Beantwoorden
krism23
Professional Beetjesweter
Berichten: 12
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

LG magic remote

Ik heb een LG tv aangeschaft en daarbij dus een LG magic remote bijgekregen. Ik ben er wel in geslaagd om die in te stellen zodat de digibox kan bediend worden ttz. ik kan kanalen verzetten en de digicorder gaat uit wanneer ik de tv uit zet.

Nu zou ik ook graag de tv-gids en de menu van opnames ed. kunnen oproepen. Maar dit lukt me niet.

Als ik de tv-gids knop indruk krijg ik wel de tv-gids te zien met alle programma's maar als ik er dan een kies krijg ik een scherm met de melding: 'Geen CI+ geinstalleerd'. Uiteraard want ik heb een digicorder.

 

Heeft er iemand dit al ooit aan de praat gekregen?

Zou dit wel lukken met de nieuwe telenet tv-box?

0 Likes
20 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

LG magic remote

Je gebruikt best de ingebouwde TV-Gids op de TV-Box denk ik. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

LG magic remote

@krism23  u wil eigenlijk van uw LG remote een universele remote maken voor al uw apparaten te bedienen die aan de tv gekoppeld zijn. Zou gewoon eens googlen of er bepaalde codes zijn om het zo in te stellen. Ik weet niet of het gaat lukken met de toestellen van Telenet maar het is het proberen waard lijkt mij.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

LG magic remote

Ik heb een TV-box en kan met de afstandsbediening van de TV-box mijn Samsung TV en Samsung Soundbar bedienen. Je kan natuurlijk hiermee niet alles van de TV en de soundbar bedienen.

Als ik de TV-box aanzet dan gaan de TV en de soundbar mee aan. Het geluid van de soundbar kan ik ook instellen met de AB van de TV-box. De afstandsbedieningen van de TV en de soundbar worden nog nauwelijks gebruikt. Enkel bij zeer specifieke handelingen/instellingen. Vóór mijn TV-box had ik een Logitech Harmony One universele afstandsbediening. Deze Harmony heb ik nu verkocht.

Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

LG magic remote

Kan je jouw afstandsbediening instellen voor het merk Arris ?

0 Likes
Ex-Netweter
 

LG magic remote

Eigenlijk is het al een redelijk universele afstandbediening aangezien ik kanalen kan verzetten op de digicorder. 

Mijn vraag is eerder hoe kan ik nog meer dingen doen op de digicorder met die afstandbediening

0 Likes
Ex-Netweter
 

LG magic remote

@Area57_1 Die staat er niet tussen

0 Likes

LG magic remote

@Ex-Netweter als ik het goed begrijp gebruik je de telenet afstandsbediening ipv die meegeleverd met je tv?

Maar als ik de afstandsbediening van mijn tv bekijk heeft die een pak meer mogelijkheden dan die prul van telenet

0 Likes
Ex-Netweter
 

LG magic remote

@Ex-Netweter 

Sorry, maar dan heb je niet goed gelezen.

Ik kan met de AB van Telenet zappen, alle toestellen aan en uit zetten en het geluid regelen van de soundbar. Daardoor heb ik de andere AB's meestal niet nodig.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

LG magic remote

@krism23 

Je spreekt over 4 verschillende aansluitmogelijkheden.

Welke heb je eigenlijk?

Je kan ook al eens kijken of het toestel dat je hebt geactiveerd is in mijn Telenet. Mocht daar wat schelen eerst Telenet contacteren. Zonder deftige activatie kan je geen zinnige resultaten verwachten van het toestel.

Groeten

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

LG magic remote

@Ex-Netweter oke, maar dan verlies je toch functionaliteit van je tv AB want die van mij heeft bv. een aantal knoppen om direkt naar toepassingen te gaan, heeft een muis-pointer, ...

 

Nu ik vermoed dat je een AB van een tvbox van telenet hebt, want die van een digicorder is heel beperkt

0 Likes
Ex-Netweter
 

LG magic remote

@louishufk waarom zou mijn tv bij telenet moeten geregistreerd zijn om goed te kunnen werken? Het gaan gewoon over een een AB die ik wil gebruiken om de digicorder te bedienen.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

LG magic remote

@Ex-Netweter 

Uw tv moet niet geregistreerd worden.

Maar omdat je sprak over digibox, digicorder, CI+, tv-box, kreeg ik de indruk dat er iets fout zat met de activering.

Als dat niet het geval is mag je alles wat ik geschreven hebt verticaal klasseren.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

LG magic remote

Voor alle duidelijkheid dan:

ik heb een digicorder  + lg smart tv + lg magic remote. Op zich werkt alles prima. Ik kan met de ab ook alles tegelijk opzetten en afzetten. Dus het universele stuk van de AB werkt ook voor de digicorder.

Echter zijn er 2 zaken die ik niet werkende krijg wat ik toch wel graag zou hebben:

1) als ik de tvgids knop druk, krijg ik netjes een digitale tvgids te zien, maar als ik dan een programma kies krijg ik de melding dat er geen CI-module is gevonden. (dit klopt want die zit er ook niet in), maar hier zou ie naar de hdmi van de digicorder moeten kijken.

2) hoe geraak ik met de magic remote in de menu van de digicorder?

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

LG magic remote

Blijkbaar is er in de magic remote van LG weinig in te stellen dit in tegenstelling tot een universele afstandsbediening zoals bijvoorbeeld eentje van Harmony.

 

Dat je de melding krijgt van dat er geen CI in zit is vermoedelijk omdat je met de magic remote de tvgids opent en de tv dan wil zappen vanuit de tvgids ipv dat de digicorder zapt.

Ziet die tvgids er trouwens hetzelfde uit als die van op de digicorder?

 

Hier op Netweters zijn er al vragen over de magic remote geweest. Zie hier en hier.

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.