Beantwoorden
Stefan1818
Professional Weetjesweter
Berichten: 42
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Probleem met HDMI-beeld

Situatie: we hadden(tot zonet) een digicorder (8 jaar oud, nog met harddisk-opnemen en geen cloud-opnemen dus!) en een 'gewone' Samsung TV. Digicorder is aangesloten via HDMI, en aan de TV hangt ook een DVD-spelertje met SCART.

Sinds gisteren: beeld digicorder valt na enkele seconden weg. Overschakelen van zender: even beeld, en dan weg. Geluid blijft gewoon doorgaan, en ook alle menu's van de digicoder (opnames, tv-gids,...) kunnen we gewoon bekijken. In de TV-gids is rechtsboven (actuele zender) wel een zwart blok ipv het live beeld.

DVD kijken: geen enkel probleem...

Helpdesk Telenet kreeg het vanop afstand niet geregeld. Digicorder is oud en 'om zeep'... Portable aangesloten op de Samsung-TV via dezelfde HDMI-kabel, en via Yelo-tv, VRT NU, VTMGO etc. gewoon TV kunnen kijken.

Vandaag nieuwe digicorder gaan halen (opnemen in de cloud etc...). Aangesloten op onze TV via HDMI: 5 sec beeld, 10sec zwart, 5sec beeld, 10sec zwart,... zonder ophouden... Ook de initiele opstartschermen (1e gebruik...)

We hebben dan een extern computerscherm aangesloten op de digibox: geen probleem: normaal beeld.

 

We dachten nu: tja 't is niet de digicorder, maar de TV die een probleem heeft, en hadden we onze digicorder dus helemaal niet moeten gaan omruilen (opnames kwijt,...)? Maar waarom konden we dan met de digicorder het menu wel gewoon bekijken zonder hinder? Met die nieuwe Digibox gaat zelfs dat niet...

 

0 Likes
12 reacties
CDTI
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Probleem met HDMI-beeld

Al eens geprobeerd om HDMI kabel op andere HDMI ingang tv aan te sluiten?

0 Likes
Stefan1818
Professional Weetjesweter
Berichten: 42
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Probleem met HDMI-beeld

Ja, beide HDMI-ingangen getest. Helaas geen verbetering...

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Probleem met HDMI-beeld

@Stefan1818 

Ik lees tussen je regels door , opnames in de cloud , dus je hebt een tv box. Een digicorder heeft geen opnames in de cloud en een digibox heeft geen mogelijkheid tot opnemen. 

 

Heb je de HDMI kabel gebruikt die je had of heb je die uit de doos gebruikt die bij je tv box inbegrepen zit? Anders kan je dat eens proberen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Stefan1818
Professional Weetjesweter
Berichten: 42
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Probleem met HDMI-beeld

@patrick37 Bedankt om mee te denken! We hebben alle nieuwe kabels gebruikt (HDMI, coax tussen tvbox en de modem). Enkel de internetkabel is de oude, wegens dat de nieuwe iets te kort was.

En inderdaad sorry voor de foute terminologie. We hadden een digicorder, en nu de tvbox, zijnde de nieuw digicorder, die via de cloud werkt. Ik bedenk trouwens: opnemen en kijken van opnames uit de cloud, gaat dat van je internet-pakket af (we hebben nog Woppa, 200Gb)?

0 Likes
Ex-Netweter
 

Probleem met HDMI-beeld

@Stefan1818 

Het internetverkeer van je TV-box wordt NIET in rekening gebracht!

Het hoort bij de werking van je TV-box.

Stefan1818
Professional Weetjesweter
Berichten: 42
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Probleem met HDMI-beeld

Na nog wat zoeken op internet dacht ik: tv is niet smart, niet 4K, dus even kijken naar de beeld-resolutie-instellingen op de TV-box. Die bleken op 'automatisch' te staan. Ik las ook over volgorde van aanzetten TV en TV-Box. Dus ik dacht: nog maar eens proberen en de monitor afkoppelen en de TV weer aankoppelen (gewoon HDMI kabel komende van de TV-Box versteken van monitor naar TV dus)...

en alles werkte zoals het hoorde, zonder instellingen te hebben aangepast.

Probleem opgelost dus! Maar ik kan dus niet zeggen waaraan het lag, of hoe ik het heb opgelost gekregen...

