Beantwoorden
Hbb
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Trick or treat? Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

CI+ KAART

Waar kan je het CI + kaartje bij Telenet online kopen? Vindt dit niet op de site. Je kunt het wel bij een abonnement bestellen maar zou het graag los bestellen?

Heb kabel tv. Als je met het CI+ kaartje in u 2de tv wilt werken moet je dan nog iets anders erbij bestellen? Of is het kaartje alleen voldoende als je kabel tv al hebt? En waar juist kan je dit bestellen heb de hele site al afgezocht. Pff krijg alleen dan hoe instellen of wat bij foutmelding het verschil tussen kaart en digibox enzo...kan iemand me helpen waar ik het kan bestellen en of kabel tv genoeg is om met dit kaartje te werken op 2de tv...thanks!

0 Likes
11 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

CI+ KAART

Wat is TV met een kaartje?

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-tv-met-een-kaartje/

 

Wat heb ik nodig voor TV met een kaartje?
  • Kabelabonnement van Telenet.
  • Tv-toestel dat geschikt is voor gebruik met een CI+ module van Telenet.
    Op telenet.be/tvmeteenkaartje zie je of jouw tv-toestel de juiste softwareversie heeft.
  • CI+ module (met smartcard) van Telenet.
  • afstandsbediening van je tv-toestel

 

Volgens mij kan je het kaartje gewoon kopen in een Telenet Center. Je kan hen altijd bellen om na te vragen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CI+ KAART

Iedere Center heeft CI+ in voorraad. Via een Center moet je niet betalen aan de kassa maar komt het op de volgende rekening. Elke Center kan het  kaartje ook direct activeren. Je betaalt 69€  voor het kaartje + 50€ activatiekost tenzij je al Digitale TV (box, corder of CI+) hebt of al Internet of vaste telefonie hebt van Telenet. Morgen halen is morgen al kijken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
FStaes
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf! It's your first party!

CI+ KAART

vervolg vraagje: Kan je zo’n kaartje gebruiken als je enkel een analoog kabelabonnement hebt?

Er wordt nergens expliciet vermeld dat je een abonnement op digitale tv moet hebben, er wordt enkel gesproken over kabelabonnement..

 

Mvg,

 

Francois.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CI+ KAART

Als je dit kaartje wil laten werken moet dit geactiveerd zijn. Daarvoor moet de klantendienst een DTV lijn activeren en dit kost je 50€ tenzij je al klant bent voor Internet of vaste telefoonlijn of al een DTV lijn met digicorder/box hebt.

Op elk kabelabonnement heb je automatisch digitaal. Zonder kaartje zal je een zestal zenders hebben (dacht ik).

Dus als je op uw TV de digitale zenders zoekt zal je ze allemaal vinden maar de meeste zijn gecodeerd en daarvoor moet je die CI+ module hebben.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bielgeets
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
Smile! Say what?! On a roll... De 3 wijzen!

CI+ KAART

Ik heb reeds een half jaar  CI+ kaart (met module) in combinatie met een Mutant HD51 met kabel en satelliettuner. Tot gisteren 9 maart had Ik beeld op alle zenders uit het basispaket.Nu heb Ik enkel beeld op de niet gecodeerde zenders zoals een en ketnet.Wel heb Ik bij het insteken van de kaart geluid op de gecodeerde zenders.Op de Mutant staan drie verschillende images(ATV,Openhdf en Pure2);op geen van de images heb Ik nog beeld opde gecodeerde zenders.De module wordt nochtans telkens bij overschakelen naar een andere image opnieuw correct gekoppeld aan de ontvanger(met behulp van de plugin ci+helper).

Blijkbaar heeft  Telenet iets veranderd aan de software van de module , of aan de decodering.

Bij het insteken van de module in mijn 2 Sony tv s  werkt de module correct!! (Geluid en beeld)

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CI+ KAART

toevallig onlangs een update gedaan aan je image ????

er zijn nog mensen die problemen hebben met CI module's in hun ontvanger 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bielgeets
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
Smile! Say what?! On a roll... De 3 wijzen!

CI+ KAART

Nee, de laatste weken of dagen geen updates gedaan aan de images , maar gisteravond laat had ik plots terug beeld en klank op  alle zenders van mijn basispaket.

Ik hoop dat het zo nu blijft , maar ik heb ook nog een TVVlaanderen kaart(uit mijn camper) die ik in mijn Mutant kan gebruiken.

Overigens ben Ik tot nu toe heel tevreden met mijn Mutant !

0 Likes
Bielgeets
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
Smile! Say what?! On a roll... De 3 wijzen!

CI+ KAART

Intussen werkt het weer.Bij het decoderen gebruikte de ontvanger blijkbaar de ingebouwde softcam (OSCam). Ik heb in oscam.dvbapi  enkele regels toegevoegd :  I:1801      I:1861    I:4AC1          waarbij de I   staat

voor ignore en de vier cijfers voor de provider-id.

Zo wordt bij telenet-kanalen Oscam niet meer aangesproken , maar wel de CI+ module !

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CI+ KAART


@Bielgeets@  schreef:

Intussen werkt het weer.Bij het decoderen gebruikte de ontvanger blijkbaar de ingebouwde softcam (OSCam). Ik heb in oscam.dvbapi  enkele regels toegevoegd :  I:1801      I:1861    I:4AC1          waarbij de I   staat

voor ignore en de vier cijfers voor de provider-id.

Zo wordt bij telenet-kanalen Oscam niet meer aangesproken , maar wel de CI+ module !


@BielgeetsMisschien aanduiden als oplossing. Welk nummer (provider id) hoort bij welke provider?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bielgeets
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
Smile! Say what?! On a roll... De 3 wijzen!

CI+ KAART

Ik weet eigenlijk niet echt het juiste provider-id  is , maar in de ontvanger wordt,als ik naar een Telenetkanaal ga telkens een lijntje toegevoegd in oscam.srvid

 

vb:

0E00:0A8E||ID Xtra Europe HD|TV
1815,0B02,0D97,0653:7921|UPC Direct|Discovery HD Showcase|TV
1801@007711,1861,4AC1,0500@051C00,1850:0715|Telenet|RTL TVI HD|TV
09C4,098C,09AF,098D:0120|SKY|Sky Sport 5 HD|TV

Ik heb in Oscam.dvbapi  de ignoreregel gezt voor 1801,1861 en 4AC1 en dat leek voldoende

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CI+ KAART

1801 en 1861,1850 is voor telenet en de 500 en 4AC1 reeks voor Orange 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes