Beantwoorden
JéPéTé
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Moeten toestellen binnengebracht worden na verhuis?

Ik ben onlangs verhuisd en heb er een nieuwe aansluiting.
Mijn huis is verkocht en de nieuwe eigenaar (reeds jaren telenetklant) terug de telenetaansluiting gebruiken.

Ik nam heb mijn digibox + afstandsbediening binnengebracht is een telenetwinkel waar men mij zei dat alles in orde was en ik geen andere toestellen moest binnenbrengen. Ik heb zelfs foto's genomen van de installatie (decoder denk ik) en doorgestuurd via chat naar de klantendienst.

Toch kreeg ik een mail dat er 249 € zou aangerekend worden zolang ik het toestel niet binnenbracht.

Na contact met klantendienst eerst telefonisch nadien(na 2e mail) via chat verzekerde men mij dat alles in orde was er er niets zou aangerekend worden. Toch werd er 249€ aangerekend (restwaarde decoder).

Ik vraag mij af hoe dit nu moet ...... die decoder, blijft die tot de nieuwe eigenaar die in gebruik neemt, of moet ik die TOCH afbreken en terugsturen?

Die mensen van de klantendienst, waaraan ik reeds uren mee bezig ben geweest, weten het ook niet of geven mij verkeerde info.

HELP !!

Bedankt voor je antwoordje.

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Toestellen binnenbrengen na verhuis

6 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1134
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Moeten toestellen binnengebracht worden na verhuis?

Staat in de mail dan niet over welk toestel het juist gaat? En heb je van de Telenet winkel geen bewijsje gekregen dat je de decoder binnen bracht?

Versta ik het goed: het abonnement in je nieuwe huis is een nieuw abonnement en het vorige werd afgesloten? Het is dus geen verhuis wat Telenet betreft.


De juiste info kan je hier vinden: Telenet-abonnement opzeggen? 
Bij het stoppen van je abonnement moet je al je gehuurde decoders alsook de modem (uitzondering voor zeer oude modellen) en eventuele gehuurde wifi-boosters (pods, access points, powerlines) binnen brengen!
Gezien het bedrag lijkt het me sterk dat het om slechts 1 toestel zou gaan.

 

Indien het toch om een verhuis zou gaan dan neem je alle gehuurde toestellen mee, maar laat je de modem wel hangen (beetje vreemd, maar bon). Wat meenemen en installeren bij verhuis? 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Moeten toestellen binnengebracht worden na verhuis?

@WG94 die 249€ is de waarde van een digicorder of tv box als je alles opzegt of verhuist.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1134
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Moeten toestellen binnengebracht worden na verhuis?

Maar het zou gaan om een Digibox, die kosten slechts €99 nieuw (prijslijst tv). De restwaarde is trouwens praktisch nooit het volle bedrag, deze neemt immers af afhankelijk van de leeftijd van het toestel.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Moeten toestellen binnengebracht worden na verhuis?

@WG94 toen ik mijn tv box had opgezegd en m'n internet had ik op de rekening ook 249 euro aangerekend gehad voor de tv box, en die was al 2 jaar oud, ook de modem moest ik binnenbrengen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Moeten toestellen binnengebracht worden na verhuis?

Er zal iets fout gelopen

Geef via whatsapp een kopie van de bon van inleveren toestel

En als het ouder dan 5 jaar is het 50 euro de kost

Stuur een e-mail vraag een creditnota ze maken daar geen punt van gebeurd veel foute facturen

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/je-gegevens-aanpassen/je-abonnement/ik-heb-een...

 

JéPéTé
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Moeten toestellen binnengebracht worden na verhuis?

Ik heb via what's app. Contact gehad met klanrenduenst en zij hebben mij verzekerd dat toestel te oud is en ik niets meer moet terugbrengen. Ook zullen zij via volgendd afrekeningdn 249€ restourneren.

Alles komt dus in orde