droom.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

2de Telenet abonnement op zelfde adres (voor bijwoonst)

@igvfer @louishufk De kosten delen is idd een mogelijkheid ja 🙂 Nu zouden we het vooral doen omdat we dan geen gedeelde opnames enz hebben + eigen aanrekeningen enz....MAAR ik denk ook dat 1 aansluiting en abonnement het overzichtelijkste blijft 🙂 Wat het samenwonen betreft, dit is hoogstens pas voor binnen 1 jaar (als alles goed blijft lopen uiteraard. Altijd met twee woorden spreken 🙂 Maar een gewaarschuwd man is er twee waard eh 🙂

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

2de Telenet abonnement op zelfde adres (voor bijwoonst)

@TMCLS93   Los van het internet. Succes met het bijwonen. Maar hou het zo kort mogelijk. Het is niet makkelijk. Vermijd ergernissen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

2de Telenet abonnement op zelfde adres (voor bijwoonst)

Nee idd, het is zeker niet makkelijk, het was ook absoluut niet mijn idee 🙂 maar voor geld te sparen is het tijdelijk wel mooi meegenomen 🙂

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

2de Telenet abonnement op zelfde adres (voor bijwoonst)

@TMCLS93  je gaat geen tweede officieele aansluiting kunnen maken bij uw schoonouders. Je zal dan een tweede adres moeten aanmaken om het voor Telenet aansluibaar te maken.. Dus het komt erop neer je schoonouders wonen op xxxxxstraat 50 dan zal er nog een adres moeten bijgemaakt worden en dan krijg je xxxxxstraat 50 A en 50 B. Dan pas gaat het mogelijk zijn om jullie kabel te leggen ( je krijgt een eigen drop kabel met NIU is verplicht ) en dan pas aan te sluiten dus uiteindelijk ben je lang aan het wacht. Simpelste is jullie abonnement op te zeggen en op je schoonouders hun abonnement surfen tot je terug kan of gaat verhuizen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

2de Telenet abonnement op zelfde adres (voor bijwoonst)

@patrick37Ja ik vermoedde al zoiets 🙂 tis nog veraf dus we zien wel hoe het loopt, ik denk ook niet dat je van een bovenverdieping in hetzelfde huis zomaar een 2de adres kan maken?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

2de Telenet abonnement op zelfde adres (voor bijwoonst)

@TMCLS93  als de gemeente daarmee akkoord gaat en je aan een aantal eisen voldoet mag dat zeker. Maar ik ben geen bouw technicus dus kan je zo niet zeggen hoe en wat precies maar het kan wel. Je hebt ook mensen die een zaak aan huis hebben met een ander huisnummer dus kom ik weer terug op xxxxstraat nummer 50 A en B .


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

2de Telenet abonnement op zelfde adres (voor bijwoonst)

@patrick37da's interessant om weten 🙂

 

Merci voor de hulp.

Ex-Netweter
 

2de Telenet abonnement op zelfde adres (voor bijwoonst)

Leuk om te lezen hoe iedereen zijn eigen interpretatie heeft, en goedbedoelde raadgevingen. Dat is allemaal "giswerk". Maar wat is het officiële standpunt van Telenet is zo'n geval?

Misschien iets voor @Suzy  om mee te nemen?

 

Technisch kan er geen enkel probleem zijn. Ik heb al verschillende installaties gezien waar een 2de modem op de NIU hangt (vroegere NIU's hadden zelfs 2 modem uitgangen: één voor internet en één voor de telefoniemodem).

Met de huidige NIU's wordt dan gewoon een coax splitter geplaats op de modem uitgang, zodat er 2 modem's aangesloten kunnen worden.

 

Administratief zou dat toch ook geen probleem mogen zijn. Wat kan er nu zo moeilijk zijn om 2 klanten te hebben op één adres? 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

2de Telenet abonnement op zelfde adres (voor bijwoonst)

@Ex-Netweter   Het officiële standpunt van Telenet is: Officieel geen 2 adressen en geen aparte dropkabel dan gaat het niet. Als je lang aan drong kon het eventueel wel voor een aparte internetaansluiting maar niet voor TV en telefonie. Maar het was niet van harte. Heb er lang genoeg voor gewerkt om dit te weten. En coax build, dus de groep die voor de buitenbekabeling verantwoordelijk is, is zeker geen voorstander. Dit geeft blijkbaar de nodige storingsproblemen.

In onze ogen is dit misschien allemaal wel mogelijk maar ze zullen wel hun redenen hebben.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

2de Telenet abonnement op zelfde adres (voor bijwoonst)


@Ex-Netweter  schreef:

Leuk om te lezen hoe iedereen zijn eigen interpretatie heeft, en goedbedoelde raadgevingen. Dat is allemaal "giswerk". Maar wat is het officiële standpunt van Telenet is zo'n geval?

Misschien iets voor @Suzy  om mee te nemen?

...


@Ex-Netweter bedankt om me even te mentionen! Wat er hier reeds gezegd werd, is eigenlijk helemaal correct.

 

De enige manier om 2 klantennummers op één adres te krijgen is door een 2e dropkabel te voorzien. Maar dan moet je dit inderdaad regelen bij zowel de gemeente als Telenet (apart adres, met aparte busnummer). Als het voor een korte tijd is, wordt dit meestal afgeraden en is het inderdaad beter om het huidige pakket te verhogen en zo de kosten te splitsen.

 

Wat wel soms wordt gedaan is een aparte dropaansluiting voorzien voor een extra bijgebouw (bv. wanneer de ouders bij de kinderen gaan wonen in een apart gedeelte). Maar ook dat is zeker geen noodzakelijke actie en kan vaak op andere manieren worden opgelost. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

2de Telenet abonnement op zelfde adres (voor bijwoonst)


@Suzy  schreef:

Wat wel soms wordt gedaan is een aparte dropaansluiting voorzien voor een extra bijgebouw (bv. wanneer de ouders bij de kinderen gaan wonen in een apart gedeelte). Maar ook dat is zeker geen noodzakelijke actie en kan vaak op andere manieren worden opgelost. 

En dan nog is dit beter officieel op te lossen met een subnummer en co-housing via de gemeente. Je zit wel met de extra kost voor het leggen van een kabel tot aan het aansluitpunt. Eigen kost.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

2de Telenet abonnement op zelfde adres (voor bijwoonst)

@Suzy   @igvfer  Als ik me niet vergis is het beleid hieromtrent een 2-tal jaar ofzo geleden veranderd. Vroeger kon een 2de dropkabel enkel als het een officieel adres was en moest je dit bij de gemeente gaan vragen. Hier was Telenet heel streng in.

 

Nu kan men in het systeem een soort fictief adres aanmaken, bijvoorbeeld het huisnummer met A erachter en is uiteraard ook wel die 2de dropkabel nodig als men dat zo wil doen. Goed dat ze van die strenge regels afgestapt zijn. Of is dit misschien ondertussen weer veranderd?

 

 

Kost van de kabelaansluiting (= enkel aansluiten van de drop) is sowieso 50 euro. Hier komen nog eventuele activatie- en installatiekosten bij.  Deze laatsten vallen meestal weg via een promo als je een pakket zoals bijvoorbeeld Wigo neemt of een bepaald internetabonnement, maar dit kan afhankelijk zijn van de maandelijkse promo.

En dan moet je ook de kost van de dropkabel zelf er nog bijnemen. Ingraven op privédomein is ook voor eigen rekening.

 

Nu, @TMCLS93  aangezien het tijdelijk is, is dit in jouw geval misschien wel overkill 🙂

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.