Beantwoorden
WimE
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

EPG gids zit 1 uur achter, CI+ module Telenet

Ik heb een nieuwe Samsung TV, UE43NU7190 met een kaartje. Nu blijkt dat de tijd verkeerd staat, dus ook in de EPG, deze staat op wintertijd terwijl het nu zomertijd is (of Engelse tijd). Je kan in het menu van de Samsung TV wel naar de tijdsinstellingen gaan maar je kan hier niets in wijzigen (staat lichtgrijs of niet ge-highlight), ik vermoed dat de CI+ module dit vergrendeld. Wat kan ik doen?

Tags (3)
0 Likes
21 reacties
Ex-Netweter
 

EPG gids zit 1 uur achter, CI+ module Telenet

Beste WimE ik ben de andere persoon, met de samsung smart tv, het zit hem volgens mij meer in de smart fucties, een gewone tv zal geen probleem hebben, mijn smart tv heeft zoveel fucties die de tv box uitschakelde, omdat de bedoeling is dat ge de fucties van de tv box gebruikt die ook smart fucties heeft, maar daar loopt het mis omdat er in mijn tv zoveel meer zit dan de tv box kan bieden, zelfs de speciale functies voor bv heel veel invallend licht werkte niet meer, niet om aan te zien

ik heb dus mijn tv gereset en dan mijn tv de tv-box laten zoeken, de tv herkent in eerste instantie niet de tv box, maar ik heb zelf de naam er aan gegeven, dus ik heb niet het logo van telenet op mijn tv maar er staat gewoon tv box, dat is het enige zichtbaar verschil maar mijn tv behoud op die manier zijn functies, u moet weten heel mijn netwerk zie ik op mijn tv, ik kan zelfs mijn 3D printer besturen vanuit mijn tv, lekker groot scherm, 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

EPG gids zit 1 uur achter, CI+ module Telenet

@Ex-Netweter, het probleem van @WimE is niet gerelateerd aan de nieuwe TV-box zoals bij jou. Hij ervaart problemen in combinatie met zijn CI+ module, meer specifiek met de tijdsinstelling. Dit is anders dan wat jij voor had met je smart TV en nieuwe TV-box. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Ex-Netweter
 

EPG gids zit 1 uur achter, CI+ module Telenet

Suzy, dat weet ik, maar we hebben beiden een samsung smart tv, en licht dat nu aan telenet of samsung kan ik niet weten, ik heb hem willen helpen in de goede richting had hem ook gewezen op de E manual, blz. 114-115, waarschijnlijk zoals anderen ook aanhaalden, stonden in zijn geval de instellingen niet juist voor het installeren van het kaartje, en als dan de boel word overgenomen klopt er niets meer.

Jos

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

EPG gids zit 1 uur achter, CI+ module Telenet

@WimE Ik heb ook een Samsung smart tv, maar die is allicht iets ouder, een model van 2015. Als ik de programmagids (EPG) opvraag en dan naar het menu ga, kan ik ook niets aan de datum veranderen, ik krijg dan ook functie niet beschikbaar. Als uw model van tv dat probleem heeft, moet dit gekend zijn bij Samsung. Als ik voor jou model kijk zie ik dat een een upgrade beschikbaar is. Ik weet helemaal niet op jouw probleem daarmee opgelost zou zijn. Maar het klassieke antwoord is toch overal dat je de laatste versie moet gebruiken.  

 

Als je terug zou gaan naar fabrieksinstellingen, doe dat dan zonder de CI+ module. Pas nadat alle zenders gevonden zijn mag je de CI+ module insteken (cfr. TV met een kaartje, Startgids). Ik raad u aan om nog voordat je de CI+ module insteekt en nadat de digitale zenders gevonden zijn op af te stemmen op een vrt zender (heeft geen kaartje nodig). De programmagids (EPG) te openen, zien of de tijd klopt.  Indien de tijd niet ok is, uit de programmagids gaan en terug rechtstreeks naar een vrt zender kijken. Daarna met menu naar de klok instellingen gaan.

Als de klok geblokkeerd blijft, het probleem bij Samsung leggen en daar aandringen op een oplossing.

 

0 Likes
dsenseb
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
YEAH! CAPSLOCK DAY! Happy New Year! Hoort wie klopt daar? Twee handen vol!

EPG gids zit 1 uur achter, CI+ module Telenet

Zoals ik al zei heb ik net hetzelfde probleem gehad met een LG TV. 

Dus ik vermoed dat het niet enkel aan Samsung ligt. Had die trouwens ook op de laatst beschikbaarbare firmware gezet.

Er is dus een kans dat de fout in de module zit.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

EPG gids zit 1 uur achter, CI+ module Telenet

'Een kans dat' moet je trachten om te zetten naar een zekerheid. Daarom nogmaals, doe de installatie zonder de module. Controleer of test alles. Is er iets fout? Dan is het niet de module.

Na die controle of test steek je de module in. Daarna doe je exact dezelfde controle of testen als de eerste keer. Het enige verschil dat er tussen beide controles of testen zou mogen zijn, is dat de versluierde programma's  van het digitale basisaanbod nu zichtbaar zijn. Ik schrijf mogen en niet moeten omdat het soms wel eens gebeurt dat een niet FTA (vrij te ontvangen zender zoals o.a. de vrt zenders) toch met een 'half vrij' signaal doorgestuurd wordt. 

0 Likes
WimE
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

EPG gids zit 1 uur achter, CI+ module Telenet

De update had ik al gedaan (van augustus 2018), maar die 'klok' blijft geblokkeerd. Ik heb al eens iets gepost op de Samsung community, maar geen antwoord op gekregen. Ik vrees dat de fabrikanten minder aandacht besteden aan hun eigen tuner omdat ze er van uitgaan dat 90% van de gebruikers hun TV's gebruiken met een setup box (digi-corder- box). Dat heb ik ook ondervonden met het ordenen van de zenders in de favorieten, je kan hier uw zenders in eigen volgorde zetten maar de kanaalnrs. van Telenet blijven behouden. Dus zappen met CH+ en CH- gaat perfect in uw gekozen volgorde, maar als je rechtstreeks een zender wil oproepen moet je het kanaalnr. ingeven van Telenet. Als je bv. Animal Planet wilt oproepen dan moet je al weten dat die zich op 354 bevindt, terwijl je die in uw favorieten op 20 staat.

0 Likes