Beantwoorden
Denbirre
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Nieuwe digicorder zwart scherm + freezen

Nieuwe Telenet Digicorder. 2 dagen perfect gewerkt. Daarstraks voetbal aan het kijken op Eleven: plotseling een zwart scherm, blijft op dezelfde post staan en kan niets meer doen met de afstandsbediening. Reageert op geen enkel commando (geluid, post verzetten, tv gids). Kon enkel de voeding uittrekken en weer insteken, werkte daarna weer als nieuw. 5 minuten later weer zelfde probleem, zwart scherm.

 

Opgezocht hier en enkele suggesties van gelijkaardige problemen trachten uit te voeren: kabels uitgetrokken, andere HDMI poort geprobeerd, de back + ok knop tegelijkertijd om een hard reset te doen etc. 6 keer in totaal terug uitgevallen op zwart scherm en bevroren.

 

Iemand een idee wat dit kan zijn? Gewoon de decoder die stuk is? Na twee dagen? :L

0 Likes
5 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe digicorder zwart scherm + freezen

@Denbirre  

Ook al eens geprobeerd om de coax kabel eens uit te trekken en dan opnieuw in te steken? Of draai eens met de coax kabel en kijk of je beeld terug komt. Heb in het verleden ook al gehad dat ik een andere decoder neerzette en had in eens blokjes. Was toen naar Orange gegaan en die zette hun decoder neer en had blokjes. Dacht kan toch niet gisteren Telenet er tussen en nu in eens die kabel defect? Paar keer gedraaid en had in eens beeld. Nu gelukkig weer al wat jaren Telenet dus geen Orange meer maar wil maar aangeven dat het dus een coax probleem kan zijn. 

 

Het zou natuurlijk ook je digicorder kunnen zijn maar dat zou je moeten laten controleren bij de klantendienst. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Denbirre
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Nieuwe digicorder zwart scherm + freezen

@patrick37 Toen ik het de eerste keer had heb ik verschillende dingen geprobeerd. Zo ook aan de coax kabel draaien en in en uit pluggen. Dat hielp niet.. 😞

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe digicorder zwart scherm + freezen

@Denbirre  

Heb je thuis nog ergens anders een digicorder of een digibox staan of heb je er maar eentje? De reden dat ik het vraag is om dan eens de digicorder om te wisselen met die plaats. Als het dan wel zou werken dan ligt het niet aan de digicorder zelf. Als je geen andere plaatst hebt in huis , wat ik me kan voorstellen , dan bel eens de klantendienst morgen en vraag of ze eens kunnen kijken wat er mis kan zijn. Ze kunnen dat wel meten zolang je digicorder met internet verbonden is. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe digicorder zwart scherm + freezen

@Denbirre 

 

Een nieuw apparaat kan heel goed stuk zijn. In de fabriek wordt slechts met steekproeven getest. Er kan dus dus steeds een defect apparaat tot bij de klant geraken. Daarvoor dient de garantie.

 

Hetgeen je beschrijft zou een onderdeel kunnen zijn dat te heet wordt (omdat het niet helemaal naar de normen gemaakt is), om maar iets te noemen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Denbirre
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Nieuwe digicorder zwart scherm + freezen

Op andere plek ook aan een coax kabel gehangen. Heeft het een uur of 5 uitgehouden om uit te zenden, daarna ook zwart scherm en bevriezen. Naar winkel geweest en nieuwe digicorder gekregen..