24757
netweters
|
152454
antwoorden
|
20708
vragen
|
Beste leden,
ik heb een probleem. Nadat Telenet het analoge signaal op de kabel gedeactiveerd heeft heb ik deze tv ingesteld op het compacte signaal. Het is een Sony KDL-32-BX300, tot voor kort ging dit perfect. Maar ik heb ooit de tv moeten resetten, en sindsdien doet hij vreemd. Op land België en Nederland vindt hij niets qua parameters (zoals beschreven op de site van Telenet over compacte signaal) 290mhz, netwerk id 32. Oo andere landen vindt hij alles, dus ook de versleutelde. Ik zit met mijn handen in het haar. Het al veel geprobeerd, zonder veel succes.
Wat gaat er verkeerd?
Alvast dank!
Titel gewijzigd door Bert (mod) | Vorige titel: Compacte signaal Sony tv
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat is juist er was wel een truc dat je in het technische menu kon komen is voor de technieker die aan tv's werkt
je krijgt een blauw scherm ne keer gezien bij iemand als we eens iets aan het proberen waren
Heb je al geprobeerd om Nederland te kiezen als land. Kies eventueel Ziggo en doorgaans kan je daar gemakkelijker de parameters veranderen netwerk id 32 en frequentie 290000.
Beste Netweters,
We zijn even in paniek, en ik weet niet waar eerst beginnen...
Ik heb dan maar een CI+ module tweedehands aangeschaft voor de 3e tv. Alles werkt nu. Alleen, nu stoten we op een ander probleem. Aangezien we al digitale tv hebben van TN had de callmedewerker mij verzekerd dat we niets extra moesten betalen voor de activering etc. Nu hebben wij een mail ontvangen waarin staat; 'Lees hier de samenvatting van je Telenet overeenkomst'... maar wij zijn niet van abonnement veranderd. Op Mijn Telenet staat dat we zogezegd 2 aparte digitale lijnen hebben voor tv (2 decoders tesamen, en 1 CI+ module apart op nog een ander nummer), maar dit klopt toch helemaal niet aangezien we wettelijk recht hebben op max 4 aansluitingen voor digitale tv, maar wel 2x een digitale lijn bezitten nu. Wij zijn nu bang dat er een extra abonnement in rekening zal worden gebracht, terwijl wij dit helemaal niet gevraagd hebben. Is dit een fout van de callmedewerker, of wat is hier misgelopen?
Mvg
Rune
In bijlage nog even een paar foto's...
CI+ is inderdaad een “andere lijn” dan de decoders omdat deze op een andere manier werken.
Zo is het ook niet mogelijk om extra zenderpakketten (zoals Play More) te delen tussen je decoder en CI+ (of tussen meerdere CI+) terwijl dat tussen decoders onderling wel kan.
Wat de kosten betreft, volgens mij betaal je op je volgende aanrekening de eenmalige kost van de CI+; geen tweede kabelabonnement.
Oké, vriendelijk bedankt. Ik heb de CI+ module laten activeren als een tweedehands exemplaar (gezien in de module overgenomen heb). Dus volgens u moet het in orde komen, en wordt er geen extra abonnement aangerekend?
Alvast bedankt voor uw tijd!
Mvg
Een eenmalige kost van de CI+ bestaat niet als je al digitaal kijkt er wordt niets aangerekend
Als je een kaart in de winkel koopt wordt er later 70 euro voor de kaart aangerekend in de winkel betaal je niets
Mogelijk is er in zo een geval een eenmalige kost van denk ik 50 euro.
Een klant met een jaarlijks kabelabonnement (ex analoge klanten die nu kijken met compact signaal) zal overschakelen naar een maandelijks digitale tv abonnement met de CI+. Indien deze klant geen digitale diensten heeft van Telenet (internet of telefoon) dan zal er een rekening zijn van 50 euro.
Ik heb hetzelfde hier, 2dehands ci module gekocht en geactiveerd, moest enkel activatie betalen voor de ci module, voor de rest werden er geen extra kosten gefactureerd, kabel kost zit in je digicorder/tv box abbo.
@Master-Magic schreef:Ik heb hetzelfde hier, 2dehands ci module gekocht en geactiveerd, moest enkel activatie betalen voor de ci module, voor de rest werden er geen extra kosten gefactureerd, kabel kost zit in je digicorder/tv box abbo.
Waarom zou hier een activatiekost voor nodig zijn?
Bij Telenet betaal je normaal géén activatiekosten voor een bijkomende digitale dienst, als je al een digitale klant.
Klanten die nog geen digitale diensten hebben (die dus hun Kabelabonnement jaarlijks betalen), zullen bij activatie van hun éérste CI+ module wel moeten betalen.
[EDIT] sorry te laat gezien dat anderen dit zelfde antwoord ook al gavan 🤔...
Er is geen activatiekosten als je al digitaal kijkt
Kijk je nog niet digitaal dan is er wel 1 keer een activatiekost daarna geen meer (50 euro)
Zou anders wat zijn een 2dehands kopen voor 50 euro dan een extra 50 euro activatiekost dat kan niet
info business andere website werkt niet gewoon btw bij tellen
https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/alles-over-installatie-en-activering/