Beantwoorden
Biekeskorf
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Mogelijk om nog tv te kijken met Medion 20076 BE-A2?

Iemand een idee of het TV toestel MEDION 20076 BE-A2 nog geschikt is om analoog te kijken?

Het menu 'instellingen' komt niet overeen welke Telenet in richtlijnen vermeld.

Hartelijk voor de hulp

 

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Analoge TV kijken

0 Likes
15 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2253
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Mogelijk om nog tv te kijken met Medion 20076 BE-A2?

Deze nummer vind ik nergens op het internet.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2588
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Mogelijk om nog tv te kijken met Medion 20076 BE-A2?

Hier de productpagina van Medion, maar die biedt bitter weinig info: https://www.medion.com/be/nl/service/product-detail/30009228

 

Maar je wil dus analoog kijken bij Telenet?  Dat zal niet meer lukken, met geen enkele TV, want Telenet is gestopt met het uitzenden van zijn analoog signaal.

Of bedoel je of je je TV nog kan gebruiken na de singaalswitch (compact signaal?? Daar vrees ik voor, tenzij je TV over een DVB-C tuner beschikt. Maar die kans lijkt me onbestaande.

 

Indien de TV een HDMI ingang heeft, kan je altijd verder met een Digicorder/digibox of TV box.

Indien enkel een Scart aansluiting: dan is een TV box geen optie, want de laatste versie heeft geen miniscart meer. Een Digibox of digicorder kan wel.
Je het dan ook wel een abonnement voor digitale TV nodig.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Biekeskorf
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Mogelijk om nog tv te kijken met Medion 20076 BE-A2?

Achteraan op TV staat

MEDION

MD 20076 BE-A2

0 Likes
Biekeskorf
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Mogelijk om nog tv te kijken met Medion 20076 BE-A2?

Heb mij verkeerd uitgedrukt🙉

De vraag was of ik nog kon TV kijken na het signaalswitch.

Heb een Telenet One Abonnement met digitale TV.

De MEDION TV staat op een kamer zonder digibox, dus moest ik hier de aanpassingen doen zoals telenet voorstelde, maar het lukt niet.

Daarom de vraag of iemand weet of dit toestel MEDION   MD 70076 BE-A2 hiervoor nog in aanmerking komt.

Op de site van Medion vind ik hier niets van terug.  Ook niet via Google.

Bedankt voor de reacties.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mogelijk om nog tv te kijken met Medion 20076 BE-A2?

@Biekeskorf 

Kun je eens een foto maken van de aansluitingen aan de achterkant en hier posten?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mogelijk om nog tv te kijken met Medion 20076 BE-A2?

@Biekeskorf 

Heb er ook niks over gevonden over die tv. Heb je deze tv al lang of heel kort ? 

Raar dat er niks over gevonden wordt want Medion is niet een onbekend merk maar jou type tv toestel wel. Of wel geef je het verkeerde serie nummer of wel is die tv al te oud en wordt deze niet meer verkocht.

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mogelijk om nog tv te kijken met Medion 20076 BE-A2?

@patrick37 

 

Dat typenummer klopt wel hoor, je kan het terugvinden op Medion. Wat je niet kan vinden is meer informatie erover ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2588
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Mogelijk om nog tv te kijken met Medion 20076 BE-A2?

@patrick37zie de link naar Medion die ik hierboven postte. Weliswaar zonder veel info op.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1602
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Mogelijk om nog tv te kijken met Medion 20076 BE-A2?


@Biekeskorf  schreef:

Daarom de vraag of iemand weet of dit toestel MEDION   MD 70076 BE-A2 hiervoor nog in aanmerking komt.


Met zekerheid is dit niet mogelijk met dit toestel (analoge tuner).

De opties om verder TV te kijken op deze kamer zijn:

  • nieuw toestel kopen.
  • bij Telenet een 2de digibox, digicorder of TV-Box huren (dan krijg je alle posten zoals op je hoofdtoestel, en kan je ook de opnames zien. vereiste = netwerkverbinding.
  • een 2de handse digibox of digicorder kopen (alleen als je eerste toestel ook een digibox of digicorder is).
  • een chromecast, en vanaf de tabel/smartphone casten via Telo TV of de Telenet TV- App.
  • last but not least: een externe DVB-C tuner aansluiten, zie bijvoorbeeld: Externe DVB-C Tuner: Technisat HD-C 232 - De Netweters

@Steven-E  schreef:

Indien de TV een HDMI ingang heeft, kan je altijd verder met een Digicorder/digibox of TV box.

