Beantwoorden
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Hoe vaak kan men een Ci+ kaartje koppelen?

Elke keer men een ci+ kaartje in een televisie stopt krijg je enkele seconden een boodschap "bezig met koppelen". Eens 100% kan je kijken. 
Trek je dat kaartje uit dat toestel en stop je het in een ander, dezelfde boodschap.
Nu vraag ik me af, kan men dit oneindig vaak doen, of zit daar een limiet op?

Een beetje in navolging van mijn ander topic "Mediaplayer die 4:3 ondersteunt", ben ik zelf aan het opzoeken geweest hoe het op te lossen.

Ik heb al jaren een Enigma2 receiver staan om satelliet FTA te kijken. Duitse zenders zijn nog altijd interessanter via de satelliet als via de kabel. In het verleden al eens geëxperimenteerd met een telenet kaartje erin te steken (er zit immers ook een DVB-C tuner in) en dat werkt. Op één of andere manier doet die decoder na een jaar dat kaartje kapot. Dus continu erin laten is niet mogelijk.
Als er een oude film wordt uitgezonden kan ik het op die manier wel opnemen en daar kan ik qua output mee doen wat ik wil.

Maar goed, dat betekent elke keer dat kaartje erin, film opnemen, en wat later kaartje er weer uit. Als op die manier dat ci+je blokkeert haalt het natuurlijk ook niet uit...

14 reacties
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hoe vaak kan men een Ci+ kaartje koppelen?

Wel raar dat je zegt dat de kaart kapot gaat na een tijd

Ik weet wel dat je na 6 maand de kaart eens in de tv moet stekken maar kapote kaarten heb ik nog niet gehoord

Anders de update van de kaart uitzetten en als de kaart niet meer werkt weer update in toestel

Je spreekt over de kaart en de module in het toestel zit

Heb je al eens geprobeerd om een harde schijf aan de tv te hangen om zo op te nemen dit werkt ook

natuurlijk het bewerken is niet simpel daarna

Voor dat koppelen nog niets gehoord van limiet

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe vaak kan men een Ci+ kaartje koppelen?

De CAM met kaartje wordt altijd gekoppeld als je het insteekt. Laat je het in de tv, dan wordt het in principe niet meer gekoppeld. De tv houd dat bij. Ik kan mij voorstellen dat het geheugen waarin de tv de koppeling bijhoud het niet doet. Dat kan door een defect aan dat geheugen, maar ook door een interne batterij van de tv dit het niet meer doet. In dat laatste geval zal de tv ook andere zaken verliezen, zoals de juiste tijd.

thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 240
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Hoe vaak kan men een Ci+ kaartje koppelen?

ik heb al geweten dan de ci+ doorgelust achter digicorder niet wou koppelen, en rechtstreeks op de muur aansluiting of met t-splitter wel. maar behalve dat heb ik dat nog nooit weten niet lukken

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe vaak kan men een Ci+ kaartje koppelen?

Als de CI+ te lang uit de tv is, dan heeft de CI+ geen update meer gekregen voor de versleutering. Je kan dat twee zaken doen, geduldig wachten of contact opnemen met telenet om kaartje te reactiveren.

raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Hoe vaak kan men een Ci+ kaartje koppelen?

Allemaal erg vriendelijk voor die info, maar dat is eigenlijk niet wat ik vroeg... 

Wat ik me afvraag is of je een Ci+ kaart oneindig kan switchen tussen verschillende televisies, of dat er een limiet opzit, dwz of ze op een zeker moment niet meer zal willen koppelen? (Ik weet dat vrijwel niemand zulke situatie zal tegenkomen, vandaar mijn hoop dat iemand dat hier al eens "geprobeerd" heeft)

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hoe vaak kan men een Ci+ kaartje koppelen?

Geen limiet zou niet weten waarom zolang je een actieve tv abo geen probleem

En de kaart wordt op +- 02.00 bijwerkt de tv gids en de rest

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe vaak kan men een Ci+ kaartje koppelen?

@raverke95 normaal is de CI+ module constant versteken niet echt goed voor die module, de pinnetjes op de module vanbinnen kunnen verplooien zodat er geen contact meer gemaakt wordt met het toestel waar je deze in steekt.

mijn module zit al bijna 2 a 3 jaar in m'n toestel zonder problemen, werkt nog steeds, 

denk dat er enkele module's zijn van een bepaalde periode geleverd dat problemen geven, ken ook iemand die al aan zijn 2de of 3de module zit,

en lees op een ander forum dat er nog dit hebben.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe vaak kan men een Ci+ kaartje koppelen?

