Beantwoorden
icymichel
Professional Meerweter
Berichten: 147
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Einde ondersteuning Digicorder AD2000/ Digibox AD200

Vanaf 31 maart worden bepaalde types digibox / digicorder niet meer ondersteund.

Het zou gaan om digibox AD200 en digicorder AD2000

 

https://press.telenet.be/telenet-vervangt-oudste-generatie-decoders-door-nieuwere-toestellen 

 

Ze gaan een bepaalde groep klanten weeral op kosten jagen.  

0 Likes
35 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Einde ondersteuning Digicorder AD2000/ Digibox AD200

@janne_man Maar je kan ze wel (mits gedecodeerd) wel via ftp op je pc zetten in de kwaliteit dat Telenet het doorstuurt 😉 

bestand zal dan wel een .ts bestand zijn bv 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Einde ondersteuning Digicorder AD2000/ Digibox AD200



@Ex-Netweter ik heb ondertussen antwoord gekregen van de collega's: 

 

  • Na 31/03 kunnen de AD2000 of AD200 decoders theoretisch inderdaad het compacte signaal nog ontvangen. Al is dit allesbehalve aan te raden, gezien de decoder telkens je in de live-tv omgeving zit een boodschap via een pop-up zal tonen en dit niet echt gebruiksvriendelijk is. Deze boodschap zie je niet in het menu, waardoor opnames bekijken nog zonder problemen kan. 
  • Inzichten in hoe je deze decoders kan instellen voor het compacte signaal hebben we niet gekregen.
  • De lokale interactiviteit tussen dit type decoder en eventuele nieuwe types van decoders blijft inderdaad behouden. Dus je zal opnames kunnen blijven delen met je AD2000 of AD200 toestel. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Ganshorenois
Experienced Weetjesweter
Berichten: 28
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Einde ondersteuning Digicorder AD2000/ Digibox AD200

Goede avond, wel i.v.m. de opnames op interne schijf en geexporteerd op externe schijf stel ik geen verschil vast van kwaliteit van het opgenomen signaal. Alles blijft zoals het originel signaal via digitale kabeltelevisie. Dus blijkbaar is daar geen limitering geactiveerd via de CI+ caart. Tot nu toe toch... ik weet dat in Duitsland andere regels vor CI+ gelden, zoals blokkeren van snel vooruit- en terugspoelen, en zelfs beperkt in hoe vaak je de opname mag herbekijken... Voor mij zou zo’n aanpassing voeren tot onmiddelijk opzeggen van het TV abonnement 😑

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Einde ondersteuning Digicorder AD2000/ Digibox AD200

Ik ben nu al een dikke maand aan het wachten om een AD 2200 te kopen.  Huurtoestellen genoeg in voorraad maar geen aankoop. En door het Coronavirus ook geen aanlevering vertellen ze mij vandaag.

 

We wouden voor mijn schoonouders een digicorder aankopen. Aangezien er geen voorraad is en het signaal stopt eind deze maand zullen we eentje moeten huren. Maar dan vervalt de korting om er eentje te kopen...Alternatief zou kunnen zijn dat we de huurdigicorder voorlopig bij iemand anders laten activeren en daarna een ad 2200 te kopen. @Suzy  Weet jij hoe lang de korting geldig is?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Einde ondersteuning Digicorder AD2000/ Digibox AD200


@Wheng  schreef:

...

@Suzy  Weet jij hoe lang de korting geldig is?


@Wheng deze was me helemaal ontglipt! Ik ben eens gaan kijken en heb gevonden dat ook de promoties zullen worden aangepast in einddatum door de hele huidige Corona-situatie. Naar wat dit exact aangepast zal worden is nog niet geweten, vermoed dat men even zal afwachten met nieuwe einddatums te communiceren tot wanneer men zekerheid heeft. Hier moet je je dus geen zorgen over maken. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Einde ondersteuning Digicorder AD2000/ Digibox AD200


@Suzy  schreef:

@Wheng  schreef:

...

@Suzy  Weet jij hoe lang de korting geldig is?


@Wheng deze was me helemaal ontglipt! Ik ben eens gaan kijken en heb gevonden dat ook de promoties zullen worden aangepast in einddatum door de hele huidige Corona-situatie. Naar wat dit exact aangepast zal worden is nog niet geweten, vermoed dat men even zal afwachten met nieuwe einddatums te communiceren tot wanneer men zekerheid heeft. Hier moet je je dus geen zorgen over maken. 😉


Vlak voor de winkels dichtgingen wegens Corona zijn ze een AD2200 gaan halen...een "verplichte" huur want aankooptoestellen niet voorradig.  Nu hebben ze enkele maanden gratis huur maar ze wouden de aankoopkorting.

Hiervoor heb ik al een conversatie gestart op Facebook. Hopelijk komt er voor hen een oplossing uit de bus wanneer de winkels terug open zijn.

 

Bedankt om er nog eens aan te denken @Suzy  😊


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.