Beantwoorden
Luc_T
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Hoe signaalswitch melding op tv uitschakelen na switch?

Ik heb voor de TV van mijn schoonmoeder niet tot 16 februari gewacht en nu reeds de instellingen gedaan zoals beschreven op de Telenet website. Volgens mij is de switch gelukt: alle zenders aanwezig, goed beeld en klank, geen mozaïek-kanaal meer, tweetalig infoscherm op kanaal 55.

Uitvoering switch werd gemeld (Naam en klantnummer ingevuld op de website).

Maar toch blijft er op die TV een melding komen dat er omgeschakeld moet worden...

Is dat normaal? Hoe krijgen we die melding weg? (want schoonmoeder verdenkt er mij natuurlijk van dat een en ander niet goed gedaan werd...)

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Melding op TV-scherm over switch analoog naar digitaal

0 Likes
6 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe signaalswitch melding op tv uitschakelen na switch?

@Luc_T de analoge zenders zullen ook nog in de lijst staan, daarom ziet ze de melding nog, 

of je hebt niet alle zenders van het compacte aanbod gescand in de tv, dat kan ook.

naargelang de plaats heb je 20 tot 30 zenders digitaal in SD op de tv.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Luc_T
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Hoe signaalswitch melding op tv uitschakelen na switch?

Als ik goed geteld heb, dan heeft ze nu 23 zenders (in Buggenhout). 

Of er daar nog analoge tussen zitten? Denk van niet, want de "guide" en "info" knoppen op de afstandsbediening geven nu wel info (vroeger werkten die niet) en het 'automatisch afstemmen" liep mooi tot 100%.

Zou het kunnen dat die mededeling over de switch pas na enkele dagen verdwijnt? 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe signaalswitch melding op tv uitschakelen na switch?

@Luc_T 

Als ze dat beeld krijgt, is ze dan niet analoog aan het kijken? Blijft de tv niet op digitaal staan als je die terug aanzet?

Je kan ook de analoge kanalen verwijderen.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hoe signaalswitch melding op tv uitschakelen na switch?

digitaal komt er geen boodschap in beeld

dus er iets verkeerd of je kijkt niet naar digitaal zenders

als analoog weg is zal het duidelijk zijn en als je opnieuw scant staan de zenders in begin de digitale zenders

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe signaalswitch melding op tv uitschakelen na switch?

@luc55 niet op alle tv's staan deze van voor als je opnieuw scant, bij mij zijn deze naar de boven de 900 verplaatst na een nieuwe scan met de CI module er in.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Luc_T
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Hoe signaalswitch melding op tv uitschakelen na switch?

Ben één en ander nog eens gaan bekijken... De analoge kanalen stonden er inderdaad ook nog op. Met haar wat beverige 90 jarige handen kwam ze soms op analoge kanalen terecht en kreeg ze die melding op het scherm.

Oplossing: bij kanaal instellingen "digitaal" selecteren en opnieuw scannen.

 

Allemaal bedankt voor de genomen moeite!