Beantwoorden
jochenhebbrecht
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Wereld gedichtendag Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

HD Digibox DB-AD220 verliest IP

Hallo,

We hebben laatste maanden ongelofelijk veel hinder van onze digibox die zijn IP verliest (zie ook afbeelding hieronder). Het enige wat kunnen doen om dit euvel op te lossen is de Digibox herstarten. Daarna heb ik terug een IP. De kabel tussen Digibox en muur is reeds vervangen. Aan de technische ruimte zitten we op een Linksys LGS124 (unmanaged) switch die aan de modem hangt.

 

Mij lijkt het eerder op een software issue, omdat het moment dat ik mijn IP verlies, de software precies ook in een soort van 'oude state' komt. Wanneer je op 'OK' duwt en het huidige programma wil zien als overlay, zie je dat er een andere layout dan normaal wordt toegepast.

Factory reset al meermaals toegepast -> dit biedt geen oplossing.

Enig idee wat ik hier nog kan verder proberen?

 

Jochen

 

 IMG_0638.jpg

0 Likes
20 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

HD Digibox DB-AD220 verliest IP

@flip1953 

Bedankt voor de verduidelijking

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

HD Digibox DB-AD220 verliest IP

Edit. Nutteloze reactie van mij, dubbel gebruik met wat er reeds stond.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

HD Digibox DB-AD220 verliest IP


@flip1953  schreef:
...KNIP...

Als ik een oud toestel (router, modem, laptop, ...) inlever of naar containepark doe, dan haal ik altijd de voeding ervan af (en op een zelfklever noteer ik de Volt en Ampère).

Als ik dan eens een voeding nodig heb, vind ik in mijn "bak" met oude voedingen altijd wel een passend exemplaar 😊

 

 


Ik heb ook zo een doos vol liggen in mijn kast 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

HD Digibox DB-AD220 verliest IP

En met die pin aansluiting moet je nog eens goed kijken op de polarisatie goed zit en de juiste dikte heeft. Dat vergroot de stock.

jochenhebbrecht
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Wereld gedichtendag Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

HD Digibox DB-AD220 verliest IP

Even een update in deze thread: ik heb de digibox een tijdje zonder spanning gezet, modem herstart en momenteel al 2 weken lang geen problemen meer! :fingerscrossed: 🙂 

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2695
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

HD Digibox DB-AD220 verliest IP

Dat lost altijd veel problemen op zonder stroom zetten  zelfde bij de modem trek hem uit bij problemen en ga naar je werk als je thuis komt

steek je hem terug in en  laat hem rustig opstarten

0 Likes