Beantwoorden
Georges8
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Hoe dropkabel en binnenbekabeling voorzien?

Enkele maanden gekleden had ik een Wigo Home aangeschaft gezien ik verhuis half april.  Gisteren kwam te technieker langs om de aansluiting te doen en hij meldde mij dat er geen Telenet mogelijk was omdat de coaxkabel ontbrak.  Zeer vervelend want ik verhuis volgende week en zal dus zonder internet en tv zitten voor een ganse periode.  Na telefoon met Telenet vernam ik dat de huisbaas zelf een leiding moet voorzien.  Ik veronderstel dan dat er vanaf het grijze kastje op straat een coaxkabel naar het appartement op de 1 ste. verdieping ( waar ik zal wonen ) dient getrokken te worden tot in de woning ?  Is dit correct en moet er verder nog iets speciaals gebeuren vooraleer de technieker de installatie kan doen ?  Er is ook geen binnenbekabeling , lukt dit dan via powerlines ?  Er is weinig info te verkrijgen wat er juist moet gedaan worden.

met dank,

 

Georges Mets

0 Likes
8 reacties
Cos_95
Freshman Meerweter
Berichten: 71
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Hoe dropkabel en binnenbekabeling voorzien?

Als je TV wilt kijken zal je altijd ook een coaxkabel aan de tv zelf moeten voorzien, als er geen binnenbekabeling aanwezig is kan je de hoofdkabel van buiten best in de buurt van waar de TV gaat komen laten uitkomen. Enkel voor het internet gedeelte kan je werken via powerlines, voor TV te kijken heb je steeds een coax nodig. Normaal gezien moet de kabel inderdaad komen vanaf het grijze bakje in de straat, maar in appartementen van meer dan 4 bussen durven ze het aansluitpunt ook vaak binnen te zetten, meestal is dit dan in de tellerlokalen of ondergrondse garages.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Hoe dropkabel en binnenbekabeling voorzien?

Mogelijke (tijdelijke) oplossing: TADAAM

 

Internet

Internet zonder kabels. Geniet van snelle wifi overal waar er een stopcontact in de buurt is. Bestel vandaag en surf morgen. Eindelijk thuisinternet zonder lange wachttijden en installateurs.

 

TV: 

Dankzij onze plug & play TV-box kan je op groot scherm genieten van 30+ kanalen in HD. Live te kijken of om op te nemen op je TV, Android/Apple TV, Smartphone of Tablet! Met onze TADAAM BOX zal je ook toegang hebben tot andere apps en films, zoals bijvoorbeeld YouTube en Google Play.


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5804
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe dropkabel en binnenbekabeling voorzien?

@Georges8  je dient een PE .....kabel te leggen. Die kabel ligt van buiten aan je eerste aansluitpunt tot aan je gevel van de woning. Die kabel dien je in een wachtbuis 60 CM onder de grond te leggen. Je zal vanaf het eerste aansluitpunt ( paddestoel ) aan de straat alles goed recht moeten meten tot aan je tap ( die hangt misschien aan je gevel ). Die lengte bepaald welke kabel je moet leggen. Probeer ook een twee tal meter aan de kabel extra te meten zodat de technieker deze kan aansluiten , deze zal ook op maat gemaakt worden. Maar als je huurt zal je huisbaas dit allemaal moeten voorzien. Dan krijg je een afspraak voor de kabel aansluiting en een tweede afspraak voor de binnen installatie. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Hoe dropkabel en binnenbekabeling voorzien?

@Georges8 

Je kan hier ook wat info sprokkelen.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/guide/bouwen-of-verbouwen/?intcmp=BETLN_NL_MOVE_FAQ3#/ja/L...

Er zijn inderdaad wel enkele zaken die moeten voorzien of bepaald worden. Een daarvan is een coax kabel van de straat tot de installatieplaats. Binnen moet er dan ook nog de bekabeling voorzien worden om de verschillende toestellen van het nodige te voorzien.

Als daarvan niets voorzien is kan dat wel wat boorwerk veroorzaken.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Hoe dropkabel en binnenbekabeling voorzien?

@Georges8 in dit artikel kan je ook nog wat informatie terugvinden over de dropkabel.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe dropkabel en binnenbekabeling voorzien?

in onderstaande link staat in wat je juist allemaal moet voorzien: 

https://www2.telenet.be/content/dam/www-telenet-be/klantenservice/downloads/installeren-juni2013.pdf

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe dropkabel en binnenbekabeling voorzien?

extra info : 

https://www2.telenet.be/content/dam/www-telenet-be/klantenservice/downloads/Kabelbrochure.pdf


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Georges8
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Hoe dropkabel en binnenbekabeling voorzien?

Heb inderdaad beslist om Tadaam aan te schaffen .  Na 24 uur in huis, aansluiten zonder problemen, in het begin enkele kinderziektes zoals foutcodes die verschijnen of het kastje dat uitvalt...Verder is het prima tot nu toe, ik heb het nog maar enkele dagen en zal de evolutie ervan in het oog houden.  Maar de TV-beelden zijn perfect en de wifiverbinding eveneens.  Ik moet enkel nog mijn vaste pc verbinden via een utp-kabeltje aan de Tadaam-modem.  ( vaste pc heeft geen wifiverbinding)

Dank voor de antwoorden iedereen..

 

Georges,