Beantwoorden
Jelleuh
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Say what?! Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Omruil digicorder, terug oud model refurbished

Vandaag beslist om in afwachting van de tv-box onze tergend trage en stilaan versleten ad2100 in te ruilen in een Telenet-center. Ik vroeg aan die man voor de nieuwe 2200 versie, zegt die mij doodleuk dat ik dan 35 euro moet betalen?? 😞

Wetende dat er bij sommige mensen wel de ruil gedaan wordt naar de 2200 versie.

Omdat ik de tv-box wil op termijn wou ik dit nu niet bijbetalen, maar ik was wel enorm teleurgesteld... dan maar een refurbished 2100 meegekregen. Super snel is dat bakje niet 😞 hopelijk zijn de problemen van de baan.

Ik vind het na meer dan 10 jaar klant toch niet meer normaal dat je een refurbished toestel krijgt... wat is daar in godsnaam de reden voor?

16 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Omruil digicorder, terug oud model refurbished

@Jelleuh  dat je een meerkost moet betalen geen idee op de digicorder ik weet enkel op de tv box dat er kosten zijn als je een inruil zou doen. Maar dat je een refurbished toestel krijgt is nieuw voor mij. Normaal gezien krijg je een nieuwe mee , oude binnen nieuwe buiten. Hier zou ik toch mee terug gaan en zou gaan voor een nieuwe digicorder want dit kan zo niet.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Omruil digicorder, terug oud model refurbished

Ik heb een AD 2100 en een AD2200 en zie weinig verschil tussen deze. Maar als er een probleem is met uw AD2100 dan zeg je dat deze defect is en dan krijg je een andere digicorder. Als de digicorder gekocht is dan geld gewoon de garantie van 2 jaar.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Omruil digicorder, terug oud model refurbished

Ik heb twee digicorders AD2100. 

 

Kort geleden heeft één van de twee de geest gegeven. Het waren zilveren modellen.

 

In de shop heb ik een andere (nieuwe?) gekregen. Ik zag dat het een zwarte was en ik zei " Aha een AD2200". Maar neen hoor, de beste man vertelde mij dat dit intern eveneens een AD2100 was.  En zolang er voorraad aan AD2100 is, zul je voor een defecte AD2100 nooit een AD2200 meekrijgen.

 

En het klopt hoor, de AD2100 bestaat in het zilver en in het zwart.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Omruil digicorder, terug oud model refurbished

@Janneke_Dust 

 

Het enige technische (dus niet zuiver optisch) verschil:

  • AD2100:  processor: BCM7413; RAM-geheugen: 512 MB;
  • AD2200:  Processor: BCM7242; RAM-geheugen: 1 GB;

bron


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Omruil digicorder, terug oud model refurbished

de toestellen komen binnen in de winkel worden opgehaald en na gezien opgekuist  update nieuwe software nieuwe afstandsbediening nieuwe stroom adapter kabels en doos en kunnen weer tegen gebeurt bij prox ook is niet verkeerd (grijze bakken worden zwart )maar voor de rest blijft een goed toestel

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Omruil digicorder, terug oud model refurbished

@luc55  heb je daar ook iets met zekerheid over dat dit ook echt zo is een bron ? Heb namelijk nog nooit gezien en geweten dat ze zo te werk gaan aangezien ik bij Telenet gewerkt heb. 

 

Als een klant gaat voor een nieuwe digicorder zal de klant ook een nieuwe krijgen. Anders zouden ze de regels hebben aangepast en tegenwoordig krijgt elke klant dan een refurbished toestel mee. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Omruil digicorder, terug oud model refurbished

kan het filmpje niet meteen vinden

heb wel deze gevonden

https://www.youtube.com/watch?v=2NlA5FFzYV0

 

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Omruil digicorder, terug oud model refurbished

@luc55  dat klopt de decoders worden gerecycleerd maar niet meegegeven aan een klant om die nog eens te gebruiken. De modems die je in dat filmpje ziet zijn de oude modems die worden opnieuw opgemaakt en gaan opnieuw gebruikt worden. Ik weet ook waar die modems opnieuw gebruikt worden maar dat laat ik in het midden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Omruil digicorder, terug oud model refurbished

Ik vind het normaal dat toestellen die zogezegd defect zijn en binnengebracht worden terug gebruikt worden als men geen defect kan vaststellen. Deze toestellen vernietigen zou toch zonde zijn.

IK heb een vermoeden dat meer dan 50% van de zo zegde defecte toestellen nog correct werken. De goedkope toestellen komen voor recyclage waarschijnlijk niet in aanmerking.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jelleuh
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Say what?! Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Omruil digicorder, terug oud model refurbished

Het is zeker een refurbished. Dit stond op de doos (was ook enkel toestel. Geen lader). Netflix staat er ook niet op, maar dat is niet zo erg voor me. Op zich is het inderdaad geen echt slecht toestel maar de nieuwe zapt toch sneller en laadt sneller waardoor het toch een voordeel is...

Hopelijk snel de tvboxen weer binnen. Dan pas een echte verbetering. Maar dit zou volgens de verkoper pas volgend jaar na de corona zijn 😞

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Omruil digicorder, terug oud model refurbished

Zelfs als je een Digicorder of Digibox koopt, kan je een vernieuwd toestel krijgen. Zie de prijslijst. Een vernieuwde Digicorder kost 214 euro en een vernieuwde Digibox 84 tegen respctievelijk 249 en 99 euro voor de nieuwe toestellen. Als Telenet enkel de wettelijke waarborg van zes maanden geeft op de vernieuwde toestellen mogen ze die van mijn part  behouden. Geven ze echter een waarborg van twee jaar (wettelijke waarborg voor nieuwe toestellen) dan is dat een koopje.

Het aanbieden van vernieuwde toestellen is toch al een tijdje bezig.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Omruil digicorder, terug oud model refurbished

Digicorder kost 214 euro en een vernieuwde Digibox 84 tegen respctievelijk 249 en 99 euro

 deze voordeel prijs  is enkel voor klanten die geen toestel hebben en geen digitale klant zijn om de overgang van analoge tv naar digitale tv over te hallen 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Omruil digicorder, terug oud model refurbished

Het is altijd zo geweest dat een defect huurtoestel wordt omgeruild naar hetzelfde type. En dat zijn altijd refurbished toestellen geweest.

Die toestellen zijn getest en goed bevonden.

 

Ze hebben daar zelfs ooit mee uitgepakt omdat dit werd/wordt gedaan in samenwerking met een beschutte werkplaats.

 

Als je een toestel koopt is dit uiteraard altijd een splinternieuw toestel. Of je moest zoals @janne_man al aanhaalde kiezen voor een goedkoper toestel:  "Deze decoder kan bestaan uit onderdelen die, na grondige controle, opnieuw in gebruik werden genomen."

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Omruil digicorder, terug oud model refurbished

Zie dat ik op deze thread niet heb gereageerd, maar heb dit intern wel nagevraagd.

Een refurbished decoder kan onderdelen bevatten die reeds werden gebruikt. Bijvoorbeeld een herstelde digicorder met een nieuwe harde schijf. De stroomadapter en afstandsbediening zijn steeds volledig nieuw. 

 

Er is dus zeker niets mis met deze toestellen, anders zou Telenet ze niet opnieuw aanbieden. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.