Beantwoorden
Tessds
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Co-housing: hoe Telenet aansluiting krijgen op 1 adres?

Hallo,

 

Volgend probleem: wij hebben een co-housing project (mijn ouders, mijn zus en ik). Nu is het blijkbaar extreem moeilijk om elk ons abonnement te behouden, gezien we allemaal officieel op 1 adres wonen. Het gaat echter om aparte woongedeelten en kunnen niet zomaar 1 abonnement delen, de kwaliteit zou ook belabberd zijn gezien de afstand. Mijn ouders zitten bij Orange, zij hebben internet en tv dus bij hen geen probleem. Gezien Telenet geen twee abonnementen op 1 adres en 1 EAN nummer wil aansluiten moeten mijn zus en ik dus kiezen wie van ons twee bij Telenet mag blijven. Zijn er dan echt geen andere oplossingen?

 

Alvast bedankt!

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Co-housing

Titel aangepast door Suzy (admin) | Vorige titel: Verschillende operatoren gebruiken op co-housing adres

Tags (2)
0 Likes
18 reacties
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Co-housing: hoe Telenet aansluiting krijgen op 1 adres?

Kunnen jullie met de gemeente niet afspreken dat men het systeem van appartementen gebruikt bv. 32a, 32b en 32c ?

Lijkt mij veruit het makkelijkste...

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Co-housing: hoe Telenet aansluiting krijgen op 1 adres?

De grote vraag is: Hoeveel kabelaansluitingen hebben jullie? Het is inderdaad zo dat je bij één kabelaansluiting in theorie maar 1 abonnement kunt nemen. Dat zou dan eventueel nog door de vingers kunnen gezien worden maar ik vrees dat dit moeilijk zal zijn met 2 verschillende providers.

In de praktijk moet een aansluiting niet echt voor slechte aansluiting zorgen. Maak dat je vanaf het centraal punt een coax lopen hebt naar de verschillende eenheden en ook een UTP cat 6a ofzo. En dan is het punt om in de verschillende eenheden uw netwerk goed op te zetten. Afstand voor 6mm coax kan tot 30 meter. UTP kan tot 100 meter.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tessds
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Co-housing: hoe Telenet aansluiting krijgen op 1 adres?

Zou inderdaad op vele vlakken het makkelijkste zijn maar dat mag niet, omdat we in agrarisch gebied zitten blijkbaar. 

0 Likes
Tessds
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Co-housing: hoe Telenet aansluiting krijgen op 1 adres?

In principe hebben we 3 aansluitingen. Zou dus perfect kunnen om 3 verschillende abonnementen te nemen, maar dat gaat niet omdat dit blokkeert in het systeem. Bedankt voor de tips!

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Co-housing: hoe Telenet aansluiting krijgen op 1 adres?

@Tessds 

Wat je in de praktijk wil kan niet aangezien telenet jullie ziet als één aansluitbaar adres. In dat geval zou je al naar de gemeente moeten gaan om jullie adres op te splitsen in .....straat met huisnummer ....A-B en C ( is maar een voorbeeld ). 

 

Als dat officieel erkent / herkent is zal Telenet jullie drie 'verschillende' adressen wel kunnen zien als drie verschillende aansluitingen. Denk hierbij dus aan een appartementen complex hoe dit ook zo gedaan wordt. Dan zullen er ook drie verschillende versterkers moeten komen , dacht ik , in elk woon gedeelte één. Buiten aan de straat kant zullen er dan ook TAPS bijgezet dienen te worden om dus iedereen een signaal te kunnen geven. 

 

Daarna kan je kiezen wie je neemt Orange of Telenet dan is er geen probleem. Maar zolang het is zoals het nu is zal er dus maar één adres en één aansluiting gezien worden. In dat geval ja dan moet je kiezen wie welke neemt. 

 

Misschien een simpelere oplossing is om eventueel AP's te plaatsen of routers of Mesh wifi te plaatsen zodat iedereen op het internet kan gaan. Daarnaast ook nog eens iedereen een tv box of een digicorder maar ja dat drijft de prijs natuurlijk per maand ook wel op. En je hebt het zelf al aangehaald als de afstanden te groot worden in huis dan zou het kunnen dat je storingen hebt op je tv maar dat is niet gezegd hoor. Heb zelf een Coax kabel liggen van 30 meter en dat werkt goed geen probleem.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tessds
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Co-housing: hoe Telenet aansluiting krijgen op 1 adres?

Ja maar die verschillende bussen mogen niet van de gemeente, dus dat is al geen optie. Onze coax is ook 65 meter, maar mijn zus zou dan moeten aftappen via onze aansluiting, dus 65 meter plus nog

 eens het hele eind naar hun woning. Denk dat daar problemen gaan zijn, maar ik bekijk het nog eens. Bedankt voor de tips!

