Digiboxen werken plots niet meer
Ik heb even rondgekeken naar gelijkaardige vragen, maar zie niet direct een antwoord (wat me verbaasd), maar goed, bij deze een poging via deze weg.
Context :
Ik beschik over 3 aangekochte digiboxen (AD220) en 1 Digicorder (AD2200) in huur.
Sinds enige tijd werken de 3 digiboxen TEGELIJKERTIJD niet meer, het is te zeggen, ik krijg geen menu meer, als ik op de afstandsbediening op "het huisje" druk (dus ik kan niet naar het zenderkeuzemenu, ook niet naar "Mijn telenet", instellingen, ...
De afstandsbediening werkt wel normaal, ik kan de digiboxen aan/uitzetten, volume regelen, naar de volgende zender gaan (via volgend/vorig kanaal).
Ik heb wel een normaal TV beeld (dus "gewoon TV kijken" lukt wel).
Gezien ik niet via de afstandsbediening naar het menu van de digibox kan, heb ik geprobeerd om de digiboxen naar de fabrieksinstellingen te krijgen via "Back+ok" + langdurig op "back" drukken. Dit lukt ook niet.
Alle digiboxen zijn correct geconnecteerd via Coax (uiteraard, anders zou het TV beeld niet doorkomen) en hebben allemaal een correct werkende internet aansluiting (getest door er mijn laptop op te koppelen).
Als ik de DIGIBOX koppel op de coax/internet aansluiting van de DIGICORDER die wel correct werkt, dan lukt het ook niet.
Alle digiboxen/digicorder staan in principe "interactief".
Ik heb TELENET even gecontacteerd, en zij komen tot de conclusie dat de DIGIBOXEN alledrie (tegelijkertijd ???) defect zijn, en dat ik een afspraak moet maken om een technicus te laten langskomen (hoewel het mij een raadsel is wat die zou kunnen komen doen). Bovendien lees ik in de voorwaarden dat er kosten kunnen zijn als een technieker dient te komen voor de aangekochtte toestellen.
In dat kader lijkt het mij nog eigenaardiger dat uitgerekend de kooptoestellen plots defect gaan, en het huurtoestel perfect blijft werken.
Vandaar even mijn licht hier opsteken.
Gezien ik niet echt gelijkaardige vragen hier lees, betwijfel ik dat ik hier ook een antwoord ga vinden, maar je weet uiteraard maar nooit.
Ik kijk er in elk geval naar uit.
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: DIGIBOXEN werken plots niet meer