24801
netweters
|
152786
antwoorden
|
20740
vragen
|
Bij het instellen van anoloog naar digitaal heb ik geen vlaamse zenders! het merendeel zijn franse.
instellingen :
mijn tv is een sharp aquos model lc-32hi5012e
Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: switch anoloog digitaal
Opgelost! Ga naar oplossing.
Frequentie: 298000 kHz ook in lezen
meer info
https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Switch-analoog-naar-digitaal-tv/m-p/80901#M9095
@kevindish schreef:Bij het instellen van anoloog naar digitaal heb ik geen vlaamse zenders! het merendeel zijn franse.
Kan je iets concreter zijn: het merendeel? Welke zenders heb je en hoeveel TV zenders?
30 zenders >>
La une
Tipik
Rtl tv
Play 4
Play 5
Disney channel
Comedy central
Discovery nl
Infokanaal
Nickelodeon
Regionale tv
France 2
France 3
Vanaf hier geen beeld
Cnn
Eurosport 1
Bbc one
Bbc two
Bbc world
Trt turk
Euronews fr
Tf1
Notele
Ab3
Abxplore
La trois
Club rtl
Plug rtl
Arte belgique
Tv5 monde
Info
@kevindish dat zijn de standaard zenders, deze vanaf CNN zijn voor klanten in Brussel en Limburg waar ze deze al analoog hadden.
Ik raad aan om het nog eens te proberen en goed nakijken of je netwerk-id wel op 32 blijft staan en niet verspringt naar 42.
@janne_man heb een vermoeden dat er zelf niet naar de netwerk id is gekeken en de hele mux freq is gescand.
Ik doe de instellingen juist zoals ook netwerknummer. sharp tv zijn maar aardige toestellen
bij provider staat telenet er niet tussen
Welke andere opties dan Netwerk heb je bij scanmodus?
Probeer eens met Standaard waarden als scanmodus.
bij scanmodus heb ik de kans uit netwerk en vol. Bij vol werkt het ook niet
bij provider heb ik de keuze van cdsmatv - canadigital - comhem - ziggo - yousee - cableready - stofa - nummericable - unitymedia
iemand nog een idee wat ik moet doen?
@kevindish probeer eens met je land te veranderen of je niet manueel kan instellen.
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn Sharp. Mijn grootmoeder heeft een ander model Sharp, waar het lukte zonder problemen.
Graag oplossing posten als u ze heeft gevonden. Ik heb zelf al vanalles geprobeerd
over welke Sharp gaat het laat type nr weten op de achterkant staat welke type het is raar wand alles op scherm zit er goed uit
kan je de tv eens zeer kort bij de niu telenet aansluiten met korte kabel is voor een test en dan latten scannen
Oplossing is vrij simpel: niks instellen bij automatisch afstemmen. Gewoon kiezen voor VOL in plaats van netwerk. Het scannen zal veel langer duren, maar op het einde zullen er meer dan 200 digitale kanalen gevonden zijn. De meeste zijn versleuteld of zwart beeld. Deze moeten dan gewist worden. VTM zat bij mij ergens rond nummer 63.