Beantwoorden
tamara
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Beeld wordt zwart en geluid blijft na signaal switch?

Hallo, ik heb gisteren (nadat ik een telefoontje had gekregen met de link hoe het moet) een signaal switch gedaan bij mn 2 tv's .

Nu merk ik vandaag dat na 5 min tv kijken, het beeld zwart wordt maar het geluid blijft wel.

Ik moet dan even van post veranderen en dan weer terug gaan en dan kan ik weer 5 min door.

Dit is toch niet normaal?

Dat heb ik met mn analoge kabel nooit aan de hand gehad.

Wie weet wat ik kan doen om het te verbeteren?

Alvast bedankt, Tamara

0 Likes
12 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Beeld wordt zwart en geluid blijft na signaal switch?

Ik weet niet of je de signaalswitch nu al mag en kan uitvoeren. Is dat al volledig operationeel?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Beeld wordt zwart en geluid blijft na signaal switch?

@tamara 

Vermoedelijk heb je de instructies op de Telenet website gevolgd. Het beste is, in dat geval, dat je contact neemt met Telenet en uw probleem voorlegt. Het is hier ook moeilijk om te weten welke instellingen op uw toestel mogelijk zijn.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
tamara
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Beeld wordt zwart en geluid blijft na signaal switch?

Volgens de vrouw aan de lijn kon ik het nu al overschakelen, ik moest niet wachten tot december.

 

Ik zal eens horen bij telenet zelf...

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Beeld wordt zwart en geluid blijft na signaal switch?

@tamara Als je de kanaal switch gedaan hebt zoals Telenet voorschrijft, dan kan je met je toestel nog altijd de analoge variante zien. Het is normaal om te denken dat zoiets verband houdt de laatste 'veranderingen' (de switch). Maar ik denk niet in die richting.

Als het tijdens de dag is, kan het zijn door werken. Hangen de buitenkabels in de lucht? Er kan ergens iets min of meer loszitten en door de wind of iets anders effe geen contact. Steekt de antennekabel wel volledig in de tv? Wiebel eensaan de kabel als de tv aan staat en kijk of dit een invloed heeft op het beeld (zou niet mogen). 

Als je het nog eens voorhebt, probeer dan vast te stellen of het ook daar is.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Beeld wordt zwart en geluid blijft na signaal switch?


@igvfer  schreef:

Ik weet niet of je de signaalswitch nu al mag en kan uitvoeren. Is dat al volledig operationeel?


@igvfer klanten mogen zeker de switch al maken. 😉 Maar het is eigenlijk pas nodig wanneer ze individueel communicatie ontvangen, want dat betekent dat hun regio aan de beurt is. Dus je beslist dat eigenlijk zelf als klant. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Beeld wordt zwart en geluid blijft na signaal switch?

@tamara als je zeker bent dat je alle stappen goed hebt doorlopen en alle parameters goed hebt ingesteld op jouw type van tv-toestel, kan het zijn dat jouw tv het compacte signaal niet kan ontvangen.

 

Het compacte signaal wordt uitgezonden in MPEG4 en sommige tv's met een DVB-C ontvanger kunnen dat signaal niet ontvangen. Je kan dus wel de stappen volgen, maar hebt uiteindelijk geen beeld of geen geluid. In principe kan je dan terug je tv afstellen op analoge zenders (opnieuw scannen) en rustig blijven kijken tot je regio aan de beurt is. 

 

Maar kijk wel zeker na dat je alle stappen goed hebt gevolgd via www.telenet.be/signaalswitch. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Peter2250
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Beeld wordt zwart en geluid blijft na signaal switch?

Ik heb de signaal switch gedaan op m'n tweede toestel en kan op die manier 30 zenders terugvinden: VIER, VIJF en regionale TV. De andere zenders zijn allemaal Franstalig en Engelstalig. Waar kan ik Eén, Canvas en VTM terugvinden?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Beeld wordt zwart en geluid blijft na signaal switch?

@Peter2250 kennelijk zit je aan de grens of in Limburg waar ze meer zenders FTA krijgen dan in Vlaanderen,

als je scant op 290 Mhz met de ID 32 dan zal je tv de lijst downloaden aan zenders die in uw regio beschikbaar zijn.

kan ook zijn dat de VRT zenders op een Mux freq zit dat op je kabel niet beschikbaar is door slechte ontvangst of verlies op de kabel.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Peter2250
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Beeld wordt zwart en geluid blijft na signaal switch?

Ik zit inderdaad op grens met Limburg,  maar had wel al gescand op 290 MHz en ID 32? 

Op andere plaats in huis met kortere coax zelfde resultaat.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Beeld wordt zwart en geluid blijft na signaal switch?

@Peter2250 als de signaal switch volgens de ideale manier gebeurt, heb op kanaal 55 van je tv het tweetalige beeld 'Goed nieuws ...'. 

Mogelijk heb je een niet goed compatibel toestel. In dat geval kan je de juiste frequentis manueel installeren. Ik denk (dus ben hier niet zeker van) dat Telenet in Vlaanderen overal dezefde zenders in dezelde frequenties zet. 

Als dit de lijst is van ontbrekende zenders:

  •  vtm
  • één HD
  • Canvas HD
  • Q2
  • Vitaya
  • Ketnet
  • vtm KIDS JR
  • vtm KIDS/NatGeo
  • vlaamsparlement.tv
  • NPO 1
  • NPO 2
  • NPO 3

Probeer dan eens enkel 298 MHz in te stellen. Dus geen volledige digitale installatie maar enkel een bijkomende frequentie. 

 

@Suzy  Met dit te schrijven en te controleren vermoed ik te berijpen waarom ik nu regelmatig kortstondig een minder goed beeld heb op 'één'. In het reguliere aanbod stonden de drie VRT tv-zenders alleen in deze freqentie. Nu heeft Telenet deze mux met oorspronkelijk 3 HD zenders aangevuld met 9 SD zenders. 

Peter2250
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Beeld wordt zwart en geluid blijft na signaal switch?

Dankuwel !! Met 298 MHz alles opgelost 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Beeld wordt zwart en geluid blijft na signaal switch?

@janne_man in Limburg hebben ze meer zenders in SD dan in Vlaanderen omdat ze daar nog meer zenders analoog hadden dan in Vlaanderen doordat de bandbreedte daar groter was dan in Vlaanderen.

in Limburg hadden ze tot 850 Mhz bandbreedte en in Vlaanderen max 600 Mhz bandbreedte wat voor hen in Limburg meer aan zenders gaf analoog.

ze hebben daar zelf nog Eurosport in SD in het aanbod.

naast de 25 zenders in Vlaanderen is er dit nog:

 

+ In Limburg:
26. BBC 1 SD
27. BBC 2 SD
28. BBC World News SD
29. Eurosport 1 SD
30. France 2 SD
31. France 3 SD
32. CNN SD


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes