24754
netweters
|
152372
antwoorden
|
20696
vragen
|
Telenet: Uitgesteld TV kijken, ook terugkijk tv genoemd, ook interactiviteit genoemd, werkt ook zonder dat je een internet abonnement hebt bij Telenet (sommige personen op de klantendienst beweren dat je een internetabonnement moet hebben, maar dit klopt niet.
Werkt het uitgesteld kijken na vervangen van de modem of router, niet meer, zie dan het volgende na.
De router heeft 4 netwerkaansluitingen (ethernetpoorten) die je via een UTP kabel verbindt. De UTP kabel (netwerkkabel) sluit je aan op je digibox of digicorder en de andere kant op de router.
Deze netwerkkabel moet aangesloten worden op POORT 1 van de router. Is deze aangesloten op een van de andere poorten 2,3 of 4, dan werkt de interactiviteit NIET.
Nota: het zou kunnen dat het ook nog wel werkt via poort2, maar via poort 3 of 4 zeker niet. Sommige techniekers (gestuurd door Telenet) sluiten de kabel op bvb poort 4 aan, omdat ze onvoldoende kennis hebben.
Versteek dan de kabel van poort4 naar poort1
Titel gewijzigd door Filip (mod) | Vorige titel: Uitgesteld tv kijken, terugkijk tv, interactiviteit
Opgelost! Ga naar oplossing.
@StefaanH schreef:Voor de volledigheid: wanneer je in deze thread het woord "modem" ziet staan zou daar eigenlijk HGW moeten staan. De HomeGateWay is een combo toestel dat drie toestellen in één is, een modem, een router en een switch.
Telenet gebruikt de term HGW niet meer, dus gebruik ik hier ook liever Modem om in lijn te blijven met de klantendienst. Niet iedereen die hier langs komt is bekend met alle termen.
@Willy2430 schreef:Wat bedoel je met: 'terugkijk tv werkt ook via (internet) van een andere provider?
Werkt terugkijk tv dan ook als je de UTP kabel rechtstreeks verbindt van de Telenet digibox/digicorder naar een netwerkpoort op de router van een andere provider (bvb. proximus, scarlet, of andere) ?
Luc zegt ook nog “via de app”; dus in de Telenet TV-app kan je Terugkijk TV gebruiken via eender welke internetverbinding . Beetje irrelevant voor jouw originele bericht.
Een Digibox of Digicorder zal je niet interactief krijgen op een niet Telenet-verbinding (of zelfs bij Telenet op een modem die niet de jouwe is)
@janne_man schreef:Als enkel tv abonnee heb je inderdaad maar één poort nodig. Klanten met internet kunnen alle poorten op dezelfde manier gebruiken.
En als je meerdere TV's hebt?
Hij heeft een modem van telenet gewoon om de digibox of digicorder interactief te geven was vroeger zo
zonder internet pack er werkt maar 1 poort zoals hij zegt
Dan zal nog een digibox of digicorder interactief moeten maken ze staan dan in mijn telenet
en horen bij jouw adres en toestel
Zoals gezegd werkt de interactiviteit (terugkijk tv) alleen via poort 1 (indien enkel tv abonnee).
Ik vraag me af of dit via een instelling in de modem is of een instelling bij Telenet zelf ?
Weet iemand hoe je kan aanloggen in de modem en de instellingen bekijken?
De enige manier om (en dan nog beperkt) aan de settings van de Telenet combo modem/router te geraken is via uw persoonlijke "Mijn Telenet". Daar is een rubriek met de settings die je als klant kan aanpassen of bekijken.
Ik weet niet of je als TV klant zonder internet wel een "Mijn Telenet" hebt .... Eigenlijk twijfel ik eraan want dat is een website, en zonder internet ....
@Master-Magic schreef:@StefaanH Iedereen dat klant is bij Telenet heeft een my Telenet pagina, ik heb ook enkel tv van Telenet en heb ook een my Telenet account.
Alweer wat bijgeleerd 😉
Ik heb als TV abonnee, inderdaad ook een MyTelenet account, maar het enige wat ik daar kan zien of aanpassen, is mijn profiel info, mijn facturen en de digicorder info (type, serienummer,..).
Bij de modem was ook een plakker met WiFi login gegevens. Ik kan met mijn gsm op deze wifi verbinden, maar omdat ik geen internetabonnement heb bij Telenet, kan ik voorlopig niets met deze wifi doen. De netwerknaam van de wifi kan ik via MyTelenet ook niet wijzigen. Dit gaat waarschijnlijk enkel met een internetabo.
@Willy2430 schreef:
Bij de modem was ook een plakker met WiFi login gegevens. Ik kan met mijn gsm op deze wifi verbinden, maar omdat ik geen internetabonnement heb bij Telenet, kan ik voorlopig niets met deze wifi doen. De netwerknaam van de wifi kan ik via MyTelenet ook niet wijzigen. Dit gaat waarschijnlijk enkel met een internetabo.
Mogelijk kan je aan de klantendienst wel vragen om de Wi-Fi uit te schakelen. Heeft immers weinig nut.