Beantwoorden
alice1__
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Netjes!

Afstandsbediening met grote toetsen voor Digibox

Is er nog steeds geen remote control met grote toetsen beschikbaar , bv voor ouderen ?

Voor gebruik op de recentste digibox van Telenet .

Bedankt voor elke tip !

0 Likes
21 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Afstandsbediening met grote toetsen voor Digibox

Er is hier al een tread over geweest een aantal jaren terug: https://www.netweters.be/t5/Suggesties/Senioren-afstandbediening/td-p/19634


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
alice1__
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Netjes!

Afstandsbediening met grote toetsen voor Digibox

Dat had ik gezien hoor , maar is al lang geleden en ondertussen kennen ze zelfs bij het callcenter geen oplossing  , en zijn er nieuwe decoders .... Vandaar . Ik zal de auteur van de oude post eens contacteren .

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Afstandsbediening met grote toetsen voor Digibox

@alice1__ 

Een idee. Misschien wel dom.

In plaats van een afstandsbediening met grote knoppen te zoeken kan je ook een aangepaste loep zoeken. Bij veranderen van toestel kan je dan gewoon de originele AB gebruiken.

Voor een schappelijk prijsje kan je veel modellen vinden op het internet.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
alice1__
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Netjes!

Afstandsbediening met grote toetsen voor Digibox

Helaas zou een loep veel te ingewikkeld zijn ....

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Afstandsbediening met grote toetsen voor Digibox

@alice1__ 

De omstandigheden bepalen de oplossing. Wat simpel lijkt is het niet altijd en zeker niet voor iedereen.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Afstandsbediening met grote toetsen voor Digibox

@alice1__   Er bestaan universele afstandsbedieningen met grote knoppen. Voorbeelden hier.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
alice1__
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Netjes!

Afstandsbediening met grote toetsen voor Digibox

Bedankt voor je antwoord , maar volgens callcenter bestaat een grote kans dat die niet werken Telenet digibox ?????????? Ik ken daar niets van , vandaar mijn oproep .

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Afstandsbediening met grote toetsen voor Digibox


@alice1__  schreef:

Bedankt voor je antwoord , maar volgens callcenter bestaat een grote kans dat die niet werken Telenet digibox ?????????? Ik ken daar niets van , vandaar mijn oproep .


Ikzelf heb geen universele afstandsbediening en heb hier dus geen ervaring mee. Misschien dat anderen je dit beter kunnen uitleggen.


Als je online bestelt heb je sowieso 14 dagen bedenktijd en kan je het nog terugsturen als het niet zou werken.

 

Belangrijk om weten is wel dat de digibox en digicorder werken via infrarood (IR) maar dat de nieuwe tvbox werkt via radiofrequentie (RF).

 

Als je dus nu een universele IR-afstandsbediening koopt werkt die wel met een digibox of digicorder maar zal deze niet werken als je later overschakelt naar een tvbox.

 

 

 

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Afstandsbediening met grote toetsen voor Digibox

@alice1__ 

Als je de site die @Wheng aangeeft bekijkt, staat er: Vermeld u het merk en model nummer van het apparaat of meerder apparaten en de functies die u nodig heeft. Verder wordt aangegeven dat het ook kan geregeld worden voor twee apparaten met onder andere: Ziggo en Tv.

 

Wat belet je om een mailtje naar de site te sturen met je vereisten?Je weet wel, die niet waagt ...

alice1__
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Netjes!

Afstandsbediening met grote toetsen voor Digibox

Sorry niet ver genoeg gelezen ,alsof ik het zelf beter weet he , maar ik ken daar geen barst van , ja ik ga dat proberen , bedankt voor het antwoord !

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Afstandsbediening met grote toetsen voor Digibox


@alice1__  schreef:

Sorry niet ver genoeg gelezen ,alsof ik het zelf beter weet he , maar ik ken daar geen barst van , ja ik ga dat proberen , bedankt voor het antwoord !


Het is allemaal niet vanzelfsprekend he. Ik had alleszins niet de indruk dat jij deed alsof je het beter wist. We zijn er om te helpen 😀


Het zou leuk zijn mocht je hier achteraf je ervaring willen delen. Dit kan anderen mensen nog helpen want ik denk dat wel meer mensen met dezelfde vraag zitten.

Veel succes ermee!


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
alice1__
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Netjes!

Afstandsbediening met grote toetsen voor Digibox

Ik ga het zeker uitproberen , eind deze week ga ik er naartoe , en kan ik noteren welke toestellen mijn moeder heeft , ik zal zeker feedback geven afterwards !! Bedankt voor de suggestie .

alice1__
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Netjes!

Afstandsbediening met grote toetsen voor Digibox

Wheng had het bij het rechte eind !

Via afstandsbediening.nl heb ik een correct werkend toestelletje gevonden ! Je kan het zelf afstellen maar de e-shop heeft me daar gedeeltelijk mee geholpen en de rest heb ik zelf voor mekaar gekregen , niet moeilijk door gewoon de uiteinden van de 2 toestelletjes naar mekaar te richten en de gewenste toetsen in te drukken !!!!!! Corona zorgde wel voor wat vertraging maar het werkt ! Dank aan iedereen en in het bijzonder aan @Wheng !!!

alice1__
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Netjes!

Afstandsbediening met grote toetsen voor Digibox

Ja Wheng je gaf de perfecte oplossings-link !

Hartelijk dank voor je hint , weet je ook of ik deze topic nu correct heb afgesloten zodat anderen kunnen meegenieten .

 

Grtz & Thks mate