Beantwoorden
Arne2
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Star Wars Day Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Digibox met wifi

Hallo,

 

Ik vraag me af of er een digibox bestaat met wifi?
Er gaan veranderingen bij ons gebeuren in de woonkamer en de tv zou aan de andere kant van de kamer komen te staan ten opzichte van de modem waardoor met kabel aansluiten vervelend word.

 

Of ben ik verplicht hiervoor een accesspoint te kopen en deze in de andere hoek van de kamer aan te sluiten en met utp kabel aan te sluiten aan de digibox?

 

Alvast bedankt.

 

0 Likes
8 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Digibox met wifi

@Arne2 

Een digibox of digicorder heeft geen wifi mogelijkheden. Deze aansluiting is eenvoudig te maken, zoder gedoe met kabels met behulp van powerline adapters.

Uw grootste probleem is niet wifi maar een coax aansluiting. Deze heb je echt nodig.

Als die er is heb je geen probleem.

Als je die moet voorzien kan je waarschijnlijk ook tegelijkertijd een netwerkkabel voorzien.

Een tv-box heeft wel wifi mogelijkheden, maar dat is geen optimale connectie. Deze heeft ook een coax aansluiting nodig. Dat probleem blijft dus.

 

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Digibox met wifi

Als je gaat breken: zorg dan zeker voor een kwalitatieve coax verbinding op de nieuwe locatie van je TV. (rechtstreek van de Telenet verdeler (NIU) tot aan je TV)

Je gaat er anders spijt van hebben.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arne2
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Star Wars Day Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Digibox met wifi

In de hoek van de kamer waar de tv zou komen te staan hebben we een coaxaansluiting, dus dat is geen probleem, het enigste probleem is een verbinding met de modem krijgen voor de digibox, maar met powerlines zou ik dit idd kunnen oplossen, daar had ik niet aan gedacht. Wij hebben al wel gewerkt met powerlines hier in huis, en er was op die verbinding hoge latency en jitter, ik vraag mij nu af maakt dat uit voor tv op zo een digibox of daar latency en jitter op zit?

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digibox met wifi

@Arne2 

 

Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat dit niet zo erg zal zijn.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Digibox met wifi

@Arne2 

De tv's die ik zo aangesloten weet staan ondervinden geen problemen.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Digibox met wifi

TV Box via wifi werkt quasi perfect hier, al is een kabel inderdaad altijd beter.


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Digibox met wifi


@Arne2  schreef:

Wij hebben al wel gewerkt met powerlines hier in huis, en er was op die verbinding hoge latency en jitter, ik vraag mij nu af maakt dat uit voor tv op zo een digibox of daar latency en jitter op zit?


Huidige Powerlines zijn ook al veel beter dan de vroegere modellen, en  - indien ze (aan beide zijden) aangesloten zijn op een stopcontact met aarding - gebruiken ze 2 kanalen (tussen fase en neutraal, en tussen fase en aarding), dus een hogere snelheid mogelijk.

 

Een set WiFi Powerlines kan je bij Telenet gratis krijgen (bruikleen). Voor zover ik weet bevat de WiFi Powerline ook één LAN aansluiting. Hier zou je de digicorder kunnen op aansluiten, en er ook nog eens je WiFi bereik mee verhogen (altijd meegenomen).

 

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Digibox met wifi

@Arne2 je kan ook opteren voor een wifi client TL-WR710N. Dit toestel kan je als client instellen zodat de ingebouwde lanpoort kan dienen om aan te sluiten op je digibox. Er bestaan ook types van hetzelfde merk die als voeding een usb hebben zodat je deze kan aansluiten op je usb aansluiting van je digibox. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes