Beantwoorden
Gevallenengel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Is mijn TV geschikt voor de signaalswitch?

  • Kan ik, op voorhand, testen of mijn toestel klaar is voor de switch.  Ik kijk momenteel analoog en ben niet van plan om dit in de nabije toekomst te veranderen.  Ik heb geen flauw idee hoe oud mijn tv toestel is (cadeautje).  Ik krijg in ieder geval niet dezelfde screens als aangegeven in het instructiefilmpje op telenet.be.  
0 Likes
11 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Is mijn TV geschikt voor de signaalswitch?

@Gevallenengel 

Ja dat kan nu. Met merk en model valt op te zoeken of het toestel een DVB-C tuner heeft.

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Is mijn TV geschikt voor de signaalswitch?

@Gevallenengel  Achteraan op uw TV toestel hangt normaal gezien een plaatje met merk, Type enz. Eventjes overschrijven en hier posten.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gevallenengel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Is mijn TV geschikt voor de signaalswitch?

JVC LT-22HD4WU 

Toestel is zeker zeven jaar oud, kan nergens nog een handleiding vinden of technische fiche.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Is mijn TV geschikt voor de signaalswitch?

@Gevallenengel dit gevonden voor je tv 

Tuner

  • TNT HD (DVB-T) (MPEG-4), Kabel (DVB-C)

Interface CI+

  • Ja

8 jaar oud 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Is mijn TV geschikt voor de signaalswitch?

@GevallenengelDeze tv heeft geen DVB-C tuner. Dus niet geschikt voor digitale ontvangst via de kabel. Zie hier een handleiding (niet in het Nederlands).

0 Likes
Ex-Netweter
 

Is mijn TV geschikt voor de signaalswitch?


@Gevallenengel  schreef: Ik kijk momenteel analoog en ben niet van plan om dit in de nabije toekomst te veranderen.

Gezien je met jouw toestel (zonder CI+kaartje) alle zenders van het Compact signaal kan ontvangen, is er toch geen enkele reden om nog langer analoog te kijken ?

Gevallenengel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Is mijn TV geschikt voor de signaalswitch?

Ik kan dus niet alle zenders van compact signaal ontvangen aangezien mijn televisie geen dvb-c tuner heeft, volgens bovenstaande reacties. Nieuw, goedkoop, toestel kopen dus, financieel is digitale televisie niet de beste optie.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Is mijn TV geschikt voor de signaalswitch?

@janne_man volgens wat ik vond is DVB-C wel mogelijk, is een DVB-T/C tuner....

 

https://www.darty.com/nav/achat/hifi_video/televiseurs-led/grand_ecran_led/jvc_lt-22hd4wu_led.html#p...


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Is mijn TV geschikt voor de signaalswitch?

@Master-Magic 

Op de pagina dat jij aangeeft staat dat inderdaad. In de Franse handleiding naar dewelke ik verwees staat enkel dvb-t vermeld. Het is goed mogelijk dat de toegang tot dvb-c beperkt wordt door de landkeuze. Conclusie: ik weet het niet.

 

@Gevallenengel

Met behulp van de Franse handleiding kan je proberen om digitaal af te stemmen. Doe dat als je wel wat tijd hebt.

Een eerste poging kan je doen door naar de handleiding te gaan op pagina 61: "Recherche manuelle numérique".  Zoek op volgende frequenties: 298000 en 290000 voor tv en 120000, 128000, 306000 en 314000 voor de radiozenders.

 

Als dat niet lukt zal je allicht een ander land dan België of Frankrijk moeten selecteren. Mogelijk gaan dan ook de opgeslagen analoge zenders verdwijnen. Kies dan één van volgende landen: Zweden, Oostenrijk, Nederland. De landkeuze staat los van de taalkeuze. Je moet dan in de instellingen kijken of je de mogleijkheid hebt om het Netwerk (réseau) op te geven en daar geef je 32 op als je in Vlaanderen woont of 42 als je in het Brusselse gewest of Wallonië woont. De zoekfrequentie is dan 290000 kHz.  kan je ergens QAM ingeven dan wordt dan 256 en tenslotte de symboolfrequentie of symbol rate 6875.

 

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Is mijn TV geschikt voor de signaalswitch?

het ziet er oke uit voor de tv

doe een test zoals hierboven wordt uitgelegd

het is niet dat een tv dvb t is dat het niet werkt

in het verleden meer meegemaakt dat het wel werkt

zeker bij Franse discount modelen

https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Switch-analoog-naar-digitaal-tv/td-p/80901

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Is mijn TV geschikt voor de signaalswitch?

Tien jaar geleden, bij de vernieuwing van de keuken, besliste ik om er een kleine tv te hangen. Er was geen plaats meer voor een radio. Ik kocht een Philips 19pfl5404h. Deze heeft een dvb-c tuner. Op het plaatje achteraan staan de landen waar men dvb-c kan ontvangen met dat toestel. België staat er niet bij. Als je bij de installatie België kiest, geen dvb-c. Het toppunt is echter dat als je in het verborgen menu gaat (waarborg vervalt beweert Philips als men hier iets veranderd), kan men België wel instellen als land dat dvb-c heeft. Vermits in die tijd er nog geen 'tv met een kaartje' was, heb ik lang geprutst om de vrije zenders te ordenen. Toen Telenet zijn CI+ op de markt bracht, ben ik direct die gaan kopen. Dat werkte perfect. Een paar jaar later verdween de klank bij een aantal zenders. Deze tv ondersteunt geen AAC. Op dit ogenblik komt dit neer dat het klankaanbod ongeveer gehalveerd is. Vermits met het compactsignaal niet in AAC uitgezonden wordt, kan daar alles ontvangen worden.

0 Likes