@luc55 die tv gids wordt paar keer per dag aangepast voor alle toestellen, misschien dat jouw toestel dan rond 2 uur de epg binnenhaalt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hoe vaak kan men een Ci+ kaartje koppelen?

De totale update is rond 02.00 uur de gewone zenders worden af en toe in de dag bijgewerkt nu minder dan vroeger

daarmee de fouten

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe vaak kan men een Ci+ kaartje koppelen?

Je mag de cam (de ci+ bestaat uit twee delen: de cam en daarin een smartcard) een oneindig aantal keren wisselen. De cam heeft een dubbele rij gaatjes. De gleuf in de tv heeft een dubbele rij pinnetjes. Als de cam steeds mooi in de juiste richting ingestoken wordt zal er geen probleem zijn. Maar bij een oneindig aantal keren verhoog je het risico dat je zo een pinnetje verstoort. Dan kan het serieus prutsen worden om dat pinnetje terug in lijn te krijgen. Als dat soms veranderen is zou ik het risico nemen. Als het regelmatig veranderen is, zou ik een extra ci+ nemen.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Hoe vaak kan men een Ci+ kaartje koppelen?


@raverke95  schreef:

Op één of andere manier doet die decoder na een jaar dat kaartje kapot. Dus continu erin laten is niet mogelijk.


DE vraag is wat er kapot gaat, de module of het kaartje? Ik veronderstel de module?

Dit zou erop kunnen wijzen dat deze te warm wordt, omdat hij de ganse tijd aan het werk is?

Misschien een instelling in de Enigma dat deze de CI+ niet aanspreekt als je die niet nodig hebt (vb tijdens kijken naar SAT TV)?

 


@raverke95  schreef:

Maar goed, dat betekent elke keer dat kaartje erin, film opnemen, en wat later kaartje er weer uit. Als op die manier dat ci+je blokkeert haalt het natuurlijk ook niet uit...


Bedoel je: de module eruit/erin of het kaartje?

Misschien wordt de module niet warm als je het kaartje zelf er uit neemt ??

 

Maar als antwoord op je oorspronkelijke vraag: op dat "koppelen" is er geen limiet.

raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Hoe vaak kan men een Ci+ kaartje koppelen?

M'n vraag is beantwoord, maar inderdaad het "waarom" de kaartjes sneuvelen in de Vu+ ontvanger weet ik tot op heden nog niet.

Ik heb heel lang een Vu+ Duo2 gehad waar ik toen een kaartje permanent in had. We keken toen erg vaak bepaalde opnames verder in de slaapkamer en dat ging daarmee. 

Allereerst begon het beeld gaan te stotteren, net alsof het enkele seconden niet gedecodeerd werd.

Die periode had ik één Philips tv in huis en een stuk of 3 Loewes van verschillende leeftijden. Eens het stotteren begon, werden de modules niet meer herkend in de Loewe tv's. In de Philips nog wel, maar die stotterde precies zoals in de Vu+. Ik heb het ooit geprobeerd om die kaart een week in die Philips tv te stoppen. Zelfs een keertje dat toestel + kaart 24u laten draaien zodat alle eventuele (her)activatiepulsen goed binnen kwamen. Enkele nachten standby, alles zonder beterschap. Telkens stopte het met een nieuw kaartje te gaan kopen in het Telenet center.

Nu waren dat telkens kaartjes die al enkele jaren oud waren. Toeval kan natuurlijk...

Het valt op dat de cam in die Vu+ altijd warm staat. 

Inmiddels een nieuwe box (Duo 4K). De cam voelt nog steeds warm aan, maar niet meer zó warm als in die vorige. Ik kan het natuurlijk nogmaals riskeren...

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe vaak kan men een Ci+ kaartje koppelen?

Als dat kaartjes waren die al enkele jaren oud waren, waren dat dan 2de hands kaartjes? Voor zover ik weet zijn de CAM's met kaartje bij Telenet altijd nieuw.

raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Hoe vaak kan men een Ci+ kaartje koppelen?

Op het moment dat "tv met een kaartje" op de markt gekomen is heb ik me er meteen 3 aangeschaft. Dat is nu toch al een jaar of 10 geleden denk ik...
Maar om je voor te zijn: van die alleroudste zijn er al eens gesneuveld, vervangen en opnieuw stuk gegaan in de Vu+.

De laatste keer dat ik er nieuwe ging halen stond er wel een hogere "rev" nummer op.