Beantwoorden
INE
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Opnemen op videorecorder lukt niet sinds signaalswitch

Hoi

Enkele maanden geleden kanaalswitch gedaan. Gekozen voor 20 zenders na her installatie - alles prima

 

Maar...
Nu merk ik dat ik binnenkort niets meer kan opnemen. Ik werk nog met oude video recorder (bijna dagelijks)

 

Na op zoek werk kwam ik dingen tegen, waar ik graag meer info over kreeg.
Ik begrijp dat ik iets nodig heb als zijnde een DVB-C-Tuner voor mijn videorecorder? en dat dit mogelijk een DVB-C-Tuner bakje is?
Maar.. ik weet niet precies wat is, waar ik het moet op aansluiten om te kunnen opnemen met de videorecorder, en waar ik zo een DVB-C-Tuner of bakje kan kopen?

 

Anderzijds
dacht ik te hebben begrepen dat er ook videorecorders bestaan met die DVB-C-Tuner er in verwerkt? Klopt dat? Zo ja waar koop je die?
Of is er nog een andere oplossing?


O ja, een digibox wil ik niet. De Tv zenders die ik nu heb, gewoon via kanaalswitch 20 vaste zenders is voor mij voldoende.

 

Nu, hopelijk kan iemand mij meer informatie bezorgen.
Ik zou graag blijven kunnen opnemen het liefst met mijn oude video recorder
Op dit moment werk ik met scartkabel video naar tv toestel
Mijn Tv is vrij nieuw een Philips

Alvast dank voor hulp & reacties
Ine

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Videorecorder opnemen DVB-C tuner na Kanaalswitch

0 Likes
15 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnemen op videorecorder lukt niet sinds signaalswitch

@INE 

Oplossing 1:

Je huurt gedurende 1 jaar gratis een Digicorder van Telenet.

Voordelen: je krijgt het volledige basisaanbod van digitale tv van Telenet. Opnemen doe je op de Digicorder. Je kan gelijktijdig twee programma's opnemen en een derde bekijken.

Nadelen: Je moet je aanpassen voor het opnemen. Het is niet moeilijker dan met een videorecorder, maar een beetje verschillend. 

Na één jaar betaal je de maandelijkse huur van de 9,46 euro hiervoor. Je kan echter ook de Digicorder kopen (214 euro voor een vernieuwd toestel en 249 voor een nieuw toestel). Opgelet. Telenet durft de huur door de strot van de klanten duwen.

 

Oplossing 2

Je koopt een externe DVB-C tuner.

Voordeel: Kan al voor minder dan 100 euro.

Nadeel: Je kan enkel opnemen hetgeen je bekijkt. Mogelijk heb je ook nog een scartsplitter nodig.

Uw videorecorder moet dan afgestemd zijn op een signaal in komend op de scart. Veranderen van programma kan enkel met de DVB-C tuner.

 

Oplossing 3:

Je koopt een nieuwe tv met dvb-c tuner die de optie heeft om te kunnen opnemen.

Voordeel: Je kan het compact signaal rechtstreeks ontvangen op je tv. Als je een schijfje aansluit op de tv kan je het programma dat je aan her bekijken bent pauseren.

Nadelen: is een duurdere oplosssing. Het programmeren van een opname is niet zo handig.

Als je nieuwe tv een CI+ aansluiting heeft, kan je "tv met een kaartje" aanschaffen bij Telenet (eenmalig 69 euro). Daarmee heb je het volledige basisaanbod van digitale tv van Telenet.

 

Als je overgaat naar digitale tv van Telenet en je hebt geen internet of vaste telefoon van Telenet, dan komt er een extra kost van 50 euro.

