Beantwoorden
Dumè
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Leesbaarheid datum en uur sinds laatste update

Sinds de laatste update vorige week is de daum en het uur zéér slecht leesbaar op het scherm. Waarom toch zo klein, vroeger was dit wel goed leesbaar.
graag een aanpassing AUB.
veel mensen klagen hierover.

0 Likes
10 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Leesbaarheid datum en uur sinds laatste update

Jij bent nochtans de eerste die ik erover zie klagen. Als ik nu nog zou weten waar je het juist over hebt. Datum en uur waar? (Op je computer, smartphone, tablet, ...)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Sandor
Experienced Meerweter
Berichten: 82
De vernieuwde WIGO? Topicwurm! Smile! My smart Valentine

Leesbaarheid datum en uur sinds laatste update

@Dumè Je hebt het dan over de update op de Digicorder/Digibox? Je mag ons jouw feedback steeds via Twitter of Facebook bezorgen. We bezorgen deze dan graag aan onze collega's.

Sander

Do it with passion or not at all.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Dumè
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Leesbaarheid datum en uur sinds laatste update

Idd, update automatische update digicorder enkele dagen terug. Geen Twitter of smoelenboek, dus geef maar door aan jullie collega's.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Leesbaarheid datum en uur sinds laatste update

Dat verklaart mijn onwetendheid; ik heb geen digicorder. (Sorry!)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Leesbaarheid datum en uur sinds laatste update


@Dumè schreef:

Idd, update automatische update digicorder enkele dagen terug. Geen Twitter of smoelenboek, dus geef maar door aan jullie collega's.


Bedankt. Alle feedback die we krijgen over de update van het menu geven we door. De collega's gaan er mee aan de slag!


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
JoBu
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Trick or treat? Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

Leesbaarheid datum en uur sinds laatste update

De teksten (datum en uur, filminhoud, ...) bij het opvragen van info over een programma zijn inderdaad wat te klein (ook op een 80cm TV) sedert de laatste update. Het voordeel is wel dat de gekregen info wel uitgebreider is tegenover vroeger, maar het moet wel leesbaar zijn vanuit je zetel of bed. Bij het kijken op tablet of PC zijn die kleinere letters geen zo'n probleem.

0 Likes
lork
Experienced Beetjesweter
Berichten: 2
Alles op zijn plek! Netjes! It's your fifth party! Primeur!

Leesbaarheid datum en uur sinds laatste update

Beste Suzy,
Graag ook de volgende feedback op de laatste update van de Digicorder doorspelen gezien ook ik geen gebruik wens te maken van Twitter of Facebook.

- Ik vind het persoonlijk geen vooruitgang dat je tijdens het navigeren door menu's zoals opnames/gepland/etc. en dan het verder inbladeren op een specifieke opgenomen serie en submenu's steeds een vaste achtergrond krijgt en niet langer de doorkijk achtergrond van vroeger. Vroeger kon je op de achtergrond nog een zender of opname volgen (welliswaar deels verduisterd), nu kan je dit niet meer zien (enkel nog horen) en is er dus een vaste achtergrond afbeelding. Dit stoort me enorm want ik was gewend tijdens het kijken van een uitzending/opname even door de menu's te navigeren zonder echt iets te missen van het beeld.
- Voortaan staan de submenu's van opnames "opgenomen, gepland, conflicten, manueel" niet alnger als hoofdselectie menu's maar als tabbladen. Dit neemt veel meer scherm ruimte in en zorgt vooral voor het effect dat je niet langer naar boven kan scrollen door de lijst waardoor je vroeger onderaan de lijst uitkwam. Dit houdt in dat je ook niet meer met de fast forward en backward knop kan springen per pagina in de lijst van items (zoals page down/page up). Je moet nu voor hoe lang de lijst ook is zoveel keer op de knop naar beneden duwen om onderaan de lijst uit te komen ... dit is erg storend, want dat haalt het gebruiksgemak volledig weg dat er vroeger was. Ik zie het nut van deze update in GUI absoluut niet in.
- Verder is er in de GUI update omdat alles voortaan in 1 scherm gepropt zit geen ruimte meer om de title van een aflevering in een serie weer te geven, dat er bij de vorige versie nog wel was ... Dit is ook geen vooruitgang. Er is in mijn ogen net minder ruimte voor informatie. Ook de begeleidende tekst moet nu in een veel korte tekst ruimte passen dan voorheen toen je nog in een apart menu voor "meer info" kon gaan waar je dan een uitgebreide tekst kon lezen (die er vaak ook was!).

Ik huur de Digicorder dus kan ik wellicht geen rollback van update vragen, maar stel dat ik de Digicorder zou kopen, kan ik dan wel afdwingen welke versie/update ik wens te gebruiken (zolang die compatibel is met de rest van de Telenet services die ik specifiek funcitoneel wens te zien).

Kortom, ik vind de laatste update van de Digicorder, die pas vorige week naar me gepushed werd, een stap achteruit in plaats van vooruit. Ik keer dan ook graag terug naar de vorige, maar begrijp alvast dat ik als huurklant hierop geen aanspraak maak. Ik kan allene maar hopen dat meerdere mensen deze feedback met me delen en een volgende spoedige update snel weer het een ander "rechtzet".

Alvast bedankt deze feedback door te spelen aan het software ontwikkelingsteam.

Mvg
lork

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Leesbaarheid datum en uur sinds laatste update

Bedankt @lork, we hebben je feedback doorgegeven.

 

Ik ga wel al even verduidelijken dat ook wanneer je een digicorder aankoopt, je de UI updates niet kan tegenhouden. Alle boxen ondergaan de update om er zeker van te zijn dat ze de nieuwste features en bugfixes uniform hebben gekregen.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Leesbaarheid datum en uur sinds laatste update

@Suzy het zal wel niet veel uitmaken, maar ik zou hier toch graag aan toevoegen dat mijn madam en ikzelf de huidige menustructuur ook een ferme stap ACHTERUIT vinden qua gebruiksgemak en overzicht.

 

Worden zulke dingen eigenlijk op een of andere manier uitgetest of aan een relevant aantal testpersonen voorgeschoteld alvorens in productie te gaan? Of is het een een zeer beperkt aantal personen die zoiets uitstippelen en iedereen moet er dan maar mee leven?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Leesbaarheid datum en uur sinds laatste update

@StefaanH, nieuwe UI ontwikkelingen ondergaan zowel intern als extern uitgebreide testen. Kan je ons even vertellen wat er voor jou een stap achteruit is gegaan? Feedback is altijd welkom. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes