Beantwoorden
Harimau
Experienced Beetjesweter
Primeur! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Geluid van Disney Channel in het Engels, hoe kan dit?

Sinds een paar weken is het geluid van Disney Channel via het compacte signaal  in het Engels. Alle andere zendersen de reclames zijn wel in de juiste taal. Op de televisie zelf is nergens een ander audiosignaal te selecteren. Heeft iemand anders dit probleem en is er eventueel wat aan te doen.

Voor de duidelijkheid: Het gaat om TV via het (digitale) compacte signaal, dus direct via de coax-kabel, zonder ‘kaartje’ of decoder.

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Disney Channel in het Engels?

6 reacties
WG94
Professional Allesweter
PhD in problem solving! De nieuwe Einstein! Krak GP, kort voor Giga Poster!

Ik heb even m'n TV ingesteld op het Compact Signaal en inderdaad, daar zit het Engelstalige audiospoor op Disney Channel.

De HD versie van de zender heeft zowel Nederlandstalig als Engelstalig; de reclame en aankondig zijn altijd in het Nederlands.

Je neemt best contact op met de klantendienst om dit probleem aan te kaarten bij Telenet, vermoedelijk is er ergens iets fout in de configuratie van het Compact Signaal.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Professional Allesweter
De nieuwe Einstein! GP, kort voor Giga Poster! Applaus voor jezelf! Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Inderdaad, de audio stream is Engels.

Er zit wel een Nederlandstalige ondertitel stream in het signaal:

Schermafbeelding 2024-11-14 233524.png

Schermafbeelding 2024-11-14 233705.png

Harimau
Experienced Beetjesweter

Bedankt voor het antwoord en het controleren. Goed om te weten dat ik niet de enige ben en het dus blijkbaar niet aan mijn eigen configuratie ligt. Ik ga het bij Telenet aankaarten.

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

https://www2.telenet.be/residential/nl/contact/mytelenet-help/chat-via-whatsapp.html

Is nog altijd zo spijtig voor de kids die zo moeten zien

Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

@WG94  schreef:

Ik heb even m'n TV ingesteld op het Compact Signaal en inderdaad, daar zit het Engelstalige audiospoor op Disney Channel.

De HD versie van de zender heeft zowel Nederlandstalig als Engelstalig; de reclame en aankondig zijn altijd in het Nederlands.

Je neemt best contact op met de klantendienst om dit probleem aan te kaarten bij Telenet, vermoedelijk is er ergens iets fout in de configuratie van het Compact Signaal.

@WG94 @Harimau we hadden het vanuit het community-team ook even doorgestuurd naar onze collega's. Zij hebben dit vervolgens nagekeken en rechtgezet. Vanaf nu zou de taal terug Nederlands moeten zijn. 😉

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Harimau
Experienced Beetjesweter

Het geluid is nu inderdaad weer in het Nederlands. Hartelijk dank voor het oplossen!