Beantwoorden
Stevie
Freshman Beetjesweter
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Nieuwe modem en boosters nodig bij wijziging naar ONE?

Ik heb nog een oude formule Wigo 70GB (TV-box, 3x sim, 1x datasim, vaste lijn). Als ik verander naar One is dat ongeveer 30 euro per maand minder. Momenteel heb ik nog een modem CH7465LG (in garage), Access Point AP7465CE (1ste verdieping verbonden via UTP) en een D-Link DES-1005D switch (woonkamer verbonden via UTP).

Ik heb begrepen dat de huidige modem vervangen moet worden om One te kunnen hebben. Op de eventuele “nieuwe” modem CH8568LG werkt het AP niet meer. Daarvoor zou ik dan 360° pods willen gebruiken. Hierdoor zou de modem een F@ST3896LG-TN worden. In deze opstelling zou ik nog een switch kunnen blijven gebruiken, maar best wordt die vervangen door een “sneller exemplaar (en vervang ik dan ook de UTP door een cat 5/6…)?

Klopt mijn theorie min of meer? Of doe ik best iets anders?

Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Overschakelen naar One ook inclusief alle hardware?

12 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@Stevie  schreef:

Ik heb nog een oude formule Wigo 70GB (TV-box, 3x sim, 1x datasim, vaste lijn). Als ik verander naar One is dat ongeveer 30 euro per maand minder. Momenteel heb ik nog een modem CH7465LG (in garage), Access Point AP7465CE (1ste verdieping verbonden via UTP) en een D-Link DES-1005D switch (woonkamer verbonden via UTP).

Ik heb begrepen dat de huidige modem vervangen moet worden om One te kunnen hebben.

Dat is volgens mij niet nodig.

ONE is gelimiteerd tot 250 Mbps, dan volstaat de CH7465LG-TN

@Stevie  schreef:

Op de eventuele “nieuwe” modem CH8568LG werkt het AP niet meer. Daarvoor zou ik dan 360° pods willen gebruiken. Hierdoor zou de modem een F@ST3896LG-TN worden.

Dat klopt denk ik niet, volgens mij werkt het access point op beide modellen.

De pods werken uiteraard enkel op de 360° modem (F@ST)

@Stevie  schreef:

In deze opstelling zou ik nog een switch kunnen blijven gebruiken, maar best wordt die vervangen door een “sneller exemplaar (en vervang ik dan ook de UTP door een cat 5/6…)?

Een gigabit switch en Cat6 (of hoger) kabels zijn de dag van vandaag sowieso aan te raden, het is niet noodzakelijk. Maar deze is vandaag waarschijnlijk al een bottleneck. Je modem heeft immers al gigabit ethernet.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Freshman Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Je mag alles houden wat je nu hebt van toestellen 

Er verandert niets eigenlijk alleen betaal je minder dat heb je uitgeteld snelheid 3.png

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@luc55 dan hoop ik dat ze een Docsis 3.1 gaan meegeven of men blijft op de node's geen verbetering brengen.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
Moaner
Professional Veelweter
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Als ik van Wigo naar One zou gaan ,zeker minstens 10 euro per maand MEER.

Kijk nog eens goed met de cijfers,bedragen die men voorstelt.

Stevie
Freshman Beetjesweter

@WG94  schreef:

@Stevie  schreef:

Ik heb begrepen dat de huidige modem vervangen moet worden om One te kunnen hebben.

Dat is volgens mij niet nodig.

ONE is gelimiteerd tot 250 Mbps, dan volstaat de CH7465LG-TN

@Stevie  schreef:

Op de eventuele “nieuwe” modem CH8568LG werkt het AP niet meer. Daarvoor zou ik dan 360° pods willen gebruiken. Hierdoor zou de modem een F@ST3896LG-TN worden.

Dat klopt denk ik niet, volgens mij werkt het access point op beide modellen.

De pods werken uiteraard enkel op de 360° modem (F@ST)

@Stevie  schreef:

In deze opstelling zou ik nog een switch kunnen blijven gebruiken, maar best wordt die vervangen door een “sneller exemplaar (en vervang ik dan ook de UTP door een cat 5/6…)?

Een gigabit switch en Cat6 (of hoger) kabels zijn de dag van vandaag sowieso aan te raden, het is niet noodzakelijk. Maar deze is vandaag waarschijnlijk al een bottleneck. Je modem heeft immers al gigabit ethernet.

Ik heb gebeld met de klantendienst, en je had gelijk. Modemwissel is niet nodig (maar gaat uiteindelijk toch gebeuren wegens gebruik van de 360° pods). De switch wordt gewijzigd naar een gigabit-exemplaar en de kabel door een Cat6 (op de huidige staat niets vermeld, dat is nog de originele van Telenet uit 2003, die zal wellicht niet meer voldoen 🙈).

Stevie
Freshman Beetjesweter

@Master-Magic  schreef:

@luc55 dan hoop ik dat ze een Docsis 3.1 gaan meegeven of men blijft op de node's geen verbetering brengen.

Doen ze (omdat ik 360° pods ga gebruiken).

Stevie
Freshman Beetjesweter

@Moaner  schreef:

Als ik van Wigo naar One zou gaan ,zeker minstens 10 euro per maand MEER.

Kijk nog eens goed met de cijfers,bedragen die men voorstelt.

De berekening klopte. Bevestigd door de klantendienst 😉.

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@Stevie is in het algemeen voor al de klanten dat nog een docsis 3.0 en lager gebruiken, eens die er uit zijn kan het netwerk wat ademruimte krijgen in de piekuren.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@Master-Magic  schreef:

@Stevie is in het algemeen voor al de klanten dat nog een docsis 3.0 en lager gebruiken, eens die er uit zijn kan het netwerk wat ademruimte krijgen in de piekuren.

Dat zal echter niet voor meteen zijn. BASE (dat nog maar sinds vorig jaar internet heeft) geeft immers Docsis 3.0 modems. Als men die modems er uit wilde dan had men wel naar een ander type gekeken, toch?

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
luc55
Freshman Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Dat is voor een klant tegen een andere  klant verschillend 

Het vergelijken moet je altijd eens doen zeker als de prijzen of nieuwe zaken bij komen 

En duurt maar 5 min 

luc55
Freshman Meesterweter

Klopt ze zullen nog een tijdje blijven verder doen met Docsis 3.0 modems

luc55
Freshman Meesterweter

Een tip hou je oude modem nog even bij moest de wissel een probleem geven of netwerk problemen geven 

Je weet maar nooit  nu heb je geen probleem 

En doe een modem wissel op een maandag