24785
netweters
|
152662
antwoorden
|
20729
vragen
|
ik kijk momenteel digitale TV via een kaartje.
Sedert enige tijd krijg ik echter nog wel beeld, maar geen geluid op sommige kanalen (bv Studio 100 TV, CAZ, ) en krijg ik de melding : programma is gecodeerd.
Een herinstallatie helpt niet.
Alvast bedankt voor een reactie
Ik heb dat soms, maar niet op dezelfde zenders en het lost zich vanzelf op. Controleer de kabels eens, zijn die stevig aangesloten? Haal het kaartje er eens uit en steek het opnieuw in. Verbetert dat iets?
Staat jouw tv in de lijst van de door Telenet goedgekeurde toestellen?
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/tv-toestel-geschikt-voor-tv-met-een-kaartje-ci-module/
Ik heb net hetzelfde probleem en dit al maanden. Ik heb 2 CI modules van Telenet . De ene zit in een Samsung Tv 'staat in de tabel van Telenet als uitgetest door telenet) en de andere steekt in een Loewe TV. Beide tv's hebben dezelfde zenders die wel beeld maar geen geluid geven. Onder andere zoals bij jou:Vitaya, caz , kanaal Z, vtm k zoom ,ment tv ,Actua tv.
Andere zenders komen wel met beeld en geluid door.
Heb reeds allerlei zaken geprobeerd zoals' terug een eerste in gebruik name van tv afstelling'
Ook ik krijg de melding programma is gecodeerd
Heb al naar telenet gebeld maar daar horen ze het in Keulen donderen.
Enige dat ze daar zeggen dat het aan de tv moet liggen (2 verschillende merken van tv met allebei dezelfde zenders die geen geluid geven......)
Logisch nadenken bij telenet medewerksters???
Ga nu zelf maar technische informatie proberen te vinden over hun systeem
@Wheng schreef:Staat jouw tv in de lijst van de door Telenet goedgekeurde toestellen?
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/tv-toestel-geschikt-voor-tv-met-een-kaartje-ci-module/
Mocht de televisie niet in de lijst staan, dan wil dit niet per se zeggen dat het niet kan, integendeel. Ik heb al verschillende tv's die niet in de lijst aangesloten met CI+.
Ik zou het eerder zoeken op de kabels en anders eens kijken of de meest recente firmware geïnstalleerd is.
Kabels controleren, kaartje er eens uithalen en terug insteken heb ik al voorgesteld. Ik krijg daar geen reactie op, dus ik heb ook geen flauw idee of dit al geprobeerd is. Kijken of je de meest recente firmware hebt heb ik ook al voorgesteld.
Wat kan je nog proberen? Probeer het kaartje eens in een andere tv? Nog iets: zet de tv eerst terug naar fabrieksinstellingen en installeer het kaartje dan nog eens.
Op mijn vorige tv (Philips 32PFL5625H/12) kreeg ik regelmatig te zien dat een zender gecodeerd was en dan moest ik telkens zappen om het terug in orde te krijgen. Dit probleem heb ik niet met mijn huidig toestel (Philips 40PFS5501/12), maar zo nu en dan als ik verander van zender, dan is er geen geluid. In mijn geval gaat niet telkens om dezelfde zender(s) en als ik even zap, dan is het probleem altijd verdwenen.
Beste allemaal,
1) mijn TV komt voor in de lijst van telenet, dus dat is ok
2) het heeft allemaal gewerkt, totdat ik eens de nieuwe zenders heb binnengetrokken om mijn TV, sindsdien heb ik dit probleem.
3) kaart uit TV halen en opnieuw insteken helpt niet
ik zal eens proberen om tv eerst te resetten naar fabrieksinstellingen en dan volledig op nieuw te proberen ...
ik laat weten of dit helpt.
herinstallatie van CI-module gedaan ... helpt niet
gezocht naar softwareupdates voor CI-module ... niets gevonden
zenderlijst opnieuw binnen gehaald .... helpt niet
Wat kan ik nog meer doen ?
@Wim6 schreef:herinstallatie van CI-module gedaan ... helpt niet
gezocht naar softwareupdates voor CI-module ... niets gevonden
zenderlijst opnieuw binnen gehaald .... helpt niet
Wat kan ik nog meer doen ?
Ik heb al een keer aangehaald: heb je de tv al eens terug naar fabrieksinstellingen gedaan? (Uiteraard moet je daarna wel opnieuw CI+ instellen en alle zenders binnenhalen.)
Ik gebruikte mijn ci+ kaart lang niet meer, nu na activatie blijkt inderdaad het geluid van enkele zenders niet te werken. Is er al een oplossing hiervoor gevonden?
Zelfde opmerkingen als hierboven: beschikt je smart tv over de meest recente firmware en heb je de tv al eens teruggebracht naar fabrieksinstellingen en alles opnieuw ingesteld? Of het kaartje getest in een ander toestel?
Al vele maanden kamp ook ik met het probleem dat op bepaalde zenders geen geluid doorkomt. Ik heb mijn Philips TV al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen en heb ook al het CI+ kaartje volledig opnieuw laten installeren. Niets helpt. Nochtans, meer dan een jaar geleden had ik op 'alle' zenders nog WEL geluid.
Wanneer ik met het kaartje naar de dealer ging, werkte dat echter volkomen correct in een andere recente TV (Samsung). De dealer was NIET op de hoogte van dit fenomeen. Daarom ben ik wel (met een dubbel gevoel) verheugd om hier te lezen dat ik niet alleen ben met dit probleem.
Zelf heb ik het vermoeden dat het geluid van die probleemzenders anders gecodeerd is dan diegene waarvan het geluid wel doorkomt. Ik kan dit echter niet onmiddellijk controleren.
Ik hoop dat TELENET het probleem effectief wil erkennen, vermits er hier al enkele gelijkaardige items vermeld werden.
Mvg.
edit: sorry, bericht was dubbel gepost.
In de lijst met compatible toestellen staat bij elk tv-model een gele "i" met daarin de software-versie. Kijk eens in je tv of die versie overeenkomt?
Bijvoorbeeld: