Beantwoorden
KJD
Professional Weetjesweter
Berichten: 37
Smile! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Digicorder B misschien stuk?

We hebben 2 digicorders en 1 digibox in huis.

 

Digicorder A kan sinds vandaag niet meer opnames van digicorder B tonen. Op digicorder A kan je dus alleen eigen opnames bekijken. Met TV theek en andere toepassingen geen probleem.

 

Digicorder B kan sinds vanmiddag niet meer opnames van digicorder A tonen. Ik kan de titels van eigen opnames wel zien, maar niet meer afspelen.

Verder kan ik niet meer op TV theek en Mijn TV komen. Wel kan ik met digicorder B TV programma's live bekijken en TV gids gebruiken. Ik heb beide digicorders de kabels al meerdermaals eruitgetrokken en weer ingestoken. Dat hielp niet.

 

Met Yelo Play kan je geen opnames van digicorder B ophalen, wel van digicorder A.

 

Vreemd genoeg kan Digibox de opnames van digicorder B WEL zien en afspelen. Hoe is dit in hemelsnaam mogelijk? Wat is er aan de hand met digicorder B? Is digicorder B misschien stuk?

Tags (2)
0 Likes
13 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Digicorder B misschien stuk?

@KJD 

Heb je de digicorders al eens van plaats verwisseld? Blijft na verwisseling elk toestel zijn eigenheden behouden of wisselt dat bij verplaatsing?

Tv kijken en gids komen via coax en zijn niet digicorder gebonden. Dat deze dingen blijven werken bij B is dus wel mogelijk terwijl er voor de rest problemen zijn met dat toestel.

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
KJD
Professional Weetjesweter
Berichten: 37
Smile! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Digicorder B misschien stuk?

Bedankt voor je reactie. Ik was vandaag druk in de weer met de digicorders. Ik vermoed dat powerline stuk is. Ik heb nieuwe powerlines aangeschaft en nu kunnen de digicorders elkaar wel zien. Alleen heeft digicorder B nog altijd geen TV Theek. Ik krijg de volgende melding: Dit is een interactieve toepassing. Controleer of de netwerkkabel goed is aangesloten op je Digibox en op je modem. Zorg ook voor dat je modem aanstaat.

 

Als met nieuwe powerlines nu digicoders A en B elkaar wel kunnen zien, dan zou het aan de powerline kunnen liggen. Alleen kan ik met digicorder B nog altijd geen TV Theek gebruiken.

 

Wat nu?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Digicorder B misschien stuk?

@KJD 

Herstart gewoon alles eens. Ook de modem.

Herstarten vanaf modem naar digicorders toe. Geef telkens het opgestarte toestel de tijd om volledig op te starten voor je aan het volgende begint.

Ik ga ervan uit dat in mijn telenet de digicorders zichtbaar geactiveerd staan.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
KJD
Professional Weetjesweter
Berichten: 37
Smile! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Digicorder B misschien stuk?

Bedankt voor je tip! Nu doet hij het weer!

KJD
Professional Weetjesweter
Berichten: 37
Smile! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Digicorder B misschien stuk?

Toch niet helemaal opgelost. Ik kan geen films en series van TV Theek afspelen op die dezelfde decoder. Ik krijg foutmelding: Er is een technisch probleem. Probeer later opnieuw (VSTP3000).

Bij 2 andere decoders geeft dit geen probleem.

Er is dan toch iets met de stroom in het huis aan de hand?

De powerline staat alleen ingeplugd op de wanddoos.

Voorheen was het nooit probleem geweest.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Digicorder B misschien stuk?

@KJD 

Hoeveel powerlines heb je eigenlijk in gebruik en hoe zijn die eigenlijk gekoppeld?

Heb je al eens getest (als het er meer dan twee zijn) hoe ze samen werken?

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
KJD
Professional Weetjesweter
Berichten: 37
Smile! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Digicorder B misschien stuk?

Beneden 1 (aangesloten aan de router) en boven twee (aangesloten aan de 2 decoders).

 

Ik nam aan dat de powerlines werken omdat beide decoders wel interactieve TV hadden.

Digibox boven kan zonder problemen films en series uit TV Theek afspelen.

Digicorder boven heeft wel interactieve TV (lijst met films en series) maar kan niet afspelen.

Ik kan opgenomen films op alle boxen afspelen.

 

Hoe moet ik dan feitelijk testen hoe ze samen werken? 

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Digicorder B misschien stuk?

@KJD heb je op die ene digicorder geen verlies op de kabel want films en series op aanvraag via de oude digicorders gaan via de kabel met tijdelijke tv kanalen.

kan zijn dat je met die ene kabel verlies hebt of geen ontvangst boven de 600Mhz waar die tijdelijke kanalen zitten voor on demand.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
KJD
Professional Weetjesweter
Berichten: 37
Smile! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Digicorder B misschien stuk?

Huh? Geen idee.

Voorheen was het helemaal geen probleem geweest.

Moet ik hiervoor bij Telenet bellen?

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Digicorder B misschien stuk?


@KJD  schreef:

Huh? Geen idee.

Voorheen was het helemaal geen probleem geweest.

Moet ik hiervoor bij Telenet bellen?


Je kan eventueel ook eens met een andere coaxkabel proberen.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Digicorder B misschien stuk?

@KJD 

Je kan de powerline adapters eens controleren door gewoon een goedwerkende en een slecht werkende om te wisselen. Is het resultaat hetzelfde zijn ze beide goed.

Om door te gaan met wat @Master-Magic zegt : kijk eens na of de aansluiting van de coax aan  de NIU en de digicorder goed vast zit. Zijn de beide coax kabels van dezelfde soort? Dubbel afgeschermd?

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Digicorder B misschien stuk?


@KJD  schreef:

Toch niet helemaal opgelost. Ik kan geen films en series van TV Theek afspelen op die dezelfde decoder. Ik krijg foutmelding: Er is een technisch probleem. Probeer later opnieuw (VSTP3000).

...


@KJD lees zeker deze post eens, op dit moment is er een probleem met de TV-theek. Sommige klanten zien een VSTP3000 foutmelding. Meestal is dit bij klanten waarbij er na sinds 6/11 nog nieuwe orders in de systemen van Telenet (wijzigingen) zijn doorgevoerd of een factory reset werd uitgevoerd. Hieraan wordt er volop gewerkt! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

KJD
Professional Weetjesweter
Berichten: 37
Smile! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Digicorder B misschien stuk?

Nu is het inderdaad opgelost! Bedankt voor je bericht!