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opnemen op videorecorder lukt niet sinds signaalswitch

@janne_man oplossing 4, je koopt een DVB-C ontvanger met 2 tuners en optie op opnemen via usb en je kan opnemen van het compact signaal aanbod, dan heb je 1 opname en 1 kijk kanaal, of 2 opnames als je niet thuis bent van het compact signaal.

kost misschien wel op iets meer dan 100 euro,

wil je echt tot 8 opnames doen dan is er ook nog een DVB-C ontvanger met 1 tuner waarmee je tot 8 opnames kan doen of 7 terzelfder tijd opnemen en een ander kijken.

kostprijs is dan vanaf een 350 euro, is allemaal te zien hoe ver je wilt gaan in de onkosten en welke opties je wilt en of je genoeg hebt aan het compact signaal of niet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
INE
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Opnemen op videorecorder lukt niet sinds signaalswitch

master-magic1
Dank voor je antwoord voor jou hier onder tal van vraagjes

 

janne_man
Dank voor je antwoord voor jou hier onder 1 vraagje op het einde bij PS


@ master-magic1
Ik denk dat voor mij oplossing 4 het beste is dit stukje
oplossing 4, je koopt een DVB-C ontvanger met 2 tuners en optie op opnemen via usb en je kan opnemen van het compact signaal aanbod, dan heb je 1 opname en 1 kijk kanaal, of 2 opnames als je niet thuis bent van het compact signaal.
(acht opnames heb ik niet nodig - 1 per keer is genoeg).

Heb daarover nog vraagjes.


- mijn video recorder is dan overbodig?

 

- moet ik dan een tv programma dat ik wil opnemen op een usb stick zetten? (vind ik raar en gaat dat daar wel op?)

 

- wat betekent dat precies optie op opnemen via usb? wil je zeggen dat ik dan een dvb-c ontvanger moet zoeken die kan opnemen op usb??

 

- en ik kan dan zeer zeker opnemen zonder dat ik terwijl de tv moet laten aanstaan want dat is wel de bedoeling dat ik opneem zonder dat ik terwijl de tv moet laten aanstaan en moet kijken - bedoeling is opnemen zoals ik nu doe via video recorder dan ben ik andere dingen aan het doen en neemt de recorder gewoon op. (hopende dat deze uitleg duidelijk is)

 

- en tot slot waar kan ik dan zo een dvb-c ontvanger met twee tuners kopen (en dat moet dan met optie opnemen zijn?) verkoopt men dat in winkels zoals bijvoorbeeld vandenborre of krefel of elders? of is dat enkel online te koop?


PS - voor @ janne_man
Vraagje over mogelijkheid 2
dat snap ik niet goed. Wil je daar mee zeggen dat je dan enkel op de video iets kan opnemen maar je tv dan niet kan afzetten zoals je doet wanneer je een opname maakt met een videorecorder van de tv? zo ja dan is dit niet handig.

 

Sorry voor mijn vele vraagjes - alvast dank voor antwoordjes
Ine

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opnemen op videorecorder lukt niet sinds signaalswitch

@INE even verduidelijken,

- je videorecorder is dan overbodig, met optie om als dat toestel het aanvaard je opname op pc te zetten en alsnog op een dvd schijfje te plaatsen, denk dan bv aan een opname waar iemand uit je familie in voor komt dat je dan kan bewaren op die manier.

 

- die toestellen doen opnames via de usb poort, dus je kan kiezen voor opname op usbstick (je kan er wel beperkt op opnemen wegens de niet te grote opslag, weet niet vanbuiten wat er bestaat van usb-stick opslag ruimte, het grootste is het beste maar zal ook een hoge prijs hebben vrees ik, met 60GB kan je toch al een opname of 100 opslaan ongeveer, gelang hoe lang de duur is) of je kan opteren voor opname op externe harde schijf via usb aansluiting, daar ook dezelfde denkwijze van de usb stick optie, maar daar zijn er hogere opslag opties voor voor soms scherpe prijzen als je beetje zoekt.

 

- je moet een toestel zoeken dat kan opnemen via usb, er zijn er genoeg, gaande met 1 tuner of meerdere of andere opties van tuners in je ontvanger, maar daar je enkel voor kabel kiest zou je best enkel naar een ontvanger zoeken met opname met DVB-C optie.

 

- je kan dan opnemen zonder de tv aan te zetten of je toestel, dat gebeurt op de achtergrond net zoals een digicorder doet, heb je 2 tuners dan kan je iets kijken ook als je wat opneemt, wat soms handig kan zijn.

 

- denk dat een vandeborne of krefel of mediamarkt bv dit niet aanbieden wegens weinig vraag naar en ze telenet of proximus aanbieden en dus daar overeenkomsten mee heeft en er nog iets aan verdiend 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
INE
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Opnemen op videorecorder lukt niet sinds signaalswitch

@Master-Magic dank voor je antwoord.

 

Oké. Ik moet dus een DVB-C ontvanger met 2 tuners en optie op opnemen via usb kopen.

Nu is enkel nog de vraag waar. Ik vermoed dus enkel online.

 

Hopelijk koop ik dan het juiste want heb er geen verstand van.

Mocht je ergens een link vinden om dat online te kopen zou ik al heel dankbaar zijn dan weet ik al wat meer wat te zoeken, of kan ik dat meteen online kopen.

 

PS

tijd geleden heb ik voor de laptop een externe harde schijf gekocht maar nog nooit gebruikt en vraag me nu af of ik die dan voor de tv kan gebruiken in dit geval omdat je daar ook over praat in plaats van een usb stick. Tja, helaas ben ik op dit moment nog niet zo op de hoogte van alle "nieuwe" technologische dingen, maar ik leer bij.

 

Ine

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnemen op videorecorder lukt niet sinds signaalswitch

@INE 

Ik bedoel dat je niet naar een ander programma kan kijken als je opneemt. Dus je kan opnemen zonder te kijken, je kan kijken zonder op te nemen en je kan kijken en gelijktijdig hetzelde opnemen.

 

Als je gaar voor een settopbox (dvb-c tuner) met meer dan 1 tuner (dus om een programma te bekijken en gelijktijdig een ander op te nemen, vrees ik dat je aan prijzen komt hoger dan de Digicorder van Telenet.

 

Nog iets wat ik niet vermeld had en toch belangrijk is. Met elk ander toestel dan de Digicorder, Digibox of TV-Box van Telenet heb je enkel een programmagids van de dag zelf en de volgende dag (dus slechts voor minimum 24 uur en maximum 48 uur). Met de toestellen van Telenet heb je een programmagids van 14 dagen op voorwaarde dat het toestel met de internetkabel verbonden is met het netwerk van Telenet (dus enkel als je internet van Telenet hebt).

Voor zover ik weet kunnen alle decoders en DVB-C tv's die opnemen voorzien, opnemen door die keuze te maken in de programmagids. Met de analoge TV werd een signaal meegestuurd, zodat een programma dat later begint dan voorzien, toch correct opgenomen wordt. De Digitale evolutie is niet altijd een verbetering. Zoiets bestaat niet meer. Met de Digicorder van Telenet kan je instellen dat de opname x tijd voor het voorziene aanvangsuur moet beginnen en stoppen y tijd na het voorziene eindtijd.

 

Niet alle tv's en settopboxen die opnemen toelaten, laten toe op te nemen op een usb-stick. Een extern schijfje zal wel werken.

 

De functie timeshift (pauseren tijden het rechtstreeks kijken) en de functie van opnemen gaan doorgaans samen.

 

Als je wil opnemen en gelijktijdig kijken, kan je ook overwegen om twee dvb-c tuners te kopen.

 

Met de dvb-c tuner (en met een dvb-c tv) heb je naast de tv zender ook radiozenders.

 

Ex-Netweter
 

Opnemen op videorecorder lukt niet sinds signaalswitch


@janne_man  schreef:

Oplossing 2

Je koopt een externe DVB-C tuner.

Voordeel: Kan al voor minder dan 100 euro.

Nadeel: Je kan enkel opnemen hetgeen je bekijkt. Mogelijk heb je ook nog een scartsplitter nodig.


