Beantwoorden
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Hulp nodig met signaalswitch op Philips 20PF4121/01

Hallo, gisteren probeerde ik bij mijn moeder de signaalswitch toe te passen op haar tv van Philips 20PF4121/01. Echter lukte het niet ondanks de richtlijnen op de website van telenet. Kan iemand me helpen met dit model van tv om de signaalswitch uit te voeren of is het nodig dat ze een nieuwe tv koopt? Onder menu vind ik : beeld-geluid-diversen-installatie-helderheid-kleur-contrast-scherpte-kleurtemperaruur.   Onder installatie (ik vermoed toch dat ik daar moet zijn) : taal-land-automatisch-handmatig-sorteren.... echter als ik automatisch kies wordt er wel gescand maar alles is terug als voordien. Alavst bedankt als julle kunnen helpen👍

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Signaalswitch Philips 20PF4121/01

Tags (1)
0 Likes
17 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hulp nodig met signaalswitch op Philips 20PF4121/01

@Friend  

Volgens de specificaties van dit toestel is er geen DVB-T tuner aanwezig enkel een DVB-C tuner. Dat wil dus eigenlijk gewoon zeggen dat je de signaal switch er niet op kan doen omdat je geen digitale ontvanger erin hebt zitten en enkel een analoge ontvanger. 

 

Je kan eventueel de aangereikte oplossing van je zelf gebruiken : koop een nieuwe tv. Maar de andere oplossing is huur een digicorder of een digibox of een tv box bij Telenet in je pakket. Op die manier kan je dan ook digitale tv ontvangen zonder dat je direct een nieuw toestel moet aankopen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hulp nodig met signaalswitch op Philips 20PF4121/01


@patrick37  schreef:

@Friend  

Volgens de specificaties van dit toestel is er geen DVB-C tuner aanwezig enkel een DVB-T tuner. Dat wil dus eigenlijk gewoon zeggen dat je de signaal switch er niet op kan doen omdat je geen digitale ontvanger erin hebt zitten en enkel een analoge ontvanger. 

 

Hier spreek je volgens mij jezelf tegen. Als er een DVB-T tuner inzit, zou dat betekenen dat er wel een digitale ontvanger inzit. DVB-T staat immers voor Digital Video Broadcasting-Terrestrial.

Dit is een ander type dan wat je nodig hebt voor ontvangst via de kabel (DVB-C).

 

Overigens geloof ik dat dit model TV ook geen DVB-T aan boord heeft, maar enkel een analoge VHF/UHF tuner.

 

https://www.p4c.philips.com/files/2/20pf4121_01/20pf4121_01_pss_engie.pdf


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hulp nodig met signaalswitch op Philips 20PF4121/01

@Arnie 

Bedankt voor de correctie , iets te ijverig geweest met het typen van de tekst 😞 

Want wat je zegt is correct en heb het er net andersom ingezet dat was niet de bedoeling. 

 

EDIT : heb het aangepast 🙂 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Hulp nodig met signaalswitch op Philips 20PF4121/01


@patrick37  schreef:

@Friend  

Volgens de specificaties van dit toestel is er geen DVB-T tuner aanwezig enkel een DVB-C tuner.


Nu is het nog steeds fout! Er zit helemaal geen digitale Tuner in! Geen DVB-T en geen DVB-C!

Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Hulp nodig met signaalswitch op Philips 20PF4121/01

Bedankt @patrick37 en @Arnie voor jullie snel antwoord.

Het heeft dan geen zin meer dan ik verder zoek naar oplossingen die er niet zijn 😉

Er zit dan niets anders op dan een nieuwe tv kopen, dat lijkt me de beste investering aangezien het toestel toch al een zekere leeftijd heeft.

Daar kan ze dan ook een Chromecast Google tv op aansluiten als ze daar later zin in heeft.

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hulp nodig met signaalswitch op Philips 20PF4121/01


@patrick37  schreef:

Volgens de specificaties van dit toestel is er geen DVB-T tuner aanwezig enkel een DVB-C


Volgens mij is het nog altijd niet juist. Sorry.

Deze TV heeft zover ik kon vinden geen DVB-C, en ook geen DVB-T., enkel maar een analoge tuner. Die analoge tuner is voorzien van "PLL Digital Tuning" wat misschien voor verwarring zorgt, maar daat wil gewoon zeggen dat de afstemming van de tuner digitaal gebeurd.

