24748
netweters
|
152276
antwoorden
|
20688
vragen
|
Onlangs ben ik overgeschakeld van een oude Whoppa naar enkel internet (300/20) en digitale TV. Omdat wij weinig TV kijken en de opnamemogelijkheden amper gebruiken wouden wij een abonnement zonder huur van een digicorder, enkel met éénmalige aankoop van een CI+ module. Het was al heel wat moeite om dit zo in orde te brengen, want voor x aantal Telenet contactpersonen was dit niet mogelijk, terwijl x aantal andere Telenet contactpersonen dit wel mogelijk achten. Na heel veel over en het weer gebel bleek dit dan uiteindelijk toch mogelijk. Ik heb mijn Digicorder binnengestoken in een Telenet center en een CI module aangekocht. De Digicorder werd gedesactiveerd en ik zou op mijn volgende factuur een éénmalige aanrekening krijgen ivm de aankoop van de CI module. Voor de rest zou ik enkel nog de kosten ivm auteursrechten kabel TV dienen te betalen (iets van een 18 EUR per maand?), hetgeen mij zeer logisch leek. Eerste factuur uiteraard verkeerd 🙂 Kosten huur Digicorder nog aangerekend. Ok geen probleem, ik bel met Telenet en daar geeft men direct de fout toe. De huur van de Digicorder zal teruggestort worden op de volgende factuur en de Digicorder wordt uit het abonnement gehaald. Gisteren krijg ik mijn nieuwe factuur: terugstorting huur Digicorder van de vorige maand is ok maar... weer zit de huur van de Digicorder in mijn abonnement. Terug contact opgenomen met Telenet en nu krijg ik te horen dat "de huur van een Digicorder sowieso in het abonnement is inbegrepen", ook al heb ik er geen. Ik moet hier dus voor iets betalen dat ik niet heb? Op de Telenet site staat nochtans dat er een alternatief is voor de Digicorder:
Kan iemand van Telenet hier tussenkomen aub?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je kan beter zelf terug contact nemen met Telenet en er zeker voor zorgen dat ze geen pakket aanrekenen.
Je kan zelf in mijn telenet zien welk abbo je hebt. Als de aanpassing daar fout is moet je terug contact nemen.
Laat je niet afschrikken door iets dat niet van de eerste keer juist is.
@louishufk Ik heb met Telenet al verschillende berichten uitgewisseld via Whatsapp en ik geraak nergens. Ik weet dat hier bekwame Telenet mensen het forum volgen en hoop op hun tussenkomst.
Bel toch nog eens naar 015666666 en selecteer de optie voor problemen met aanrekeningen.
En laat je abo nakijken.
Misschien kan @Suzy daarbij helpen. (Wat wel niet haar job is.)
ik dacht dat het vroeger de regel was dat je een actieve digibox of corder had eer je kon genieten van een CI module, of dit nu nog zo is weet ik niet, maar dit kan het probleem hier in zijn.
Nooit zo geweest.
Ik heb 4 CI+ modules sedert de éérste dag dat Telenet die verkocht, en heb nog nooit een digicoder gehad.
@Ex-Netweter @Master-Magic
Het probleem dat ik zie is dat, als je info zoekt over tv met een kaartje, i.v.m het nodige abo, dat je automatisch op een bestelformulier uitkomt. Zeker niet op een abo. Op die manier maak je iedereen wijs dat je een decoder moet hebben.
Ik heb drie mails gekregen dat ik mijn bestelling niet afgewerkt heb. Je kan die onafgewerkte bestellingen ook niet verwijderen. Ik kon alleen de mails deleten en nu maar hopen dat ze niet nog eens gestuurd worden.
@RumaNoV zoals hier meermaals aangekaart zal je hiervoor effectief persoonlijk met de klantendienst contact moeten opnemen. Via De Netweters gaan we dit niet voor je kunnen uitzoeken. Als je enkel internet hebt en digitale TV via een CI+ module, moet je geen huur voor de digicorder meer betalen. Enkel in een WIGO formule kan je de huur van de digicorder er niet uithalen, dit omdat deze standaard in deze pakketten zit.
@RumaNoV schreef:Ik heb mijn Digicorder binnengestoken in een Telenet center en een CI module aangekocht. De Digicorder werd gedesactiveerd ...