De TS heeft aangegeven dat hij beschikt over een recente Philips TV, waarop hij reeds de zenders van het Compact Signaal op ziet.

Met een externe DVB-C tuner kan hij dus naar één zender kijken (op zijn TV), en één andere zender opnemen (met de DVB-C tuner), net zoals hij nu doet met zijn analoge digicorder.

Het is dus onjuist te stellen dat hij alleen opnemen wat hij kijkt  ...

 


@INE  schreef:

Nu, hopelijk kan iemand mij meer informatie bezorgen.
Ik zou graag blijven kunnen opnemen het liefst met mijn oude video recorder
Op dit moment werk ik met scartkabel video naar tv toestel
Mijn Tv is vrij nieuw een Philips

Alvast dank voor hulp & reacties


Als je echt wilt vasthouden aan opnemen met de oude videorecorder is er inderdaad maar één oplossing: de externe DVB-C tuner

  • de verbinding van de videorecorder naar TV (via Scart out) moet blijven bestaan, zodat je naar de opnames kan kijken, maar ook kan zien op welk kanaal je de externe DVB-C tuner moet instellen.
  • de videorecorder moet de mogelijkheid hebben om op te nemen van een externe bron (Scart of A/V).
  • de DVB-C tuner moet een analoge uitgang hebben (Scart of A/V).
  • het programmeren van de videorecorder om automatisch bepaalde zenders op te nemen zal niet meer werken: je zal altijd manueel jouw DVB-C tuner moeten instellen op het kanaal dat je wilt opnemen.

Als je wat meer details geeft over de Videorecorder (merk, type, of foto van de achterzijde met de aansluitingen) kunnen we je alvast beter informeren wat de mogelijkheden zijn. Ideaal heb je 2 SCART aansluitingen op de videorecorder ...

 

Een eenvoudige DVB-C tuner kan je al kopen vanaf 40€:

https://www.conrad.be/p/renkforce-1510c-hd-kabelreceiver-aantal-tuners-1-1558916

Ex-Netweter
 

Opnemen op videorecorder lukt niet sinds signaalswitch


@INE  schreef:

@Master-Magic dank voor je antwoord.

Oké. Ik moet dus een DVB-C ontvanger met 2 tuners en optie op opnemen via usb kopen. Nu is enkel nog de vraag waar. Ik vermoed dus enkel online.

 

Hopelijk koop ik dan het juiste want heb er geen verstand van.

Mocht je ergens een link vinden om dat online te kopen zou ik al heel dankbaar zijn dan weet ik al wat meer wat te zoeken, of kan ik dat meteen online kopen.


Ik begrijp het advies niet om een externe DVB-C tuner te kopen met 2 tuners.

Om gelijktijdig te kijken op één zender en een tweede zender op te nemen, heb je inderdaad 2 tuners nodig, maar ... je hebt al één DVB-C tuner in jouw TV-toestel 😊

 

Als je toch wilt afstappen van de 40-jaar oude videorecorder technologie en digitaal wilt opnemen, zie ik volgende mogelijkheden:

 

1) Zonder externe DVB-C tuner

  • je sluit een USB stick of externe USB harde schijf aan op jouw Philips TV.
  • Via de EPG (van de Philips TV) kan je een of meerdere opnames programmeren.
  • Als je TV kijkt tijdens de opname kan je alleen kijken naar het kanaal dat opgenomen wordt.
  • Als je TV kijkt voor dat de opname start, zal jouw toestel vanzelf overschakelen naar de zender die moet opgenomen worden.
  • Je TV toestel hoeft niet aan te staan (wel in standby), de opname zal automatisch starten.
  • Je kan de opname al beginnen kijken terwijl je verder opneemt: Als je bijvoorbeeld "VTM Nieuws" wilt opnemen om 19.00 (tot 20.00), en je hebt pas om 19.30 tijd op te beginnen kijken, dan kan je om 19.30 beginnen kijken, terwijl de opname verder zal lopen tot 20.00 ...
  • PS - je zal op je TV toestel ook de digitale radiozenders ontvangen, maar dan moet je TV blijven aanstaan om muziek te luisteren.

 

2) Met een externe DVB-C tuner

  • je koopt een goedkope externe DVB-C tuner met één tuner (zie link hierboven)
  • je sluit deze tuner aan op je TV via HDMI (voor een correcte digitale weergave)
  • je sluit een USB stick of externe USB harde schijf aan op externe DVB-C tuner.
  • Via de EPG (van de DVB-C tuner) kan je opnames programmeren.
  • Je kan gewoon TV kijken naar één zender, terwijl je via de externe DVB-C tuner een andere zender opneemt.
  • Je TV toestel hoeft niet aan te staan terwijl je opneemt via de externe DVB-C tuner.
  • Ook hier kan je de opname op de externe DVB-C tuner al beginnen kijken terwijl die verder loopt (gewoon jouw TV toestel instellen op HDMI1).
  • Last but not least: als je de externe DVB-C tuner aansluit op een geluidsinstallatie, kan je (digitale) radiozenders beluisteren, zonder dat je TV moet aanstaan.

Dit alles in de veronderstelling dat je geen digicorder / digibox wilt van Telenet 😊

INE
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Opnemen op videorecorder lukt niet sinds signaalswitch

Hoi allemaal.
Allereerst super dank aan iedereen die hier reageerde.

 

Verder ga ik compleet anders werken.
Omdat ik mijn Tv toestel nog niet zo lang heb, en omdat ik daar géén papieren handleiding bij heb gekregen, en enkel beschik over een handleiding via mijn Tv toestel zelf, heb ik bij toeval gisteren via help (niet logisch maar soit) ontdekt dat ik met de Tv zelf kan opnemen.
(ik wist dat mijn vader zijn Tv toestel dat kan - die kocht hem kort voor ik mijn nieuwe kocht, en vroeg me dan plots af of mijn Tv dat ook kon).

 

Dus op dit moment kies ik er dan voor om te gaan opnemen met de Tv zelf en een USB Stick
En daarbij zijn dan de laatste twee reacties van philippe d voor dit moment de beste optie met uitleg opnemen zonder externe dvb-c tuner

 

Verder blijkt de andere uitleg rond opnemen met dvb-c turner wél nog nuttig, omdat het altijd kan zijn dat ik daar later alsnog op overschakel, het hangt er vanaf hoe handig ik de eerste optie (opnemen via Tv) vind gaan. Ik ga het weldra uit testen.

 

Ik heb verschillende usb-sticks en ik denk dat ik wel minstens één goede heb.
Volgens mijn Tv moet ik minstens 4 GB hebben, en ik heb twee sticks met 57,6 GB dus dat lijkt mij in orde dat ik één daarvan gebruik?

 

Voorts denk ik dat ik wel tevreden ga zijn met opnemen via Tv omdat ik de mogelijkheid om lang op voorhand te kunnen opnemen niet nodig heb, als ik de dag zelf kan programmeren is dat voldoende, ook hoef ik niet tegelijkertijd Tv te kunnen zien, dus dat is allemaal oké dan. Het is nu alleen nog uit testen hoe het werkt, en vooral hoe het dan te kunnen bekijken want die uitleg staat niet beschreven bij mijn op de Tv staande handleiding, maar ik vermoed dat het dan gewoon stickje instoppen is en kijken?

 

PS aan philippe d
Je schrijft een paar keer waanneer je het over mij hebt hij - maar het is zij 😋

 

PS2
Ik zal spoedig hier nog laten weten hoe het is gegaan, dat is misschien handig voor mensen die later op zoek zijn naar idem info hier.

