Beantwoorden
Christoph1973
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Digicorder starten via spraakcommando

Ik heb een Sony Bravia tv met via HDMI aangesloten Telenet Digicorder.  Met mijn afstandsbediening van Telenet kan ik beide toestellen in- en uitschakelen en als ik de Digicorder start gaat TV automatisch aan en als ik TV uitschakel gaat ook de Digicorder uit, dus dat gaat allemaal goed.

 

Maar met de afstandsbediening van de TV kan ik NIET de Digicorder bedienen. Dus als ik de TV aanzet gaat de Digicorder niet automatisch aan. Daarvoor moet ik nog altijd de Telenet afstandsbediening gebruiken.

 

Ik kan via Google Assistant het spraakcommando geven om mijn TV aan te schakelen (dat werkt super als ik bv. Netflix wil kijken) en zou dus ook graag hebben dat de Telenet Digicorder dan aanschakelt.  Heeft iemand een idee hoe ik dat kan doen werken ?

Tags (1)
0 Likes
5 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorder starten via spraakcommando

@Christoph1973 

Nu heb ik al heel lang geen digicorder meer maar ik dacht dat je het andersom niet kon doen. Je kan dus je afstandsbediening van de digicorder instellen om je tv mee te bedienen maar niet de afstandsbediening van je tv om de digicorder mee te bedienen

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorder starten via spraakcommando

Inderdaad, @Christoph1973 , wat @patrick37  hier aanhaalt klopt helemaal. Het werkt maar in één richting, niet andersom.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Digicorder starten via spraakcommando

Ik heb een Samsug tv (Qe65QN95A) en kan met de AB van de TV de Digicorder volledig bedienen. Aan, uit, zender kiezen, opnemen, afspelen ......

Er is enkel een HDMI verbinding.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Christoph1973
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Digicorder starten via spraakcommando

Bedankt voor je reactie, heb je daarvoor iets specifiek moet instellen op je televisie ? Wellicht is het merkgebonden...want ik vind in de settings van Sony niets specifiek

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Digicorder starten via spraakcommando

@Christoph1973 kan je dit niet verwezenlijken door de CEC-instelling op beide toestellen in te schakelen?


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes