Beantwoorden
RumaNoV
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

Onlangs ben ik overgeschakeld van een oude Whoppa naar enkel internet (300/20) en digitale TV. Omdat wij weinig TV kijken en de opnamemogelijkheden amper gebruiken wouden wij een abonnement zonder huur van een digicorder, enkel met éénmalige aankoop van een CI+ module. Het was al heel wat moeite om dit zo in orde te brengen, want voor x aantal Telenet contactpersonen was dit niet mogelijk, terwijl x aantal andere Telenet contactpersonen dit wel mogelijk achten. Na heel veel over en het weer gebel bleek dit dan uiteindelijk toch mogelijk. Ik heb mijn Digicorder binnengestoken in een Telenet center en een CI module aangekocht. De Digicorder werd gedesactiveerd en ik zou op mijn volgende factuur een éénmalige aanrekening krijgen ivm de aankoop van de CI module. Voor de rest zou ik enkel nog de kosten ivm auteursrechten kabel TV dienen te betalen (iets van een 18 EUR per maand?), hetgeen mij zeer logisch leek. Eerste factuur uiteraard verkeerd 🙂 Kosten huur Digicorder nog aangerekend. Ok geen probleem, ik bel met Telenet en daar geeft men direct de fout toe. De huur van de Digicorder zal teruggestort worden op de volgende factuur en de Digicorder wordt uit het abonnement gehaald. Gisteren krijg ik mijn nieuwe factuur: terugstorting huur Digicorder van de vorige maand is ok maar... weer zit de huur van de Digicorder in mijn abonnement. Terug contact opgenomen met Telenet en nu krijg ik te horen dat "de huur van een Digicorder sowieso in het abonnement is inbegrepen", ook al heb ik er geen. Ik moet hier dus voor iets betalen dat ik niet heb? Op de Telenet site staat nochtans dat er een alternatief is voor de Digicorder:

 

geendigicorder.jpg

 

Kan iemand van Telenet hier tussenkomen aub? 

Tags (2)
0 Likes
97 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

@JDB2 

Telenet blijft hiervolharden in de boosheid (platte vorm van oplichting). Je hebt het recht om twee losse producten te kopen bij Telenet aan het vermelde tarief. Telenet heeft niet het recht om dit om te zetten in een pseudo bundel die nog een derde te betalen element (huur digicorder) bevat.

Mijn aanbeveling:

Blijf bij uw gemaakte keuze. Eis via sociale media dat Telenet uw keuze respecteerd. Vraag om een bevestiging dat ze uw keuze inwilligen. Als uw rekeningen van Telenet automatisch betaald wordt door bijvoorbeeld domiciliëring, laat aan Telenet weten dat je dit stopzet.

Als er betwisting is, heb je het recht het betwiste gedeelte niet te betalen. Krijg je een rekening met huur digicorder, trek dan dat bedrag af en betaal de rest. 

Als Telenet akkoord gaat met uw standpunt is alles opgelost. 

Elk ander voorstel van Telenet hoef je niet te aanvaarden. Bijvoorbeeld u gedurende X tijd een korting aan te bieden ter waarde van de huur van de digicorder. Je dient een bemiddelingsklacht in bij de ombudsman telecom. Daarin schrijf je dat je Digitale tv en All internet als losse producten bij Telenet besteld heb en dat Telenet u een bundel aanrekent waarin deze twee producten zitten en bijkolend ook de huur van een digicorder. Je vraagt aan de ombudsman om te bemiddelen bij Telenet om uw rechtmatige eis in te willigen.

Succes.

 

JDB2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

Bedankt voor de suggesties.

Het is ondertussen 5 werkdagen geleden dat het dossier is opgemaakt, nog geen telefoon ontvangen. Ik zal ze straks of morgen zelf contacteren.

 

Als ze het niet opgelost krijgen overweeg ik naar een andere TV provider over te stappen. Ik ga een 30 dagen gratis proef uitproberen van App TV (TV over internet), om te kijken of het bevalt qua kwaliteit. Dat is 10 euro per maand voor een basispakket wat voor mij voldoende is. Dan hou ik enkel het onbeperkte internet bij Telenet voor o.a. streaming TV.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module


@JDB2  schreef:

Als ze het niet opgelost krijgen overweeg ik naar een andere TV provider over te stappen. Ik ga een 30 dagen gratis proef uitproberen van App TV 


Telenet zal voet bij stuk houden.

Je moet dus niet "overwegen" om naar een andere TV provider te gaan, maar gewoon "doen".

Jouw eventuele dreigementen zullen géén indruk maken.

 

De enige "oplossing" die Telenet jou aanbiedt is een tijdelijke korting (12 maand), die je dan jaarlijks opnieuw moet proberen te krijgen.

0 Likes
JDB2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

Ja zo simpel is het niet. Er zijn niet veel alternatieven op de kabel. App TV  (van TV Vlaanderen) lijkt het enige realistische, maar dat moet ik eerst uittesten. Bij Orange zit je ook vast aan huur van een decoder als je een 2de tv wilt aansluiten.

Die 82 euro ga ik zeker niet betalen, de fout ligt bij de Telenet klantendienst die beweerden dat de upgrade geen extra kosten met zich mee ging brengen.

 

Maar goed, heb net gebeld, het dossier is nog niet behandeld, maar staat op de backlog wegens drukte. Nog even afwachten dus, ik wil nu nog geen conclusies trekken.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module


@Ex-Netweter  schreef:

@JDB2  schreef:

Als ze het niet opgelost krijgen overweeg ik naar een andere TV provider over te stappen. Ik ga een 30 dagen gratis proef uitproberen van App TV 


Telenet zal voet bij stuk houden.

Je moet dus niet "overwegen" om naar een andere TV provider te gaan, maar gewoon "doen".

Jouw eventuele dreigementen zullen géén indruk maken.

 

De enige "oplossing" die Telenet jou aanbiedt is een tijdelijke korting (12 maand), die je dan jaarlijks opnieuw moet proberen te krijgen.


Uiteraard gaat Telenet voet bij stuk houden. Dat is juist de reden om zich te wenden tot de Ombudsman van de Telecom. Dat is de enige manier om deze mafiapraktijk te stoppen. Zelfs als ze je die korting gedurende een jaar aanbieden is onvoldoende. Ook dan moet naar de Ombudsman gegaan worden. De enige korting die aanvaardbaar is, is een maandelijkse korting zonder einddatum. De klant heeft zijn rechten. Het is niet omdat je rechten hebt, dat je ze krijgt. Somd moeten die afgewongen worden. In onze beschaafde wereld gaat dit via een bemiddellingsklacht aan de ombudsman. Dat kost niets en vraagt enkel een kleine moeite.

brz
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

Dag netweters,

 

Ik ben sinds april klant bij Telenet en heb een All Internet + Telenet TV abonnement.

Ik heb dit abonnement indertijd in een fysieke winkel aangevraagd omdat ik reeds een aangekochte digicorder en digibox heb meegenomen uit mijn ouderlijk huis die ik hier wou gebruiken.

Ik heb dit abonnement met opzet niet via de website besteld, omdat de website geen optie voorziet om de huur van een digibox/digicorder te elimineren uit de abonnementskosten.

 

In de winkel werd mij toen verteld dat het schrappen van de huur van een digibox/digicorder niet meer mogelijk is voor Wigo abonnementen, maar dat dit voor All Internet + Telenet TV wel nog mogelijk was. Geen probleem dacht ik dus.

 

De eerste drie maanden ontving ik als nieuwe klant korting en betaalde ik 70€ per maand. Na die eerste drie maanden werd mij 81,59€ aangerekend en sindskort met indexeringsaanpassing 82,43€.

 

Ik betaal dus al sinds het begin huur voor een tv-box die ik niet heb, aangezien ik een aangekochte digicorder en digibox heb. 82,43€ is namelijk de prijs die je betaalt voor All Internet + Telenet TV mét huur inbegrepen.

 

Eerst probeerde ik contact op te nemen via de Facebook pagina en werd mij verteld dat er een dossier werd geopend en dat dit bij de volgende aanrekening in orde ging zijn. Helaas was er op mijn aanrekening niets veranderd en heb ik het contactformulier ingevuld met mijn klacht. Daarnet belde een telenet medewerker mij op die het hoorde donderen in Keulen en beweerde dat het in mindering brengen van de huurkosten niet mogelijk zou zijn.

 

Maw: Wat mij verteld werd in de telenet winkel blijkt niet te kloppen? Of hoe zit dat nu?

Bij wie klop ik best aan om dit te escaleren? Terug naar de telenet winkel? Want bij de telefonische klantendienst werd mij verteld dat zij mij op geen enkele manier kunnen verder helpen.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

@brz   Bij mijn weten is dergelijk abonnement altijd inclusief huur digicorder geweest. Ik vrees dat je nergens uw gelijk zult kunnen halen. Ik denk niet dat je een bevestiging op papier hebt van hetgeen ze in de shop zouden gezegd hebben?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
brz
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

Helaas heb ik inderdaad niets van papieren meegekregen bij mijn bestelling enkele maanden geleden. Had ik nu geweten wat voor soep het ging zijn had ik dat natuurlijk wel gedaan 🙂

 

Ik heb hier trouwens nog een onderwerp tegen gekomen met mensen die ongeveer in dezelfde situatie zitten als mij:
https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Fout-op-aanrekening-na-omschakeling-naar-CI-module...

 

Blijkbaar zou het niet onmogelijk zijn om dit aan te vechten, maar lijken ze er alles aan te doen om hier niet te moeten op in gaan (dingen zoals jaarlijks opnieuw een korting moeten vragen etc.)

0 Likes
Ex-Netweter
 

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module


@brz  schreef:

Ik heb hier trouwens nog een onderwerp tegen gekomen met mensen die ongeveer in dezelfde situatie zitten als mij:
https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Fout-op-aanrekening-na-omschakeling-naar-CI-module...


Dit "probleem" is inderdaad al uitvoerig besproken in bovengenoemde topic. Was dus eigenlijk niet nodig om hierover een nieuwe topic aan te maken, alle info staat daar 😊.