 

Nogmaals iedereen dank voor reacties
Groetjes
Ine 

Ex-Netweter
 

Opnemen op videorecorder lukt niet sinds signaalswitch


@INE  schreef:

PS aan philippe d
Je schrijft een paar keer waanneer je het over mij hebt hij - maar het is zij 😋


Sorry mevrouw 😊

Gezien de post >2 uur oud is kan ik die niet meer verbeteren 🙄

 


@INE  schreef:

Ik heb verschillende usb-sticks en ik denk dat ik wel minstens één goede heb.
Volgens mijn Tv moet ik minstens 4 GB hebben, en ik heb twee sticks met 57,6 GB dus dat lijkt mij in orde dat ik één daarvan gebruik?


Ja inderdaad.

Ik zou één Stick reserveren voor TV opnames, en deze stick niet meer gebruiken voor andere zaken (verschillende formaten).

 


@INE  schreef:

Het is nu alleen nog uit testen hoe het werkt, en vooral hoe het dan te kunnen bekijken want die uitleg staat niet beschreven bij mijn op de Tv staande handleiding, maar ik vermoed dat het dan gewoon stickje instoppen is en kijken?


Je kan de USB Stick gewoon best in je TV toestel laten zitten. Want als je opnames programmeert en je vergat de USB stick er terug in te steken, dan is je opname natuurlijk mislukt.

 

Op de afstandsbediening heb je waarschijnlijk de knop met het Huisje (Home)?

Als je daarop drukt, dan komt er een menu, en hier kan je USB Stick selecteren.

Je kan ook eens zoeken op het Internet: met het juiste type van je TV zal je de handleiding on-line vinden.

 

PS. Je kan ook eigen foto's, muziek of video's op de stick kopiëren en op die manier afspelen.

INE
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Opnemen op videorecorder lukt niet sinds signaalswitch

@Ex-Netweter 

 

Thanks voor de nog extra info

Ik heb daarstraks getest 

En alles is GOED gegaan

Het werkt perfect en ben blij

En als ik op termijn nog verander van systeem dan kom ik terug naar hier om te lezen hoe dat dan ook weer zat.

 

Nogmaals dank allemaal voor reacties info en hulp

Dit topic mag nu worden afgesloten ik heb geen vragen meer

Groetjes

Ine 

mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Opnemen op videorecorder lukt niet sinds signaalswitch

Beste, Telenet verwijst me naar jullie door in verband met het probleem dat ik geen opgenomen programma's meer kan doen met mijn videorecorder! Ik wil dit blijven doen omdat ik opgenomen programma's wil blijven BEWERKEN, dit is onder andere de publiciteit verwijderen en bvb ook diverse thema's samenvoegen, de box van Telenet laat dit niet toe ...

 

Hieronder het laatste bericht van Telenet Klantendienst, jullie zouden hiervoor een oplossing hebben:

 

mvg, Alain Pattyn
U had een vraag over opnames met uw recorder. Helaas geven wij hier geen ondersteuning op. U kan met onze digicorder programma`s opnemen. Als u dit wil doen met uw recorder kunnen wij u helaas niet verder helpen. Indien u hier toch meer info over wil kan u steeds proberen via www.netweters.be

Dit is een platform waar je terecht kan met al je vragen waar wij geen ondersteuning op kunnen bieden.

 


Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest.


Vriendelijke groeten,


Steffi

Customer Relations Telenet

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Opnemen op videorecorder lukt niet sinds signaalswitch

dvb c tuner  moet aan de video aansluiten aan de scart ingang en de scart uitgang aan de tv

dan zal je op video het kanaal moeten zoeken van de dvb c tuner zet het op een tv zender gaat gemakkelijk

of bij sommige video is av1 of iets anders

opgelet dvb c tuner met scart vind je niet gemakkelijk meer

wel in duitse webwinkels is een rest stock 

0 Likes
mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Opnemen op videorecorder lukt niet sinds signaalswitch

beste, dus als ik het goed begrijp moet ik kosten maken omdat Telenet zomaar het analoge signaal verwijderd?

Toch bedankt voor de info hé, mvg, Alain

0 Likes