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2697
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Probleem met HDMI-beeld

HDMI kabel vervangen of uit trekken en de stroom van de box 5 min halen lost veel op

zijn altijd de zelfde problemen

0 Likes
Stefan1818
Professional Weetjesweter
Berichten: 42
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Probleem met HDMI-beeld

@Ex-Netweter Net technische dienst Telenet aan de lijn gehad en die bevestigden: internetgebruik door de TV-box (opname bekijken of maken, of bv. een film uit de TV-Theek kijken) wordt wel degelijk WEL in rekening gebracht op je Internet-volume (200Gb in ons geval met Wigo). Enkel het 'standaard' TV-kijken telt niet mee (tja, dat gaat ook via de coax tussen Modem en TV-box vermoed ik). En effectief: sinds onze TV-Box is dagelijks internetgebruik gestegen van ongeveer 4-5Gb naar gemiddeld meer dan 8Gb (en we zouden dus geen maand rondkomen met onze 200Gb). Dus die TV-Box vliegt hier terug de deur uit en wordt terug vervangen door een Digicorder. En pas later, als Digicorder niet meer ondersteund wordt en we wel een TV-box MOETEN nemen, zullen we ook wel overstappen naar een veel duurder ONE-abonnement (dan maakt dat internetgebruik door TV-box niet meer uit natuurlijk).

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Probleem met HDMI-beeld

@Stefan1818 

Je internet volume wordt niet meegeteld bij tv kijken dat klopt. Opvragingen is wel mee geteld in volume dat klopt ook. Nu is het duidelijk wat er mee bedoeld wordt. 

 

Maar even op je Wigo terugkomend je hebt daarin onbeperkt vast internet. Dat wil zeggen tot 750 Gb per maand dat is de FUP daarna aan verlaagde snelheid. Maar die 200 GB staat voor mobiele data die je hebt in je gezamelijke pot dus daar zou niks vanaf kunnen gaan want daar wordt geen verbruik in aangerekend. Die pot is enkel voor mobiele data te gebruiken.

 

Dus hoe kom je aan die 8 GB waar haal je dat uit ? Vroeger had ik ook maar tot 750 GB FUP en kwam daar perfect mee toe ook met de tv box.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Stefan1818
Professional Weetjesweter
Berichten: 42
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Probleem met HDMI-beeld

@patrick37 Ik heb WIGO S met oa. 'all-internet 300' (200GB downloadlimiet/maand, of dat nu via de netwerkkabel of via wifi is maakt niet uit) -> of dus ruwweg gemiddeld 7Gb per dag @ 30 dagen/maand), en los daarvan WIGO S mobiel 3Gb (data voor max 2 gsmnummers)

Niks onbeperkt of 750Gb internet dus (mogelijk wel met een ander WIGO pakket?)

En als ik ga kijken in 'mijn telenet' onder 'raadpleeg je internetverbruik' lees ik toch gewoon hoeveel Gb ik elke dag gebruikt heb (en sinds 23/3 'TV-box-day' is dat meer dan 8Gb/dag). Ik zit nu aan 113Gb gebruikt (sinds 13/3) en dat loopt nog tot 12/4, nog 13dagen dus aan gem. 8Gb= nog 104Gb of totaal 217Gb... van de 200Gb

Met die 200Gb moet ik dus puur 'internetten' via netwerkkabel of wifi, en daar komt nu dus dankzij TV-box ook het lezen of schrijven naar m'n 'cloud harddisk' met tv-opnames. Wij hebben nog nooit(!) een programma uit de tv-theek bekeken, tenzij ooit misschien is een keertje een gratis nieuwsuitzending herbekijken.

Heel simpel: WIGO S + TV-box is NIET compatibel (tenzij je NOOIT iets opneemt, NOOIT streamt via yelotv, vtmGO, vrtnu, streamz, disney+,...)

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Probleem met HDMI-beeld

@Stefan1818 

Heb de specificaties eens opgevraagd van de Wigo en klopt je hebt 200 Gb voor je totaal verbruik. Tenminste in jou Wigo S want de andere hebben idd 750 GB FUP daarna tegen verlaagde snelheid. 

Is het niet goedkoper of beter om dan naar een One of OneUp te gaan met onbeperkte data volume ? Is maar een idee natuurlijk want kan zijn dat het dan duurder uitkomt per maand dat is voor iedereen anders de prijs en wat ze hebben in hun Wigo.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Stefan1818
Professional Weetjesweter
Berichten: 42
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Probleem met HDMI-beeld

@patrick37 tja wilden we ooit doen, want we wilden een 3e GSM-nummer toevoegen (WIGO kan max 2xGSM bevatten). Maar...

ONE internet+tv-box+(gratis)vaste lijn+3xGSM = 124eur (ipv 86eur vandaag (WIGO+2GSM) +10eur 3e GSM via Viking)) dus 124eur ipv 96eur vandaag (voor tv+internet+3xGSM). Overstappen van WIGO+Viking naar ONE is dus 28eur duurder, en Viking betaal ik meestal maar 5eur wegens Vikingpunten, dus 33eur/maand duurder dan vandaag... of 396eur/jaar!

Viking GSM houden (en dus One met maar 2GSM) = 106eur (ipv 86+5) dus dan betaal ik maar 15eur/maand meer of 180eur/jaar...

0 Likes