25.035
netweters
|
154.025
antwoorden
|
20.888
vragen
|
Ik heb nog een oude formule Wigo 70GB (TV-box, 3x sim, 1x datasim, vaste lijn). Als ik verander naar One is dat ongeveer 30 euro per maand minder. Momenteel heb ik nog een modem CH7465LG (in garage), Access Point AP7465CE (1ste verdieping verbonden via UTP) en een D-Link DES-1005D switch (woonkamer verbonden via UTP).
Ik heb begrepen dat de huidige modem vervangen moet worden om One te kunnen hebben. Op de eventuele “nieuwe” modem CH8568LG werkt het AP niet meer. Daarvoor zou ik dan 360° pods willen gebruiken. Hierdoor zou de modem een F@ST3896LG-TN worden. In deze opstelling zou ik nog een switch kunnen blijven gebruiken, maar best wordt die vervangen door een “sneller exemplaar (en vervang ik dan ook de UTP door een cat 5/6…)?
Klopt mijn theorie min of meer? Of doe ik best iets anders?
@Stevie schreef:Ik heb nog een oude formule Wigo 70GB (TV-box, 3x sim, 1x datasim, vaste lijn). Als ik verander naar One is dat ongeveer 30 euro per maand minder. Momenteel heb ik nog een modem CH7465LG (in garage), Access Point AP7465CE (1ste verdieping verbonden via UTP) en een D-Link DES-1005D switch (woonkamer verbonden via UTP).
Ik heb begrepen dat de huidige modem vervangen moet worden om One te kunnen hebben.
Dat is volgens mij niet nodig.
ONE is gelimiteerd tot 250 Mbps, dan volstaat de CH7465LG-TN
@Stevie schreef:Op de eventuele “nieuwe” modem CH8568LG werkt het AP niet meer. Daarvoor zou ik dan 360° pods willen gebruiken. Hierdoor zou de modem een F@ST3896LG-TN worden.
Dat klopt denk ik niet, volgens mij werkt het access point op beide modellen.
De pods werken uiteraard enkel op de 360° modem (F@ST)
@Stevie schreef:In deze opstelling zou ik nog een switch kunnen blijven gebruiken, maar best wordt die vervangen door een “sneller exemplaar (en vervang ik dan ook de UTP door een cat 5/6…)?
Een gigabit switch en Cat6 (of hoger) kabels zijn de dag van vandaag sowieso aan te raden, het is niet noodzakelijk. Maar deze is vandaag waarschijnlijk al een bottleneck. Je modem heeft immers al gigabit ethernet.
Je mag alles houden wat je nu hebt van toestellen
Er verandert niets eigenlijk alleen betaal je minder dat heb je uitgeteld