Beantwoorden
armand1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Nieuwe tv JVC-32fd300 werkt niet met TV met kaartje

Nieuwe tv jvc-32fd300 zou volgens telenet verkoopspunt (kapellen) niet compatiebel zijn

voor een c1+ module ? maar volgens de verkoper v.h. toestel zeker wel.

Wat is het nu echt ? . Als ik de module koop en het werkt niet ben ik dan mijn geld kwijt ??

Groeten A.Kerkhofs.

 

xxxxxxx@telenet.be

 

Inhoud gewijzigd door StefaanH (Krak) | Reden: Persoonlijke info zoals mail adres niet publiek vermelden aub.

Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: tv met een kaartje

 

0 Likes
11 reacties
CiaranBE
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk!

Nieuwe tv JVC-32fd300 werkt niet met TV met kaartje

Volgens de Telenet site is deze TV inderdaad niet compatibel met hun CI+ module.

https://www2.telenet.be/nl/tv-met-een-kaartje/

 

Als je echter toch zou willen proberen om te kijken of het werkt kan je nog altijd je CI+ module terugbrengen naar het verkooppunt waar u het heeft aangekocht voor een volledige terugbetaling, let wel op, als de CI+ module al is geactiveerd kan u deze niet meer terugbrengen.


Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren indien u vraag is beantwoord zodat anderen met hetzelfde probleem makkelijk een oplossing kunnen vinden.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe tv JVC-32fd300 werkt niet met TV met kaartje

@armand1 @CiaranBE volgens de info dat ik vind over deze tv heeft deze een analoge tuner en een DVB-T tuner, dus geen digitale kabel tuner, volgens deze info kan je dus geen digitale tv via de kabel kijken of de CI+ module gebruiken voor telenet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Nieuwe tv JVC-32fd300 werkt niet met TV met kaartje

probeer de zenders in te laden 322 mhz  netwerk 22

of laat hem de ganse band scannen

dit kan je altijd doen

werkt of niet dan weet je het

0 Likes
CiaranBE
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk!

Nieuwe tv JVC-32fd300 werkt niet met TV met kaartje

Ook na even verder te kijken heb in uiteindelijk een handleiding gevonden.

Volgens de handleiding is er alleen een CI poort, er is nergens een vermelding van een CI+ poort.

 

Deze TV is dus niet compatibel met Telenet's CI+ module. @armand1 


Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren indien u vraag is beantwoord zodat anderen met hetzelfde probleem makkelijk een oplossing kunnen vinden.

Tags (1)
armand1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Nieuwe tv JVC-32fd300 werkt niet met TV met kaartje

Wel dat is spijtig , zal wel een oplossing vinden.

 In elk geval bedankt voor de info.

Groeten , A Kerkhofs

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe tv JVC-32fd300 werkt niet met TV met kaartje

@armand1 

De kwaliteit van de informatie is zeer moeilijk te beoordelen. Op de sommige sites staat tegengestelde informatie tussen de doorlopende tekst en het overzicht van technische kenmerken.

Als voorbeeld geef ik dit. Onder de kop Troeven lees ik: Opnamefunctie en CI+-interface. Klik ik daaronder op Toon alle karakteristieken dan lees ik:

janne_man_0-1632038339392.png

Dit is niet enkel zo bij deze keten, zulke tegenstrijdigheden vind ik bij alle grote ketens.

 

 

Op bijvoorbeeld de Franse Fnac staat er:

Caractéristiques complémentaires

    Alimentation : 100V ~ 240V, 60Hz ; Prise casque ; HDMI compatible ARC ; Port USB : 2 ; type de fichiers lus : photo, musique, film ; Interface CI Interface CI+ ; Guide électronique des programmes, Widgets et contenus interactifs: Mode Hôtel, Fonctionnalités TV: Fonction enregistreur (PVR)

en

Type de tuner TV / récepteur
    Type de tuner : Câble (DVB-C), Type de tuner : TNT HD (MPEG4)

Op basis hiervan meen ik dat het toestel geschikt is. Ik vermoed dat het minder geschikt is omdat er slechts 700 zenders kunnen opgeslagen worden. Het aantal is op zich geen probleem. Wel dat je geen standaard nummering krijgt zoals op Digicorder of Digibox.

