42181
netweters
|
18606
gesprekken
|
20098
vragen
|
Is het normaal dat ik 2 weken ! moet wachten op een activatie van een telenet ci+ kaartje ?
Alle gegevens doorgestuurd via whatsapp en eerst zeiden ze 48u wachten, dan enkele dagen , .. na 2 weken antwoorden ze nog steeds maar nog steeds geen activatie...
Ik denk dat de "software" problemen van telenet nog steeds niet opgelost zijn van begin dit jaar. Klopt dat ?
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: 2 weken en nog steeds wachtende voor een activatie ci+-
Opgelost! Ga naar oplossing.
Een klacht indienen is nochtans de enige manier om snel tot een oplossing te komen. Je mag nog zoveel whatsapp berichtjes sturen als je wilt, kans is klein dat het zo in orde komt. Jammer maar helaas.
Oké, wacht dan eerst 8 weken en dien daarna dan klacht in.
na 2, uur wachten maakt niks uit. 2weken ook niet 🙂
Deze link is dus niet juist als ik jullie logica begrijp. https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/ci-module-verplaatsen-of-aan-iemand-anders-geven/
Zou ik hiervoor dan ook een ticket moeten indienen dat deze informatie niet meer correct is 🙂 🙂 :-)?
Heb je geprobeerd wat Luc55 voorstelt?
Als deze kaart nog geactiveert is op een andere naam dan kan deze niet geactiveert worden op jou naam, MAAR werkt wel als deze op een andere abo geactiveert is.
Je heb via whatsapp de barcodes doorgestuurd SN: 1....... en SC ID:12.......... zorg dat de foto goed kan scannen en schrijf de nr nog eens over
Doe een test met andere telefoon dat je de code kan scannen en kaart nr ook kan beginnen met 17 .......
@Stopdereclame schreef:Als die persoon zegt dat hij al zijn telenet-diensten heeft geannuleerd vermoed ik dan is dit reeds gebeurd iswant het kaartje werkt niet meer hé. Het lijkt me ook onnozel om na 6 maanden de id kaart nog te vragen voor een klant die alles heeft opgezegd.
Dat is net het misverstand hier over het woord "de-activeren"
Je zit nu een beetje in een "kip-en-ei" situatie (in de wirwar van de Telenet systemen).
Alleen de back-office, met de nodige manipulaties, kan dit terug in orde maken, denk ik 🤔
Via de kabel stuur Telenet regelmatig een bijwerking van de sleutel om het beeld te decoderen samen met een lijst van CI+ die geen bijwerking mogen krijgen. TV abonnement opgezegd betekent dus dat die CI+ niet meer bruikbaar is. Gewoon contact opnemen (een Telenet center is het gemakkelijkst en doorgaans het meest efficient) zoals hier al geschreven is de module met de smartcard meenemen, gewoon zeggen dat je kaartje gekregen of gekocht hebt van (naam van vorige eigenaar vermelden) en dat je het zou willen laten activeren op jouw abonnement. Als alles goed gaat, steek je thuis de module in je tv, en na een tijdje is het in orde.
Het "interne" probleem van Telenet is mijn probleem niet. Het bewijst dat er iets schort aan de interne structuur van Telenet.
Als de vorige eigenaar de diensten opzegt dan is dat zo. Kip of ei. Als de kippen geen eieren meer leggen deden ze de kip vroeger ook dood 🙂
Het dichtsbijzijnde telenet business center is 9km verwijderd en het is dan nog niet zeker dat dit gaat werken om dat er misschien iets niet gaat werken bij telenet... Deze kleine zelfstandige hangt ook af van hen hé. Ik verkies dat Telenet dit rechtstreeks oplost. Als ze het beloven op hun website moeten ze dat doen ook.
Er is inderdaad een probleem bij de back-office. Al meer dan 24uur x 15=360 uur. Jonas heeft het nu doorgestuurd naar de back-office nadat zovele andere helpdeskmedewerkers dat al eerder hebben gedaan. Ik krijg ook geen ticket van dit probleem. Ik heb de indruk dat ze enkel oneway communiceren naar de back-office.
Je komt hoger op de stapel te liggen bij de back office als je een klacht indient bij de ombudsdienst. Het is maar een tip.
Je antwoord gaat niet geliked worden door de moderatoren. Ik geloof in de goedheid van de Telenet-medewerkers. Ik geef ze nog een kans 🙂
Wat bedoel je met "een andere telefoon"? Module nr, ca id en kaart nr doorgestuurd via whatsapp. Het is met niet duidelijk wat je bedoelt met test met een andere telefoon?
Zeker zijn ben je nooit. Met deze filosofie doe je beter niets. Oei, dan ben je ook niet zeker.