Beantwoorden
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Ci+ modules van de eerste generaties sneuvelen plots

Van bij het uitkomen van de Ci+ kaartjes heb ik er me enkelen aangeschaft. 

Op minder dan een jaar tijd zijn er 3 defect gegaan. Erg grappig: ze krijgen alle 3 dezelfde "kuren". In sommige tv's worden ze gewoon niet meer herkend. Het is net alsof er geen kaartje in het toestel zit.

Op andere tv's worden ze wel herkend, maar geven van tijd tot tijd een haperend beeld.

Natuurlijk is het telkens opnieuw langs de kassa passeren, want ze zijn ouder dan twee jaar.

Heeft iemand dat nog al eens voor gehad, of kan je er zelf wat aan doen?

Ik neem aan dat zo'n kaartje uit die cam niet standalone kan gebruikt worden?

0 Likes
4 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ci+ modules van de eerste generaties sneuvelen plots

@raverke95 

Neen kaartjes kunnen niet zonder ci module werken, zijn getrouwd met elkaar zoals ze soms in de volksmond zeggen, 

ik heb al bijna een jaar en half een ci module, en die werkt nog perfect, ik versteek ze wel niet constant, zit al sinds begin in de ontvanger hier.

en zolang alles werkt blijf je er best af 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Ci+ modules van de eerste generaties sneuvelen plots

Neen, ik herken dat probleem (gelukkig nog) niet.

Ik heb er 3 in gebruik, al vele jaren. De eerste zo ongeveer vanaf de introductie van "TV met een kaartje".

Ik heb één keer gehad dat mijn Samsung TV problemen had de module te herkennen. Dat heb ik op kunnen lossen door de CI+ adapter uit de TV te verwijderen, de contacten te reinigen (met een fijn borsteltje) en deze dan terug te plaatsen. Dat was dus effectief een Samsung en geen Telenet CI+ probleem.

 

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Ci+ modules van de eerste generaties sneuvelen plots

Mijn ouders hebben een kaart vanaf de start (9 jaar)nog niet kapot geweest wel af toe de kaart opnieuw installeren en is terug in orde

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ci+ modules van de eerste generaties sneuvelen plots

Ik heb twee kaartjes, één van 24 juni en één van 25 augustus beiden 2013. Ze worden alle twee dagelijks gebruikt zonder problemen.

0 Likes