Indien enkel een Scart aansluiting: dan is een TV box geen optie, want de laatste versie heeft geen miniscart meer. Een Digibox of digicorder kan wel.


Gezien het een "HD-Ready" toestel betreft (1366 x 788 pixel) is er met zekerheid een HDMI ingang.

 

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mogelijk om nog tv te kijken met Medion 20076 BE-A2?

@Steven-E 

Heb je link bekeken 🙂 

Idd weinig tot geen informatie en andere zoek resultaten brachten niks op met het opgegeven model nummer. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2588
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Mogelijk om nog tv te kijken met Medion 20076 BE-A2?


@flip1953  schreef:
De opties om verder TV te kijken op deze kamer zijn:
  • nieuw toestel kopen.
  • bij Telenet een 2de digibox, digicorder of TV-Box huren (dan krijg je alle posten zoals op je hoofdtoestel, en kan je ook de opnames zien. vereiste = netwerkverbinding.
  • een 2de handse digibox of digicorder kopen (alleen als je eerste toestel ook een digibox of digicorder is).
  • een chromecast, en vanaf de tabel/smartphone casten via Telo TV of de Telenet TV- App.
  • last but not least: een externe DVB-C tuner aansluiten, zie bijvoorbeeld: Externe DVB-C Tuner: Technisat HD-C 232 - De Netweters

Idd, maar helemaal geen fan van de laatste optie. Uiteindelijk is een digicorder/box of TV box ook een externe DVB-C tuner. Daarop heb je dan dezelfde kijkervaring als op je primaire toestel + de mogelijkheid tot interactiviteit als je hem op het netwerk connecteert.

 

Als het doel is om enkel live te kijken in een tweede ruimte, zou ik persoonlijk een voordelige nieuwe TV kopen met een DVB-C tuner. Als je meer wil: terugkijk TV, meer zenders en de meesten in HD: ga dan voor een digibox of TV box.  Of TV met met een kaartje als uitgesteld kijken niet nodig is.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1602
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Mogelijk om nog tv te kijken met Medion 20076 BE-A2?


@Steven-E  schreef:
Idd, maar helemaal geen fan van de laatste optie.

Vandaar dat ik dit als laatste optie in mijn lijstje heb 😁

 


@Steven-E  schreef:
Als het doel is om enkel live te kijken in een tweede ruimte, zou ik persoonlijk een voordelige nieuwe TV kopen met een DVB-C tuner. 

Vandaar dat ik dit als eerste optie in mijn lijstje heb 😁

 

Ik vind dat je de mensen een complete lijst moet aanbieden van opties.

Ik heb tot grote tevredenheid bij een aantal kennissen zo'n externe DVB-C tuner geplaatst.

Het is een heel goedkope oplossing (max. 40 EUR), en het laat de mensen toe hun oud toestel (zelfs met Scart) te blijven gebruiken, en de kijkervaring die ze hadden (analoge TV op een 2de toestel) te behouden, en met betere kwaliteit...

Biekeskorf
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Mogelijk om nog tv te kijken met Medion 20076 BE-A2?

Er vroeg iemand om een foto te posten van de achterzijde van de TV.

Is het mogelijk om met deze TV na de switch die Telenet uitvoerde nog TV zenders te ontvangen?

Het menu instellingen dat Telenet voorschrijft komt niet overeen met de menu instellingen van de TV.  Dus een probleem.

 

 

Achterzijde TVAchterzijde TV

 

Model =tvModel =tv

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mogelijk om nog tv te kijken met Medion 20076 BE-A2?

@Biekeskorf 

 

Uw TV heeft dus zowel SCART als HDMI ingangen. Alle vier de mogelijke oplossingen die @flip1953  en @Steven-E aangereikt hebben zijn dus technisch mogelijk.

 

En één van die vier opties kiezen is de enige mogelijkheid om nog iets met uw TV te kunnen doen, de vijfde optie is een andere/nieuwere TV aanschaffen. Rechtstreeks er nog TV mee ontvangen is uitgesloten!

Wat natuurlijk wel nog kan is een video of DVD player aansluiten en zo films bekijken. Maar ik denk niet dat dit de bedoeling is.

 

De keuze is aan u (en uw portemonnee)


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes