|
25.884
netweters
|
160.553
antwoorden
|
|
21.623
vragen
|
Wel jammer dat het CI+ kaartje niet werkt op deze TCL TV's
Telenet bied in hun eindejaar-promotie deze televisie aan maar na 90% 'activatie-bezig' krijg je telkens foutmelding 17. Het kaartje werkt dan weer perfect in een andere TV op dezelfde kabel / aansluiting.
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Re: Hoe kan je CEC inschakelen op TCL TV?
Klopt, ik vermoed geen enkele TCL TV is compatibel met het CI+ kaartje. Hier net hetzelfde resultaat.
Op de Samsung TV werkt het prima.
En inderdaad jammer dat Telenet dit merk in aanbieding heeft met de beperking van CI+.
Ik gebruik hier de Telenet TV app op beide TCL tv's. De beeldkwaliteit is bevredigend. Kost je alleen een pak meer dataverbruik.
Inderdaad, ik heb er mijn Apple TV op aangesloten en kijk ook via de app ... maar vreemd dat ze dergelijke TV's geven wat niet met hun eigen systeem werkt 🤔
@SarahV schreef:Wel jammer dat het CI+ kaartje niet werkt op deze TCL TV's
Mijn dochter heeft bij Vandenborre de "TCL 43P64 4K UHD Google TV 43" (2025)" tijdens de Black Friday deals. Ik heb er één van mijn CI+ kaartjes in gestoken, en alles werkt perfect.
Het is dus blijkbaar niet zo dat geen enkele TCL TV is compatibel met het CI+ kaartje ...
PS - Dat heeft eigenlijk niets met de HDMI topic te maken (kan een moderator dit misschien afslpitsen) 🤔.
Je hebt dan geluk bij veel Tcl gaat het niet
Het is een zeer goedkoop b merk en zeker als je hem via internet koopt kan je niet op tegen andere b merken
Vrienden hebben ook één ze gebruiken hem alleen via de Hdmi kabel , dan heb je rest niet nodig
Bedankt om te laten weten van de winkel Vandenborre wel gemerkt dat de prijzen wel veel hoger liggen tegen de andere internet winkels
Dus deze zullen getest zijn , is mijn indruk en andere versie modellen
TCL's Google TV: C755 en C855 (T653T01 platform) met actuele firmware V590 werken de kaartjes niet. Toestellen zijn 2 jaar nieuw en werden toen uitgebracht met firmware V098. Ik probeer telkens, bij nieuwste firmware update, de CI+ kaartjes, echter zonder resultaat. Er zullen, naar ik lees, blijkbaar wel modellen zijn die een CI+ module accepteren. Gelukkig werkt de Telenet TV app bevredigend op beide tv's.
Ps: geen internet aankoop, en zo goedkoop waren die nu ook weer niet 🙂
Ja het klopt er zijn modellen van TCL waar het werkt maar deze zijn zelf duurder dan een Samsung of Lg dat koop je niet
Dat is zijn prijs niet waard voor een b merk
Hier net hetzelfde probleem, technieker van Telenet hier gehad en die wist me te vertellen dat dit nooit zal worden opgelost. Reden is dat de CI+ module en de kaartjes op het laatste van het jaar niet meer gebruik kunnen worden wegens stopzetting van Telenet. Dus hier zitten we dan met ons toestel.
@Jonajan schreef:Hier net hetzelfde probleem, technieker van Telenet hier gehad en die wist me te vertellen dat dit nooit zal worden opgelost. Reden is dat de CI+ module en de kaartjes op het laatste van het jaar niet meer gebruik kunnen worden wegens stopzetting van Telenet.
Dat CI+ niet meer zal werken op het einde van het jaar is terug zo'n verzinsel van de technieker. Daarover heeft Telenet nog niet gecommuniceerd. Maar het probleem ligt in de TV, daar kan Telenet niet veel aan doen, de kaartjes werken wel op andere toestellen.
Maar inderdaad, Telenet is DVB-C aan het afbouwen, dus zullen de CI+ kaartjes niet meer werken als DVB-C op de coax stopt.
@Jonajan schreef:Dus hier zitten we dan met ons toestel.
Dat is toch een goed toestel, waar je normaal gezien nog lang plezier van zal hebben. Het is smart TV met Google, je kan hierop dus de Telenet TV App installeren.
En je kan ook scannen op het Compact Signaal, dan krikg je op de TV zelf een 20-tal zenders (VRT's in HD, de andere in SD).
@SarahV @Rickwvl @Jonajan jullie krijgen dus allemaal Foutmelding 17 te zien? Want dit betekent dat de installatie van het CI+ kaartje niet goed werd uitgevoerd. Kort samengevat wil dat zeggen dat de tv nog nooit gescand werd voor ons netwerk.
Via Installeer je CI+ module in 6 stappen vind je terug wat je precies moet doen. Het is dus erg belangrijk dat je vóór het insteken van je CI+ module, de tv eerst laat scannen. Als je niet voor 'Telenet' kan kiezen als netwerk, kan je manueel de parameters invullen. Na het scannen controleer je of je bijvoorbeeld VRT kan ontvangen. Zo ja, kan je jouw CI+ module insteken en zou het moeten werken.
@Suzy Alles al gedaan hoor Suzy ... telkens die foutmelding. Kaartje op zelfde bekabeling maar met andere TV (Samsung) en onmiddellijk beeld.
Reset TCL-TV, nieuwe software ... TV op andere kabel, fabrieksinstellingen ... niets werkt. Scant tot 90% blijft dan paar minuutjes op 90% staan en dan de foutmelding.
Dus met de aansluiting en/of het kaartje is alvast niets mis mee.
Dankjewel voor de info maar dit werkt ook niet 😞
Beste Suzy,
Ook allemaal geprobeerd en zonder resultaat, zelfs na volledige reset van de TV. En ja de VRT, omdat die niet gecodeerd is, kan je bekijken.
Een CI+ module heb je om de VRT te bekijken helemaal niet nodig. Enige wat rest...sommige TCL modellen die zijn niet geschikt voor jullie CI+ module.
Zou je eens iets willen proberen
Bij de menu
Channel scan
automatic search
Channel type zet eens op Digtaal & analoge
Scan mode full
Zal een tijd daarna duren zeker 30 min
Laat iets weten wat het doet