 

Wat ik wel aanraad is om eerst te proberen of je het basisaanbod iConic tv kan instellen. Dat moet je doen zonder de CI+.  Als je ongeveer 166 tv kanalen krijgt en ongeveer 103 radio kanalen, dan weet je dat je tv deze kan afstemmen. Dan kan je overgaan tot het aanschaffen van de ci+ module met kaartje bij Telenet.

In principe ben je je geld kwijt als je de module koopt. Ik meen hier al eens gelezen te hebben dat iemand zijn aankoop heeft kunnen annuleren. Als Telenet het niet terugneemt, kan je het altijd verkopen aan iemand anders.

 

De lijst van Telenet is een positieve lijst. Deze lijst geeft aan dat een toestel geschikt is. Uit deze lijst kan je onmogelijk vaststellen dat een toestel ongeschikt is. Ik heb twee toestellen die niet in de lijst voorkomen: een Samsung monitor met tv-tuner FX2490HD en een kleine Philips  19PFL5404H/12. Beiden werken prima met de CI+ van Telenet. Bij de Philips is er wel het probleem dat op de helft van de zenders er geen klank meer is, maar de ondersteuning van AAC geluid is een ander verhaal.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Nieuwe tv JVC-32fd300 werkt niet met TV met kaartje


@janne_man  schreef:

@armand1 

De kwaliteit van de informatie is zeer moeilijk te beoordelen. Op de sommige sites staat tegengestelde informatie tussen de doorlopende tekst en het overzicht van technische kenmerken.


De informatie die je vindt over bepaalde toestellen laat inderdaad soms veel te wensen over.

Maar in het algemeen mag je ervan uitgaan dat toestellen en/of merken die vooral voor de Franse markt bedoeld zijn, alleen een DVB-T tuner hebben 😒.

DVB-T is namelijk in Frankrijk zéér populair (TNT) ...

 

Het gevolg is dan ook dat je héél goed moet oppassen als je een toestel koopt in een Franse keten (zoals Carrefour, Fnac, ...), want meestal zijn dat toestellen die vanuit Frankrijk geïmporteerd worden, en niet altijd aangepast aan de Belgische normen (hier is DVB-C de norm voor digitale ontvangst)...

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Nieuwe tv JVC-32fd300 werkt niet met TV met kaartje

de lijst geeft een verkeerd beeld

je bent best dat je een test doet

laad de zenders in de tv

dan weet je het zeker

zeker bij discounter tv weet je pas zeker na de test

armand1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Nieuwe tv JVC-32fd300 werkt niet met TV met kaartje

probleem is opgelost , kaartje werkt

bedankt voor de hulp.

Gr. Armand

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Nieuwe tv JVC-32fd300 werkt niet met TV met kaartje

Wij steken hier allemaal veel tijd in, om te proberen om mensen te helpen.

Als een probleem dan opgelost wordt, dan hadden wij ook graag geweten wat de oplossing was.

Wij leren graag bij, en we zijn ook "technisch nieuwsgierig" 😏.

 

Met een eenvoudig "probleem opgelost kaartje werkt" mededeling blijven we op onze honger zitten 😁

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Nieuwe tv JVC-32fd300 werkt niet met TV met kaartje

hij heeft de zenderlijst toch kunnen inlezen zoals er op veel tv's wel gaat

daarmee best altijd een test doen

je hoort dit verhaal af toe

mensen verkopen een tv voor prijsje dat ze er niets meer kunnen doen

dan horen ze van de koper heel goed beeld zonder extra kosten

dan klinkt het zuur natuurlijk

0 Likes