 

@Suzy  Kunnen we beide topics misschien samenvoegen? Anders krijgen we hier 2 parallelle discussies over exact hetzelfde onderwerp (aanrekenen van ongewenste digicorder bij een abbo "Digitale TV" & All internet") 🤔

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

@brz 

Laat aan Telenet weten dat je je huidige bundel opzegt en dat je in de plaats de twee losse produkten All Internet en Telenet tv neemt.

De kans is zeer groot dat ze je gaan vertellen dat dit niet kan. Als ze je voorstellen om gedurende één jaar een korting te geven ter waarde van de huur van de Digicorder, meldt je aan Telenet dat je hiermee niet akkoord gaat tenzij het een korting is voor onbepaalde duur en deze korting de huurprijs van de Digicorder volgt.  Met een waarschijnlijkheid die de 100 percent benaderd gaat Telenet Telenet geen gevolg geven aan uw vraag. Na een wachtijd van twee weken (= een redelijke termijn om een antwoord van Telenet te krijgen) of na een definitief negatief antwoord, dien je een bemiddelingsklacht in bij de Ombudsman van de Telecom. Dat doe je op deze website.

De ombudsman zal je klacht doorsturen naar Telenet, mogelijk gaat Telenet nog proberen om er onderuit te geraken door een antwoord. De ombudsman stuurt dat antwoord naar jou. Jij kan hierop opnieuw reageren en jij blijft bij je standpunt dat je de twee losse producten wil en niet de bundel die ook de huur van de Digicorder omvat. Je vraagt geen cadeau aan Telenet, maar je eist dat Telenet zijn verplichtingen nakomt door je enkel de twee losse producten aan te rekenen.

Documenteer u op voorhand door onder andere op deze pagina de info(pdf) onder All-Internet binnen te halen en ook op deze pagina de informatiefiche (pdf).

Deze twee documenten kan je direct als bijlage meesturen met je bemiddelingsklacht.

 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module


@brz  schreef:

 

De eerste drie maanden ontving ik als nieuwe klant korting en betaalde ik 70€ per maand. Na die eerste drie maanden werd mij 81,59€ aangerekend en sindskort met indexeringsaanpassing 82,43€.


Verdomd veel geld voor een 2 pac.🙄Afzetters.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module


@janne_man  schreef:

 

De ombudsman zal je klacht doorsturen naar Telenet, mogelijk gaat Telenet nog proberen om er onderuit te geraken door een antwoord. De ombudsman stuurt dat antwoord naar jou..


Met alle respect, maar denk je nu ècht dat dit gaat helpen?

De enige bevoegdheid die de Ombudsman heeft is bemiddelen, hij kan Telenet tot niets dwingen. Je zal een negatief antwoord krijgen (eventueel een korting die jaarlijks vervalt, zoals iedereen die reklameert).

 

Volgens mij is wat Telenet doet zelfs onwettig ☹️.

De 2 product fiches (Telenet TV en All Internet) zijn - zoals de Telecom wet het voorschrijft - gepubliceerd op de Telenet website, en moeten dus ook als 2 aparte producten verkrijgbaar zijn.

 

PS. Op de productfiche staat bij "Contractuele voorwaarden" duidelijk dat het Telenet TV plan "apart" aangeboden wordt.

Telenet TV contract.png

 

Overtredingen tegen de telecom wet zijn m.i. de bevoegdheid van het BIPT, en niet van de Ombudsman?

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

Als ik op hun site kijk, https://www2.telenet.be/nl/producten/internet-en-tv/abonnementen/bestel-all-internet-en-telenet-tv/ , zie ik staan Telenet TV decoder inbegrepen ( in de maandprijs) met nergens de mogelijkheid of de verwijzing dat je de decoder kunt kopen of huren. En Telenet TV is inderdaad apart beschikbaar. Net zoals all internet apart beschikbaar is.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

@Ex-Netweter 

Niet alleen denken doe ik, ik ben ervan overtuigd. Dit is volledig onwettig en juist daarom durf ik te schrijven dat niets minder is dan oplichting en dat het een maffiaparktijk is van Telenet.

 

X tijd geleden was er ook iemand die niet akkoord ging met Telenet in verband met het sociale tarief. Ten gevolge van zijn klacht bij de ombudsman heeft Telenet moeten toegeven.Daarvan is er hier op de Netweters een draad.

Ook hier zal dat zo gebeuren. Telenet heeft geen poot om op te staan. Let wel de klacht moet juist geformuleerd worden. Het gaat hier over het opgedrongen krijgen van een bubbel die All-Internet, Telenet TV en de huur van een decoder omvat versus twee afzonderlijk producten: All-Internet enerzijds en Telenet TV anderzijds. Hierbij wil ik ook nog opmerken dat ze nu op hun pagina voor Telenet TV het tarief vermelden van Telenet TV met de huur van een decoder. Vandaar het belang van de infofiche.

De Ombudsman van de Telecom werkt binnen het BIPT, maar is volledig onafhankelijk. Zie hier.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Fout op aanrekening na omschakeling naar CI+ module

@igvfer 

Je moet de infofiche bekijken.

0 Likes