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Co-housing: hoe Telenet aansluiting krijgen op 1 adres?

@Tessds  Dit zou wel moeten lukken. In het systeem zou men dan een fictief sub- of busnummer moeten aanmaken. Voorwaarde is dan natuurlijk wel dat elk deel zijn eigen kabel en eigen kabelaansluiting buiten heeft (dus niet aftappen). Als dat zou gaan voor jullie,  is wat jij vraagt mogelijk.

 

Zie hier het antwoord.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Co-housing: hoe Telenet aansluiting krijgen op 1 adres?

@Wheng 

Goede info want dat wist ik niet eens 🙂 Vroeger was daar geen mogelijkheid toe dat weet ik wel. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tessds
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Co-housing: hoe Telenet aansluiting krijgen op 1 adres?

Ja dat is wat we hebben gevraagd, maar dat kan dus niet. 1 aansluiting per EAN nummer zegt Telenet. 

0 Likes
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 210
De magic number! Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Co-housing: hoe Telenet aansluiting krijgen op 1 adres?

Dat is een heel rare reden, wat bedoelen ze dan juist met "EAN" in deze context? Telenet gebruikt geen EAN identifiers en voor zover ik weet zijn deze enkel van toepassing voor gas & electriciteit.

 

Edit: ik zou opnieuw bellen en vragen achter het aanmaken van zo'n in-plant addressen. Telenet kan 3 fictieve subadressen maken (bv verdieping 1/2/3) met 3 verschillende "service access points (SAP)". Er dienen dan nog additionele drop cables/kabelaansluitingen gemaakt te worden (uiteraard betalend).

 

Een alternatief indien één van de co-housers over een BTW nr beschikt is via Telenet Business een "multiple customers on the same drop cable" installatie te bekomen waarbij er meerdere modems en klanten op dezelfde aansluiting kunnen gemaakt worden (maar dit is enkel voor Business klanten!)

Tessds
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Co-housing: hoe Telenet aansluiting krijgen op 1 adres?

Die EAN is gewoon om te weten of we op 1 adres wonen. We hebben specifiek gevraagd naar zo’n fictief in-plant adres. Ze hebben er blijkbaar de hele ochtend over gediscussieerd met elkaar bij de klantendienst om dan tot de conclusie te komen dat het niet kan. 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Co-housing: hoe Telenet aansluiting krijgen op 1 adres?

@Suzy Is dit nog altijd van toepassing?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tessds
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Co-housing: hoe Telenet aansluiting krijgen op 1 adres?

Ik zie trouwens dat de titel werd aangepast naar 'verschillende operatoren gebruiken', maar dat is dus het probleem niet. Het probleem is dat zowel mijn zus als ik Telenet willen op hetzelfde adres.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Co-housing: hoe Telenet aansluiting krijgen op 1 adres?

Ik heb nog nooit zoveel tegenstrijdige informatie gezien in één topic.

Het ganse spectrum van "dit is absoluut onmogelijk" naar "dit is absoluut geen probleem".

 

Technisch gezien is er natuurlijk geen enkele probleem, noch om verschillende modems (zelfs van verschillende providers) op één dropkabel aan te sluiten, noch om verschillende dropkabels op één adres aan te sluiten.

De muur waarop hier gebotst wordt is:

  • de systemen en procedures bij Telenet.
  • de onwil/onkunde van de klantendienst om tot een oplossing te komen (die blijkbaar dus wel bestaat).

Dus om het nog eens samen te vatten zijn er 2 oplossingen (zie: anwtoord MarijnS)

  1. Voor residentiële klanten kan er op één hoofdadres verschillende "plant adressen" aangemaakt worden, waarbij iedere entiteit een eigen dropkabel heeft (dat zijn dus fictieve subadressen met verschillende "service access points (SAP)").
  2. Business klanten kunnen een "multiple customers on the same drop cable" installatie te bekomen waarbij er meerdere modems en klanten op dezelfde aansluiting kunnen gemaakt worden.

@Tessds 

Het komt er dus op neer dat je moet blijven aandringen tot je de goede persoon of dienst aan de lijn krijgt, en positief gehoor krijgt.

 


@Tessds  schreef:

Ik zie trouwens dat de titel werd aangepast naar 'verschillende operatoren gebruiken', maar dat is dus het probleem niet. Het probleem is dat zowel mijn zus als ik Telenet willen op hetzelfde adres.


Ik stel dat regelmatig vast hier, dat een moderator de titel wijzigt, maar niet altijd in de goede zin 🤔