De TV heeft zover ik kan beoordelen geen DVB tuner om digitale TV signalen te ontvangen.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hulp nodig met signaalswitch op Philips 20PF4121/01

@Ex-Netweter en @Arnie 

Klopt heb nog eens door de specs gelopen :

Schermafbeelding 2021-10-02 om 13.27.07.png

 

Heb het verkeerd gezien sorry mijn fout ! Heb niet goed gelezen in dit geval in de specs ! 

Jullie hebben 100 % gelijk. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hulp nodig met signaalswitch op Philips 20PF4121/01

neen tv is gedaan enkele met box gaat werken

beste iets anders kopen

https://toestellen.telenet.be/samsung-fhd-32-tv-ue32t4000awxxn-tn-2111579.html

en een klein model verkopen ze niet meer

https://www.electrodepot.be/nl/tv-high-one-hi2409hd-mm.html

 

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Hulp nodig met signaalswitch op Philips 20PF4121/01


@Arnie schreef:
De TV heeft zover ik kan beoordelen geen DVB tuner om digitale TV signalen te ontvangen.

Inderdaad. Maar de TV heeft wel:

  • een Scart ingang (analoog).
  • een DVI-I ingang (digitaal).
  • en aan de zijkant nog audio/video (3 * cinch) en S-video

Je kan er dus in theorie een digibox op aansluiten, of een externe DVB-C tuner:

  1. analoog via de SCART ingang (achteraan) of de AV ingang (zijkant).
  2. ofwel digitaal via een HDMI naar DVI-I converter kabel.

20pf4121 aansluitingen.png

 

Maar veel plezier zal je er waarschijnlijk niet aan beleven wegens de lage schermresolutie (51 cm VGA scherm =  640 * 480p) 🤔.

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hulp nodig met signaalswitch op Philips 20PF4121/01

Als ik me niet vergis heb je met de DVI ingang geen geluid. Je moet dan ook nog bijkomend de tulpaansluitingen gebruiken.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Hulp nodig met signaalswitch op Philips 20PF4121/01

Inderdaad.

Er moet nog een apart audiokabeltje aangesloten worden op "DVI AUDIO in"

DVI-I is eigenlijk bedoeld om de TV als PC monitor te gebruiken (waarbij beeld en geluid apart komen). Nog van voor de tijd van HDMI 🙂

 

Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Hulp nodig met signaalswitch op Philips 20PF4121/01

@luc55 

Inderdaad dat wordt een nieuwe Tv...online kopen zit er niet in liever in een winkel zei ze. Zal ik ook niet snel doen online een tv aankopen. Een 32" is wat groot voor waar hij komt (kleine keuken zitplaats dicht bij scherm). 24" is het kleinste dat ik momenteel vind, wat me prima lijkt want hij mag iets groter. 

 

 

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hulp nodig met signaalswitch op Philips 20PF4121/01

leuk te horren dat je de midden stand steunt veel hoor je dat niet meer  de prijs geeft bij iedereen de doorslag vrienden dat dringend iets nodig hadden gaan naar breda de rode winkel dat iedereen kent je ziet er veel belgen lopen en ze hebben merk producten je moet wel zien online dat op stock is

je kan wel niet eco cheques betalen maar wel een parking voor de deur

0 Likes
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Hulp nodig met signaalswitch op Philips 20PF4121/01

@luc55  nieuwe tv komt uit grote keten dat noem ik niet de middenstand steunen. 

De tv’s vlogen daar de deur uit...veel mensen zitten met hetzelfde probleem door de aanpassingen bij Telenet en niet enkel mensen met tv’s ouder dan 10 jaar, tot onze verbazing zijn er bij de kleinere tv’s nog steeds tv’s waar je de signaalswitch niet kan doen. Die informatie klopt dus niet van Telenet. 

 

We moeten inspanningen leveren om voor het milieu te zorgen, de middenstand steunen, enz....maar er wordt hoger op veel gedaan om dat tegen te werken!

 

Veel mensen zoals mijn moeder mogen hun tv dat nog prima werkte naar de container brengen en investeren in een nieuw toestel. Merci Telenet!

0 Likes