Beantwoorden
Devaere
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! It's your first party! Hi there!

Apple/ Android TV na stopzetting analoog signaal

Ik kreeg bericht dat vanaf 21/09/21 de analoge TV van Telenet wegvalt. Op mijn eerste TV werk ik met de Digicorder van Telenet. Maar voor de tweede TV deed ik beroep op het analoge signaal. Dat dit nu wegvalt had ik wel verwacht. Maar ik zou willen weten of het mogelijk is om via gebruik van een Android TV Box of Apple TV (gekoppeld dan aan de tweede TV) toch TV te kijken door op die toestellen de app Yelo play te installeren? Thuis heb ik een performant home netwerk waardoor ik ook in de kamer waar de tweede TV staat draadloos internet heb. Indien dit werkt, wat is dan de beste Android TV Box hiervoor? Liever niet casten omdat je dan telkens nog eens je smartphone of tablet dient te gebruiken.

 

Titel gewijzigd door NV1(mod) | Vorige titel:Geen analoge TV meer

0 Likes
3 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Apple/ Android TV na stopzetting analoog signaal

Er is een app voor Apple TV en Android TV (de Telenet TV app) maar die werkt enkel als je een Telenet TV box hebt (geen digicorder). Dit omdat klanten met een TV box een ander platform gebruiken.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ontdek-de-telenet-tv-box/

Je digicorder omruilen naar een TV box kost eenmalig 50 euro.

 

Wat imho wel kan is casten vanuit de Yelo Play app naar een Chromecast of Apple TV. Maar dat is een gedoe vind ik persoonlijk.

 

Als je tweede TV een DVB-C tuner heeft kan je ofwel het compact signaal bekijken (basisaanbod digitaal waarvan de meeste zenders in SD, behalve de VRT zenders in HD), of "TV met een kaartje" aanschaffen, waarmee je ook alle andere zenders in HD kan bekijken.

https://www2.telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje/

Je hebt via DVB-C geen interactiviteit, dus ook geen uitgesteld kijken of programma's op aanvraag.

 

Je kan natuurlijk ook een tweede TV box huren.

Of als je bij de digicorder wil blijven is misschien een tweedehands digibox een optie? (TV box en digicorder/digibox kan je niet mixen, je moet kiezen tussen één van de twee platformen).


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
FilipD
Moderator
Berichten: 186
De magic number! It's your ninth party! Even demarreren... Lezersgoud. Respect!

Apple/ Android TV na stopzetting analoog signaal

De "beste" Android TV box is in mijn ogen de Nvidia Shield. Echter wel veel geld als het puur is om Telenet te zien op die 2de kamer, tenzij je er natuurlijk nog andere apps op gaat smijten. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Apple/ Android TV na stopzetting analoog signaal

Als je tweede tv een dvb-c tuner heeft, kan je die afstemmen op het compact signaal.