Beantwoorden
samcop
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Happy New Year! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Goed gevonden!

Hoe zendernummering aanpassen op digicorder?

Beste ,

 

Ik wil de zendernummering aanpassen ( digicorder ) maar het enigste dat ik zie zijn gewoon nrs onder mekaar en geen zenders op de rechterkant . Wat kan er mis zijn ?

 

mvg

 

Titel gewijzigd door Mathieu (mod) | Vorige titel: zendernummering

0 Likes
16 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe zendernummering aanpassen op digicorder?

@samcop  

Is dat op een tv box een digicorder of een digibox? 

Deze informatie is ook wel belangrijk je te helpen met je vraag. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
samcop
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Happy New Year! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Goed gevonden!

Hoe zendernummering aanpassen op digicorder?

digicorder 🙂

 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Hoe zendernummering aanpassen op digicorder?

@samcop   Als je zenders wil verplaatsen zie je in de linkerkolom hoe ze nu staan. Klik op elke zender die je wil verplaatsen op OK om ze in de rechterkolom te plaatsen. Eenmaal ze rechts staan moet je op de zender die je wil verplaatsen op OK duwen en dan kan je ze met pijltje omlaag en omhoog verplaatsen. Weer OK duwen is ze op die plaats zetten.

 

Hier is het goed uitgelegd.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Frank2830
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Hoe zendernummering aanpassen op digicorder?

Misschien heb ik het antwoord hier ergens al gemist 😪 . Sorry dan.

Ik weet hoe ik zelf de volgorde kan aanpassen aan mijn voorkeuren.

Mijn vraag is: Een aantal zenders zijn recent van naam veranderd (VTM, Play, ...). Er zit geen logica meer in de lijst; het is een soepje geworden.

Weet iemand of Telenet zelf plannen heeft om op korte termijn een meer logische volgorde in te voeren?

Ik heb een HD Digicorder DC-AD 2100.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Hoe zendernummering aanpassen op digicorder?

@Frank2830  Logica heeft er nooit in de lijst gezeten 🙂  o.a. Eén op nummer 2 en Vier op nummer 3 om maar 2 voorbeelden te geven.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe zendernummering aanpassen op digicorder?


@Frank2830   schreef:

Misschien heb ik het antwoord hier ergens al gemist 😪. Sorry dan.

Ik weet hoe ik zelf de volgorde kan aanpassen aan mijn voorkeuren.

Mijn vraag is: Een aantal zenders zijn recent van naam veranderd (VTM, Play, ...). Er zit geen logica meer in de lijst; het is een soepje geworden.

Weet iemand of Telenet zelf plannen heeft om op korte termijn een meer logische volgorde in te voeren?

Ik heb een HD Digicorder DC-AD 2100.

Daarom dient het zelf aanpassen van de nummering en daarom zal Telenet dat niet aanpassen.

Wat voor jou de logische volgorde is is daarom niet mijn logische volgorde.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe zendernummering aanpassen op digicorder?

Ik raad aan om de zenders niet naar eigen wens in te stellen. Dat is effe vervelend, maar is eigenlijk een kwestie van gewoonte. De reden dat ik dit afraad is dat je mogelijk bepaalde bijwerkingen niet gaat krijgen. Wat je wel kan doen is de tweede pagina van de zenderkaart afdrukken. De zenderkaart vind je hier. Zo heb je een geheugensteuntje bij de hand.

Ex-Netweter
 

Hoe zendernummering aanpassen op digicorder?

Ik ben het hier ook mee eens.

Vroeger hield ik mij ook bezig met altijd op alle toestellen (thuis, ouders, ...) terug de vertrouwde nummering in te stellen (zoals één op 1, vier op 4, vijf op 5, etc ...).

Ik heb 4 CI+ kaartjes, en het is toch iedere keer een gedoe, en op ieder toestel is het anders 🙄.

 

Ik doe dit nu ook al enkele jaren niet meer, en het went toch vlug om vtm op 1 te zien, en één op 2, etc... 😊

En als je dan eens op bezoek bent bij iemand die ook Telenet heeft, dan weet je de zenders vlug te vinden als die hetzelfde nummer hebben als thuis.

Padalby
Professional Meerweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

Hoe zendernummering aanpassen op digicorder?

ieder zijn ding : ik verander altijd de volgorde : ik heb geen uitstaans met de reklaamzenders,

niets veranderen ???????

0 Likes
samcop
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Happy New Year! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Goed gevonden!

Hoe zendernummering aanpassen op digicorder?

hoi ,

 

bedankt voor antwoord ..ja de weg ken ik maar ik zie gewoon geen zenderlogo's etc enigste dat ik zie zijn witte cijfers op een zwarte achtergrond ;;;

 

0 Likes
Frank2830
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Hoe zendernummering aanpassen op digicorder?

Janne Man, je spreek van "mogelijk bepaalde bijwerkingen". Kan je me zeggen wat die zijn?

0 Likes
Frank2830
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Hoe zendernummering aanpassen op digicorder?

Akkoord met wat je zegt VoodooKing. Maar enige minimale logica zou toch zijn: VTM 1, 2, 3, .. en ook Play 2, 3, 4, ... na mekaar.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe zendernummering aanpassen op digicorder?


@Frank2830  schreef:

Janne Man, je spreek van "mogelijk bepaalde bijwerkingen". Kan je me zeggen wat die zijn?


Ik heb er geen idee van hoe elk verschillend tv-toestel reageert. Als je de optie automatisch bijwerke afgezet hebt, dan weet je dat je geen bijwerkingen krijgt. Als je die niet afgezet hebt of als deze optie niet aanwezig is in je menu, dan zal je mogelijk geen bijwerking krijgen als een er een zender bij komt of verplaatst wordt naar een kanaalnummer dat jij al gebruikt. Het kan ook zijn dat die dan het eerste niet bezette kanaalnummer krijgt of op het einde van de reeks of nog wat anders.

Ik kan mij ook voorstellen dat sommige toestellen dat bezette kanaalnummer toch gaan gebruiken en je de zender die op dat kanaal stond, niet meer terug vindt.

 

De marketing keuze van VTM en SBS begrijp is een beetje, maar ik vind het een domme keuze. Tot drie zenders met een cijfertje uit elkaar houden, gaat nog. Maar nu: wat is VTM 4? Wat is Play 5? Ook het verschil in type is volgens mijn aanvoelen moeilijk te onthouden. Met een naam lijkt me dat toch gemakkelijker. Dure consultants zullen dat aangeraden hebben.

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Hoe zendernummering aanpassen op digicorder?


@samcop  schreef:

hoi ,

 

bedankt voor antwoord ..ja de weg ken ik maar ik zie gewoon geen zenderlogo's etc enigste dat ik zie zijn witte cijfers op een zwarte achtergrond ;;;


Voeg eventueel een foto toe van het het er bij je uitziet. Lijkt me eerder dat je digicorder wat kuren heeft. Heb je hem al eens proberen resetten (met behoud van opnames dan wel)?


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.