Beantwoorden
krism23
Professional Beetjesweter
Berichten: 12
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Opnames van CI+ ook in de cloud

Eerst en vooral: ik weet dat je momenteel niet kan opnemen met een CI+ module!

 

Maar wat ik me afvroeg: de nieuwe tvbox heeft ook geen harde schijf meer en neemt op in de cloud. Waarom kan dit niet met een ci+ module gedaan worden?

 

Maw. kan telenet niet bekijken om de ci+ module ook te laten opnemen in de cloud zodat ik gewoon de tvgids ed van mijn tv kan gebruiken?

15 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Opnames van CI+ ook in de cloud

@krism23 

De CI+ is niet interactief. Heeft ook geen aansluiting met een modem. Je kan alleen ontvangen, opvragen van opnames zit er om die reden niet in.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Opnames van CI+ ook in de cloud

Als je TV kan opnemen (op USB stick of harddisk) dan kan je wel opnemen met een CI+ kaartje.

Bij de meeste TV's (hebben maar 1 tuner) kan je enkel opnemen wat je kijkt of geprogrammeerd hebt om op te nemen tijdens je afwezigheid.

Ik heb een TV met 2 tuners en kan dus iets opnemen en naar iets anders kijken maar het CI+ kaartje zorgt voor een aantal beperkingen. De CI+ module van telenet kan maar 1 programma decoderen dit heeft voor gevolg dat ik naar een ongecodeerd kan kijken en een gecodeerd opnemen of omgekeerd.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Opnames van CI+ ook in de cloud

TV's met een CI+ aansluiting hebben meestal ook een internet aansluiting. Dus met wat goede wil van Telenet kunnen ze er ook voor zorgen dat interactiviteit mogelijk is met een CI+ kaartje.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
krism23
Professional Beetjesweter
Berichten: 12
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Opnames van CI+ ook in de cloud

Dat is wat ik dus bedoel. Iedereen legt zich neer bij hoe het is maar met idd een beetje goede wil kan Telenet wel met iets op de proppen komen dat wel kan werken.

Maw. een CI+ kaartje dat dezelfde functionaliteit heeft als een tvbox zeker als je tv meerdere tuners heeft

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Opnames van CI+ ook in de cloud

@krism23 

Spreek me tegen als het niet juist is.

De CI+ module is jaren geleden door Testaankoop opgedrongen aan Telenet. De bedoeling was een goedkoop alternatief voor de digibox/digicorder aan te bieden. Wat gaat er nog overschieten van dat goedkoper als je alles wat je met de tv-box kan ook met  de CI+ module moet kunnen doen?


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Opnames van CI+ ook in de cloud

CI+ module heeft nog andere voordelen dan goedkoop.

- slechts 1 afstandsbediening

- geen extra box met hoog standby verbruik

 

Als Telenet toch geld wil voor het opnemen in de cloud dan kunnen ze daarvoor nieuw pakket maken.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
krism23
Professional Beetjesweter
Berichten: 12
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Opnames van CI+ ook in de cloud

het kan best zijn dat CI+  ooit opgedrongen is geweest, maar het is mooie technologie die niet ten volle gebruikt wordt.

En nu het opnemen naar de cloud verschuift lijkt het me niet onlogisch dat we van de boxen vanaf willen.

Dan kan je idd met 1 afstandsbediening werken, geen extra standby toestel dat elektriciteit verbruikt.

En er zullen ongetwijfeld nog wel andere voordelen zijn

Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Opnames van CI+ ook in de cloud

De TV-Box is 1 toestel met  software die ze zelf in de hand hebben.

Voor elk mogelijk merk & model & software-versie van TV-toestel een interactiviteitsfunctionaliteit maken is een onbegonnen werk.

Als de TV-toestel fabrikanten zich nu aan 1 software-standaard zouden houden, dan zou dit nog te verwezenlijken zijn.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames van CI+ ook in de cloud

Er wordt hier een verkeerde discussie gevoerd. De CI+ hier bij sleuren is niet juist. Wat welk kan met de smart tv's is de (quasi) volledige functionaliteit van de TV-Box te laten doen door een smart tv.

Als je Netflix (of YouTube, ...) kan bekijken op je smart tv dan bekijk je gestreamde video. Een 'opname' van de TV-Box, uitgesteld kijken met de TV-Box, een film uit de TV-Box, ... dit is allemaal gestreamde video. Telenet zou dat ook kunnen aanbieden.

Dat moet de werkelijke discussie zijn.  Het moet gaan in functie van je abonnement en niet of je al dan niet een CI+ aangeschaft hebt.

 

Ter simplistische verduidelijking: De CI (met of zonder plus), bevat alleen maar een sleutel om een gecodeerd  programma te kunnen zien. De plus erbij is voor de gebruiker een min en geeft nul komma nul meerwaarde voor de gebruiker. De verzender kan dank zij die plus een heleboel beperkingen opleggen: niet doorspoelen, niet opnemen, beperkt zichtbaar, ...

Strikt genomen neemt de TV-Box niets op. Bij opnemen stuur je enkel een bericht naar Telenet dat je die  bepaalde uitzending wil opnemen. In je lijst van 'opnames' zie je dan jouw bewerkte berichten. 

krism23
Professional Beetjesweter
Berichten: 12
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Opnames van CI+ ook in de cloud

De tv's en verschillende merken hebben ondertussen veel standaarden, oa. CI (Common Interface).

Telenet kan dus perfect zelf zo'n CI-kaartje (laten) maken met hun software op om zo de tvbox te imiteren.

krism23
Professional Beetjesweter
Berichten: 12
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Opnames van CI+ ook in de cloud

Waarom zou je een extra box (energie freter) moeten hebben wat eigenlijk perfect met een CI-module kan gedaan worden?

Zie mijn ander antwoord: telenet zou zelf een ci-module kunnen (laten) ontwikkelen ter vervanging van een tvbox

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Opnames van CI+ ook in de cloud

Het moet natuurlijk ook wat opbrengen en daar zit het probleem, vrees ik...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Opnames van CI+ ook in de cloud

Bij Ziggo in Nederland bieden ze een interactieve CI+ module aan. Hiermee kan je films en series opvragen en ook terugkijktv. Dus het is zeker wel mogelijk.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Opnames van CI+ ook in de cloud


@Wheng  schreef:

Bij Ziggo in Nederland bieden ze een interactieve CI+ module aan. Hiermee kan je films en series opvragen en ook terugkijktv. Dus het is zeker wel mogelijk.


Geloof je dat zelf?