Beantwoorden
PaulVanstra59
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Decoder niet interactief via powerlines

Ik heb enkel digitale tv maar ik heb toch ook een router motorola sb5101e, samen met twee Powerline's 6400 adapters die router en digicorder verbinden

Sinds enkele tijd krijg ik geen programma-informatie meer, verder dan twee dagen. Voor de rest werkt de tv wel gewoon.

Op dit ogenblik knipperen de lampjes pc/activity op de router en het netwerksymbool op de adapter. Wat kan er fout zijn?

 

Titel gewijzigd door MarianneM | Vorige titel: Geen aansluiting

0 Likes
25 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Decoder niet interactief via powerlines

@PaulVanstra59  De modem/router eens af en aan zetten, en ook de digicorder of digibox en dan eens gaan kijken bij de technische informatie in uw box welk IPadres je krijgt. Het moet zoiets zijn als 10.x.x.x.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
PaulVanstra59
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Decoder niet interactief via powerlines

Bedankt alvast voor uw antwoord.

Er staat een mac adres. Dat heeft volgens mij geen belang. Dan

een ip adres 169.254.10.10

inhome ip adres 169.254.10.11

netw masker: 255.255.0.0

default gateway en beide dns'en steeds 0.0.0.0

0 Likes
FilipD
Moderator
Berichten: 186
De magic number! It's your ninth party! Even demarreren... Lezersgoud. Respect!

Decoder niet interactief via powerlines

In principe zou je toch ook DNS adressen moeten verkrijgen. De vraag is natuurlijk of de fout ligt bij je powerlines (deze lijken me precies ook wel verouderd) of de router. Je werkt dus met een modem en daarna nog een router of? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Decoder niet interactief via powerlines

@PaulVanstra59  

Kan je jou digicorder ook eens aan de modem van Telenet bevestigen rechtstreeks met een kabel ? En dan testen of het werkt ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Decoder niet interactief via powerlines


@PaulVanstra59  schreef:

Bedankt alvast voor uw antwoord.

Er staat een mac adres. Dat heeft volgens mij geen belang. Dan

een ip adres 169.254.10.10

inhome ip adres 169.254.10.11

netw masker: 255.255.0.0

default gateway en beide dns'en steeds 0.0.0.0


Deze adressen duiden erop dat er geen IP connectiviteit is. Dit zijn namaleijk Automatic Private IP Addresses (zie: https://kb.iu.edu/d/aoyj). Die worden niet ontvangen of onderhandeld, maar door de digibox zelf aan de interface gegeven als er geen andere adressen beschikbaar zijn.

Probreer als het lukt eens (zoals reeds voorgesteld werd) de digibox met een kabel aan het modem aan te sluiten. Wellicht zijn de powerlines elkaar "uit het oog" verloren.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
PaulVanstra59
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Decoder niet interactief via powerlines

Bedankt voor de tip. Straks 15 m kabel halen.

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Decoder niet interactief via powerlines


@PaulVanstra59  schreef:

Bedankt voor de tip. Straks 15 m kabel halen.

 


of de powerlines resetten en opnieuw koppelen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
PaulVanstra59
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Decoder niet interactief via powerlines

Ondertussen heb ik de adapters gereset en van kant verwisseld maar niets helpt. Ondertussen heb ik een utp kabel van 15m gelegd tussen mijn garage en de living en nu werkt alles op en top. Waarschijnlijk dus toch defecte adapters, lijkt me. Kan ik gewoon nieuwe gaan ophalen bij Telenet of moet ik zelf naar de Brico? Als ik  het goed heb, dan werd alles door Telenet zelf geleverd en geïnstalleerd.

Allemaal heel erg bedankt!

Vriendelijke groeten,

Paul.

PaulVanstra59
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Decoder niet interactief via powerlines

Bedankt! Is opgelost.

Paul.

0 Likes
PaulVanstra59
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Decoder niet interactief via powerlines

Bedankt! Het is opgelost.

Vriendelijke groeten,

Paul.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Decoder niet interactief via powerlines

@PaulVanstra59 

 

Als het gehuurde powerlines van Telenet zijn kun je die gewoon gaan omruilen in een centre. Zijn het gekochte exemplaren en meer dan twee jaar oud, dan ben je eraan voor de moeite.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Decoder niet interactief via powerlines

Ik geef sowieso de voorkeur aan een kabel.

Soms is dit echter niet mogelijk en is een powerline of zelfs wifi een alternatief. Gelukkig kon het hier gewoon met een kabel - dat is nog altijd de meest betrouwbare verbinding.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
rainbowniagara
Freshman Weetjesweter
Berichten: 31
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Decoder niet interactief via powerlines

Hoi

 

Ik heb twee digicorders waarvan 1 op de bovenverdieping staat en geconnecteerd is via een Telenet powerline 6400 zonder stekkerdoos vanbinnen (dus enkel een behuizing met stekker vanachter). Sinds een paar dagen krijg ik een melding dat ik de aansluiting met de modem moet nakijken en dat mijn extra zenders gaan vervallen na dagen inactiviteit. Ik heb alle stekkers in en uitgetrokken zonder resultaat. Ik heb wel gezien dat op de adapter beneden en boven een rood lichtje brandt bij het statussymbool (huisje). Ik heb de powerline zowel boven als beneden uitgetrokken en terug ingestoken zonder enig effect. Daarna heb ik lang op de powertoets gedrukt waar nu het gevolg is dat het lichtje bij het statussymbool niet meer brandt. De powerline zelf zit in een stekkerdoos vermits ik geen vrij stopcontact heb. Heeft er iemand een idee? Die powerlines zijn bij mijn weten ouder  dan 2 jaar,dank maar volgens mij aangekocht zoveel jaar geleden. alvast bedankt

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Decoder niet interactief via powerlines

@rainbowniagara  

Waarschijnlijk zit daar je probleem ook dat je de Powerline op een stekkerdoos hebt aangesloten. Je zou al eens als test de stekkerblok kunnen uitrekken ( als dit mogelijk is natuurlijk ) en dan de Powerline daar in steken. Op die manier dan eens kijken of je opnieuw terug verbinding kan maken met je andere Powerline. 

 

Je kan ook eens proberen de Powerline's opnieuw te 'resetten' , dus opnieuw te koppelen met elkaar , en dan opnieuw in het stopcontact te steken en dan zien of het terug werkt. Hier of hier kan je alles nog eens nalezen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.