Geen teletekst op La Une
Beste Netweters
Een paar dagen geleden keek ik naar een aflevering van de serie "Balthazar" op La Une. Het geluid en de kwaliteit van de dialogen was slecht (dit is trouwens zo voor alle series van Franse makelij). Mijn echtgenote en ik horen niet meer zo scherp, meestal lossen we het probleem op door het geluidsniveau van de TV te verhogen. Voor de meeste zenders staat het niveau op 19, maar voor de meeste Franstalige zenders (zeker de Franse maar ook series op de Waalse zenders) moeten we het niveau verhogen naar 25. Soms is zelfs dat onvoldoende en verstaan we niet alle dialogen, en nemen we onze toevlucht tot ondertitels via 888 van Teletekst. In het geval van bovengenoemde serie werkte Teletekst niet, niettegenstaande dat op het scherm werd aangegeven dat ondertitels via 888 beschikbaar waren. In de instellingen van de TV (een flatscreen Philips 37PFL9603) staat de ondertiteling actief en op Nederlandse taal. De decoder is een HD Digicorder (AD2100) en we hebben een Wigo 3 GB met een Play More uitbreiding. Ligt het probleem bij Telenet, de decoder of bij de Franstalige zenders? Ik stelde hetzelfde probleem ook al vast bij het bekijken van Amerikaanse films op die zenders en die in het Frans zijn gedubd.
Graag jullie reactie op dit probleem.
Met vriendelijke groeten,
YvesC
Opgelost! Ga naar oplossing.