Beantwoorden
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 184
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Fout startuur in de TV-gids sinds enkele maanden

Sinds enkele maanden zijn de uren van de tv gids op onze digicorder niet meer juist. Blijkbaar is dit inmiddels een gekend probleem heb ik al van andere mensen vernomen.

Dus programma's die net gestart zijn, zijn volgens de tv-gids al 10 tot soms 30 minuten bezig.

Dit heeft als gevolg dat we vaak opnames missen. Er wordt dan bv 20 minuten van het journaal opgenomen maar de films die erna komt die mist dan een stuk.

 

Heeft iemand een idee of Telenet aan dit probleem werkt of kan er zelf iets aan gedaan worden ?

Ik denk ook niet dat het de bedoeling is om voor een film van 1,5u de digicorder 3 uur te laten opnemen om zeker niets te missen .

 

 

7 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Fout startuur in de TV-gids sinds enkele maanden

@Benny3 

Heb je de digicorder al eens herstart? Wacht tussen stroomloos zetten en terug starten een minuutje.

Je kan hem ook nog, als voorgaande niet helpt, terugzetten naar fabrieksinstellingen. Let daarbij wel op dat je ingeeft dat opnames bewaard moeten blijven.

Als het echter geen persoonlijk probleem is gaan die acties niet helpen. Dan kan je beter het probleem melden bij Telenet.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 184
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Fout startuur in de TV-gids sinds enkele maanden

Het probleem heeft niets met de digicorder te maken.

Wanneer ik nu op Yelo play kijk bv, zou het nieuws om 22u55 starten maar inmiddels is het 23u08 en nu begint het pas.

Eigenlijk klopt een groot deel van de programmering niet meer.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Fout startuur in de TV-gids sinds enkele maanden

@Benny3 

Daarom een antwoord uit twee delen.

Probeer eerst of je het zelf opgelost krijgt. Lukt het niet, dan melden.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 184
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Fout startuur in de TV-gids sinds enkele maanden

Digicorder herstarten maakt geen verschil uit. 

De digicorder tv gids is dezelfde als deze bv uit de krant. 

Maar wanneer programma's achterlopen houdt de digicorder tv gids hier ook geen rekening mee waardoor opnames niet meer juist zijn. 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Fout startuur in de TV-gids sinds enkele maanden

@Benny3 omdat zenders niet op tijd aanpassingen doorgeven word dit ook niet door Telenet aangepast, Telenet krijgt voor 14 dagen tijd programma info dat op donderdag word aangepast, als er verschuivingen zijn door nieuws dat uitloopt wat door de Corona en andere dingen soms elke dag uitlopen kloppen programma’s niet meer, beste is om 30 min bij te geven bij elke programmatie ( kan je in de oude digicorder instellen).

het systeem werkt NIET zoals vps of pdc vroeger op de videorecorder, 

aanpassingen gebeuren enkel als de zenders dit op tijd doorgeven bij uitzonderingen.

je kan dus deels niks er aan doen, bij de zenders moet je klagen dat hun info snel genoeg moeten doorgeven, en het tussenbedrijf dat alle EPG samenstelt en doorgeeft aan Telenet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 184
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Fout startuur in de TV-gids sinds enkele maanden

Ok, bedankt. 

Zal dus alles langer opnemen. 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Fout startuur in de TV-gids sinds enkele maanden


@Benny3  schreef:

Ok, bedankt. 

Zal dus alles langer opnemen. 


Toen ik nog een digicorder had was mijn standaardinstelling 5 minuten van te voren en 15 minuten erna. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit iets gemist heb hierdoor.  Om zeker te zijn kan je natuurlijk 30 minuten erna instellen maar dan is je harde schijf natuurlijk sneller vol.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes