Beantwoorden
Dankes
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Alternatief voor antenne op radio

Beste,

Sinds kort kan ik via de radio mijn favoriete zenders niet meer beluisteren op mijn radio-cd speler via de kabel. Het was al aangekondigd maar was toch even schrikken. 

Ik heb dan via de website van telenet een FM-antenne besteld die intussen is aangekomen. Dit had men mij aangeraden om terug alle zenders te kunnen ontvangen.

Maar via deze antenne ontvang ik welgeteld 2 zender. Een Franstalige en een lokale vrije radio.

Al de rest is geruis. Is er een alternatief zodat ik toch alle zenders kan blijven ontvangen op mijn radiotoestel. Ik kan er geen DAB mee ontvangen. 

Ik ga mijn toestel die 150 euro heeft gekost niet bij het groot vuil zetten. Dus graag een oplossing aub.

Alvast bedankt

0 Likes
9 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Alternatief voor antenne op radio

- Heeft uw radio line of aux ingangen?

- Waar staat uw radio (dicht bij een venster ?) is uw woning heel goed geïsoleerd?

- In welke streek woon je. Is daar (buiten) de FM ontvangst goed?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Geert-1969
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Topicvreter! Topicwurm! π-DAY! Dag van de Chocolade

Alternatief voor antenne op radio

Je moet wel van alle zenders de juiste frequentie in stellen, die kan je terug vinden op hun web-site.

Je kan ook je radio automatisch of handmatig laten zoeken.

 

0 Likes
Dankes
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Alternatief voor antenne op radio

De enige ingang die mijn toestel heeft is een coax ingang. Daarmee luisterde ik naar de radio. 

Ik woon in het Tiense en hier is de ontvangst heel goed. Ik heb een klokradio van 25 jaar oud en die doet het nog perfect. Ik heb mijn toestel zelfs eens buiten geprobeerd en ook daar alleen maar geruis.

Dus die FM-antenne die ik van telenet gekregen heb werkt spijtig genoeg niet echt.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Alternatief voor antenne op radio

Waarschijnlijk heb je slecht bereik met uw antenne en kan je beter via een digitale radio-ontvanger (DVB-C) werken. Deze geeft een zeer goede kwaliteit en zo kan je uw bestaande audio installatie behouden.

Succes! 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Alternatief voor antenne op radio

Heb je al gedaan wat Geert-1969 voorstelt ?

De zenders via antenne zitten op volledig andere frequenties als op de kabel.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Alternatief voor antenne op radio

@Dankes  probleem is, met dit en 4 a 5 jaar hebben we zelf geen FM zenders meer voor de radio, dan is alles DAB+ of via DVB-C te ontvangen via de kabel.

je zal moeten bekijken wat voor jou het voordeligste en toekomst gericht het beste zal zijn.

ofwel het telenet DVB-C toestel kopen en aansluiten op je installatie (als deze een ingang heeft daarvoor) of een DAB+ toestel aankopen om naar de zenders te luisteren,

weet wel dat het ook kan zijn als je geen VRT radio liefhebber bent dat je favoriete zender niet op DAB+ zit, daar zit momenteel de band ook vol met het overgrote aandeel van VRT zenders en de zenders van het VTM concern.....


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 410
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Alternatief voor antenne op radio

Je hebt nog het CD gedeelte van uw radio,heb je een laptop,tablet kan je deze misschien

eens proberen.

http://www.radio-belgie.be/

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Alternatief voor antenne op radio

@Dankes 

Vroeger had je binnenhuis parabool- en andere antennes. Deze antennes zijn geschikt voor FM en TV.  Ik heb zelf eens gezocht op het internet. Uiteindelijk kwam ik op deze site.

De antennes worden aleemal voorgesteld als tv-antenne. Als je in de specificaties echter ziet dat de frequenties van 87,5 tot 108 MHz gedekt worden door de antenne, is die antenne eveneens geschikt voor fm.

Het enige probleem is als er geen fm-aansluiting bij is, dat je een vrouwelijk/vrouwelijk verloopstuk moet hebben tussen de meegeleverde antennekabel en je fm-radio (indien die een coax aansluiting heeft).

0 Likes
Dankes
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Alternatief voor antenne op radio

Ik heb alle opties eens overlopen en ga toch het telenet DVB-C toestel kopen.

Mijn toestel werkt voor de rest nog perfect en op deze manier kan op een vrij goedkopere manier toch mijn zenders beluisteren.

Toch iedereen bedankt voor de suggesties.