----
Gisteren krijg ik mijn nieuwe factuur: .. weer zit de huur van de Digicorder in mijn abonnement. Terug contact opgenomen met Telenet en nu krijg ik te horen dat "de huur van een Digicorder sowieso in het abonnement is inbegrepen", ook al heb ik er geen.
Huur aanrekenen voor een digicorder die gesactiveerd is 🤔.
Hoe gek kan je het nog bedenken 😊
@louishufk schreef:Het probleem dat ik zie is dat, als je info zoekt over tv met een kaartje, i.v.m het nodige abo, dat je automatisch op een bestelformulier uitkomt. Zeker niet op een abo. Op die manier maak je iedereen wijs dat je een decoder moet hebben.
De mogelijkheden van CI+ worden angstvallig verborgen gehouden, en absoluut niet transparant voor de gebruiker.
Bij Telenet noemen ze dat "marketing".
Ik noem dat "oneerlijke handelspraktijken".
@Suzy schreef:Als je enkel internet hebt en digitale TV via een CI+ module, moet je geen huur voor de digicorder meer betalen. Enkel in een WIGO formule kan je de huur van de digicorder er niet uithalen, dit omdat deze standaard in deze pakketten zit.
Dat is dan weer duidelijk, met dank!
Deze post moeten we uitprinten, en in een kadertje ophangen 😇.
Op de website van Telenet is het onmogelijk om kabel tv (compact signaal) of tv met een kaartje te bestellen. Dit is toch niet normaal. Ik ga nu niet beweren dat dit strikt onwettelijk is, maar dit kan men bezwaarlijk maatschappelijk verantwoord ondernemen noemen.
Ik heb ook de stappen gedaan om te zien of ik dan niet een optie kreeg van welke decoder ik wens. Dus krijg ik nu ook e-mails om de aankoop af te ronden. Die e-mails duurt een paar dagen, mogelijk een week (ik heb dat vroeger nog voorgehad met zaken op te zoeken, daarom gaat nu mijn voorkeur uit naar de prijslijst). Dus na een tijdje is je mandje terug leeg. Gewoon wat geduld hebben volstaat.
Het ziet ernaar uit dat je geregistreerd staat met een verkeerde informatie in je abonnement. Zoals je zelf reeds aangaf waren er personen bij Telenet die zegden dat het kan en anderen dat het net kan. Je zal maar de pech hebben dat je een 'niet kunner' aan de lijn hebt. Als je op deze pagina op informatiefiche klikt, heb je het huidige tariefplan van digitale tv. Daar zie je dat de digitale tv 18,22 euro per maand kost.
Zoals al door anderen hier geschreven, neem contact op met Telenet op 0800 66 046. Heb je pech dat je weer te doen hebt met een 'niet kunner', dring aan, verwijs naar de infofiche en naar het antwoord van @Suzy hierboven.
best een e-mail sturen
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/forms/administratief/
van klacht en van de factuur dat niet juist is
stuur de bon van de winkel bij het binnen brengen van de box ook door
na een tijd krijg je telefoon en een creditnota
Volgens mij hebben ze je in de ‘bundel’ “All Internet + DTV” gezet (81,59 euro).
Daar zit de huur van een decoder altijd inbegrepen, als je die nu gebruikt of niet.
Dat is goed als je een 2de tv hebt waar je een decoder wil gebruiken.
Als je dat niet hebt, betaal je dus 9,37 euro per maand te veel.
Ik geloof dat je dat kan omzeilen door 2 accounts te vragen, zodat je maandelijks 2 rekeningen ontvangt: 1x 54 euro en 1x 18,22 euro (zeg dat je boekhoudkundig een aparte aanrekening voor internet nodig hebt).
Maar ik ben niet zeker of dat nog kan, het zou kunnen dat je geen apart abo op kabel-tv kan nemen zonder digitale tv er bij.
Anderzijds heb je wel degelijk digitale tv (via je CI+).
Daarom ben ik dus niet zeker.
Best dus toch even contact opnemen met de klantendienst.
Als je het bericht van @Suzy hiervoor eens wil lezen, weet je dat enkel in de Wigo formules de eerste decoder steeds inbegrepen is.
Met alle Digitale tv abonnementen van Telenet, ongeacht in welke formule ze zitten, mag je vier tv's aansluiten. Met één Digitale tv abonnement, kan je gerust 4 CI+ kaartjes gebruiken. Steeds volgens dezelfde abonnementsprijs.
Als je meer tv's wil aansluiten, dan ga je voor een business abonnement.