24753
netweters
|
152359
antwoorden
|
20693
vragen
|
Hallo,
We hebben laatste maanden ongelofelijk veel hinder van onze digibox die zijn IP verliest (zie ook afbeelding hieronder). Het enige wat kunnen doen om dit euvel op te lossen is de Digibox herstarten. Daarna heb ik terug een IP. De kabel tussen Digibox en muur is reeds vervangen. Aan de technische ruimte zitten we op een Linksys LGS124 (unmanaged) switch die aan de modem hangt.
Mij lijkt het eerder op een software issue, omdat het moment dat ik mijn IP verlies, de software precies ook in een soort van 'oude state' komt. Wanneer je op 'OK' duwt en het huidige programma wil zien als overlay, zie je dat er een andere layout dan normaal wordt toegepast.
Factory reset al meermaals toegepast -> dit biedt geen oplossing.
Enig idee wat ik hier nog kan verder proberen?
Jochen
Bedankt voor de verduidelijking
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Edit. Nutteloze reactie van mij, dubbel gebruik met wat er reeds stond.
@flip1953 schreef:
...KNIP...Als ik een oud toestel (router, modem, laptop, ...) inlever of naar containepark doe, dan haal ik altijd de voeding ervan af (en op een zelfklever noteer ik de Volt en Ampère).
Als ik dan eens een voeding nodig heb, vind ik in mijn "bak" met oude voedingen altijd wel een passend exemplaar 😊
Ik heb ook zo een doos vol liggen in mijn kast 😉
En met die pin aansluiting moet je nog eens goed kijken op de polarisatie goed zit en de juiste dikte heeft. Dat vergroot de stock.
Even een update in deze thread: ik heb de digibox een tijdje zonder spanning gezet, modem herstart en momenteel al 2 weken lang geen problemen meer! :fingerscrossed: 🙂
Dat lost altijd veel problemen op zonder stroom zetten zelfde bij de modem trek hem uit bij problemen en ga naar je werk als je thuis komt
steek je hem terug in en laat hem rustig opstarten